ندافی: یک فیلم سینمایی علاوه بر ژانر خوب باید حامل پیام ارزشی باشد
مسعود ندافی در گفتوگو با میزان گفت: «کفشدوزک» با نگاهی به زندگی افرادی ساخته شد که بی توجه به برخی مسائل و بایدها و نبایدهای زندگی خود را در گیر مشکلات و دغدغههای روزمره میکنند.
وی در همین راستا افزود: «کفشدوزک» با برخورداری از رگههای طنازانه سعی دارد کشمکشهای های موجود در بین روابط آدمها که برسر مسائل و چالشهای مختلف روی میدهد را واکاوی کند و به طور کل در این فیلم سینمایی زندگی مردی به تصویر کشیده میشود که بدهیهای مالی زیادی دارد و درحین برطرف کردن مشکلات خود در راستای پرداخت بدهی هایش فوت میکند و تمام این بدهیها برگردن پسرش میافتد و این پسر تمام تلاش خود را به کار میبندد تا از طلبکاران پدرش حلالیت بطلبد و در این مسیر با ماجراهایی روبرو میشود.
تهیه کننده «کفشدوزک» اظهارداشت: این فیلم در راستای روایت داستان خود نیم نگاهی به موضوع سواستفاده برخی آدمها از اعتقادات دینی ومذهبی و.. دیگران در راستای دستیابی به اهداف خود خواهد داشت همچنین موضوعات دیگری، چون رباخواری، دورانگاشتن مرگ و جدی گرفتن بیش از حد متاع دنیوی را دستمایه روایتهای خود قرارداده و در لابه لای قصه خود به زندگی انسانهایی خواهد پرداخت که فارغ از هر دغدغه معنوی گمان میکنند زندگی دنیوی جاودانه خواهد بود به گونهای که حاضر میشوند برای رشد مالی و دنیوی خود دست به هر کاری بزنند غافل از اینکه روزی فرا خواهد رسید همه این امانتهایی که در این دنیا برای خود میدانستند را باید بگذارند و سفری ابدی را شروع کنند.
این تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: «کفشدوزک» در زمره آثاری محسوب میشود که در حین ایجاد لحطاتی کمیک یکسری موضوعات و مسائل مهم از جمله دوری نمودن از قضاوتهای عجولانه و نابجا و بازتاب آن در زندگی افراد را گوشزد میکند و تاکنون آثار بسیاری با این سبک و سیاق در عرصه تولیدات نمایشی داشته ایم که فیلم سینمایی رسوایی ساخته مسعود ده نمکی نمونه بارز آن است.
این تهیه کننده که خود نیز در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است بیان کرد: وقتی یزدان فتوحی کارگردان «کفشدوزک» تهیه کنندگی این فیلم را به بنده پیشنهاد داد از خواندن فیلمنامه آن حس خوشایندی را تجربه کردم چرا که این حس درونم تداعی شد که گاهی برخی سبکههای نمایشی میتوانند تاثیر بسیاری در زندگی ما و رجعت به خویشتن خویش داشته باشند.
تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «گیلدا» ادامه داد: معتقدم یک اثر نمایشی باید علاوه بر برخورداری از ژانر خوب و مطلوب حامل پیام ارزشی برای مخاطب باشد اما خارج از مبحث کلیشه گرایی معتقدم سینمای امروز به جای پرداختن به قصههای خوب، ملموس با مسائل مردم و برآمده از بطن جامعه به سمت داشتن گیشه خوب، بازیگر سالاری و توجه به سلبریتیهایی که فروش فیلم را بالا میبرند گرایش یافته و همین امر سبب شده نتوانیم به کیفیت قصه یا پیامی که برای جامعه مثمر ثمر باشد بپردازیم.
تهیه کننده فیلم سینمایی «پشت دیوار خوشبختی» افزود: فیلمنامه فیلم سینمایی «کفشدوزک» را یزدان فتوحی با همکاری شاهرخ باقری نژاد به رشته تحریر در آورده، اگرچه شاید این اثر از ریتم ساختاری و روایی خاصی بهره نبرده باشد، اما تفاوت نگاه کارگردان به سوژه و داستان «کفشدوزک» معیارهای ساختاری جذابی را برای این فیلم رقم زده به گونهای که شاید با داستان و ماجراهای آن در زندگی روزمره بارها مواجه شده باشیم، اما تفاوت در سبک و سیاق، پرداخت به ماجرای رجعت به درون و سبک و سنگین کردن عملکردهای خود؛ «کفشدوزک» را اثری متمایز با آثار هم ردیف خود به لحاظ ژانر قرارداده است.
ندافی پیرامون پیشبینی خود از میزان استقبال از «کفشدوزک» خاطرنشان کرد: معتقدم گذشته از میزان فروش این فیلم، بواسطه گروه سازنده و خلاقیتی که کارگردان در جهت ساختار روایی اثر بکار برده «کفشدوزک» مورد استقبال خوبی قرار خواهد گرفت و اینکه درآخر لازم به ذکر است که بگویم معیار ساخت فیلم براساس این امر پایه گذاری شد که اثری با بودجه کم، اما کیفیت بالا تولید کنیم و به مخاطبان ارائه دهیم.
انتهای پیام/