راهاندازی مراكز آموزش خلباني هليكوپتری
خبرگزاری میزان - مديركل دفتر مهندسی قابليت پرواز سازمان هواپپمايي كشوری از اعطای اختيارات صدور گواهينامه صلاحيت پرواز مروری (ARC) به شركت هلي كوپتری ايران براي اولين بار خبرداد و گفت: مراكز آموزش خلباني هليكوپتری ویژه ایرلاین ها راه اندازی می شود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، مجيد حسنلو اظهار کرد: دفتر قابليت پرواز در راستای برنامه توسعه صنعت هواپيمايی و افزايش ايمني از 3 سال پيش اقدام به پياده سازی و اجرای الزامات تداوم صلاحيت پروازی(CAO.IRI Part-M) و الزامات مراكز تعمير و نگهداری(CAO.IRI Part-145) كرده است.
وي افزود: وجود گواهينامه ARC و C of A به طور همزمان جهت پرواز وسيله پرنده الزاميست و اختيارات صدور ARC از جمله مواردی است كه به لحاظ شرايط سختيگرانه تاكنون به هيچ يك از مراكز مديريت تداوم صلاحيت پروازی اعطا نشده بود.
مدير كل دفتر مهندسی قابليت پرواز سازمان هواپپمايی كشوري ادامه داد: اهميت اين اختيارات از اين جهت است كه به گواهينامه قابليت پرواز(C of A) كه سه ساله صادر مي شود اعتباربخشی مي كند. شركت هليكوپتري ايران براي كسب اين اختيارات پيشتاز شده و با انتخاب يك نفر به عنوان ARC Staff توانست نسبت به اخذ اين اختيارات بر روي تمام هليكوپترها اقدام كند.
حسنلو تصريح كرد: سازمان هواپيمايی كشوری با هدف توانمندسازي و ارتقا شركت هاي هواپيمايي اقدام به تاييد مركز مديريت تداوم صلاحيت پروازي شركت هلي كوپتري ايران كرده و از اين پس اين شركت مجاز به صدور گواهينامه ARC خواهد بود.
وي افزود: سازمان هواپيمايي كشوري در نظر دارد براي شركت هاي هواپيمايي، مراكز آموزش خلباني هليكوپتري و مراكز ارائه دهنده تعميرات وسايل پرنده شرايط حصول اين اختيارات را فراهم و نسبت به اعطاي گواهينامه مركز مديريت تداوم صلاحيت پروازي(CAMO) و همچنين اختيارات صدور گواهينامه ARC اقدام كند.
مديركل دفتر مهندسي قابليت پرواز سازمان هواپپمايي كشوري تصريح كرد: تنها دو شركت هواپيمايي، مراكز آموزش خلباني و 4 شركت هليكوپتري موفق به اخذ گواهينامه مديريت تداوم صلاحيت پروازي نشده اند كه با برنامه ريزي به عمل آمده در نوبت مميزي قرار گرفته و اميدواريم تا پايان سال جاري اين امر صورت پذيرفته و حائز دريافت گواهينامه مربوطه شوند.
حسنلو اضافه كرد: ARC توسط ARC Staff هاي سازمان يا در صورت حصول شرايط بند M.A.707 توسط ARC Staff هاي مراكز مديريت تداوم صلاحيت پروازي صادر مي شود و پياده سازي، اجراي مناسب الزامات تداوم صلاحيت پروازي و اعطاي اختيارات، منوط به نگاه همه جانبه به مقررات است.
وي افزود: در اين زمينه دفتر مهندسي قابليت پرواز از اعمال مقررات زير بخش B از مقررات CAO.IRI Part-M و CAO.IRI Part-145 چشم پوشي نكرده و تاكنون 10 مورد تعليق و حتي ابطال اختيارات مراكز مربوطه و 3 مورد ابطال فرم 4 مديران اقدام كرده است.
مديركل دفتر مهندسي قابليت پرواز سازمان هواپپمايي كشوري اظهاراميدواري كرد: در فضايي علمي و توأم با اعتماد متقابل بتوانيم گام موثري در جهت افزايش ايمني و توسعه صنعت حمل و نقل هوايي برداريم.
وي افزود: وجود گواهينامه ARC و C of A به طور همزمان جهت پرواز وسيله پرنده الزاميست و اختيارات صدور ARC از جمله مواردی است كه به لحاظ شرايط سختيگرانه تاكنون به هيچ يك از مراكز مديريت تداوم صلاحيت پروازی اعطا نشده بود.
مدير كل دفتر مهندسی قابليت پرواز سازمان هواپپمايی كشوري ادامه داد: اهميت اين اختيارات از اين جهت است كه به گواهينامه قابليت پرواز(C of A) كه سه ساله صادر مي شود اعتباربخشی مي كند. شركت هليكوپتري ايران براي كسب اين اختيارات پيشتاز شده و با انتخاب يك نفر به عنوان ARC Staff توانست نسبت به اخذ اين اختيارات بر روي تمام هليكوپترها اقدام كند.
حسنلو تصريح كرد: سازمان هواپيمايی كشوری با هدف توانمندسازي و ارتقا شركت هاي هواپيمايي اقدام به تاييد مركز مديريت تداوم صلاحيت پروازي شركت هلي كوپتري ايران كرده و از اين پس اين شركت مجاز به صدور گواهينامه ARC خواهد بود.
وي افزود: سازمان هواپيمايي كشوري در نظر دارد براي شركت هاي هواپيمايي، مراكز آموزش خلباني هليكوپتري و مراكز ارائه دهنده تعميرات وسايل پرنده شرايط حصول اين اختيارات را فراهم و نسبت به اعطاي گواهينامه مركز مديريت تداوم صلاحيت پروازي(CAMO) و همچنين اختيارات صدور گواهينامه ARC اقدام كند.
مديركل دفتر مهندسي قابليت پرواز سازمان هواپپمايي كشوري تصريح كرد: تنها دو شركت هواپيمايي، مراكز آموزش خلباني و 4 شركت هليكوپتري موفق به اخذ گواهينامه مديريت تداوم صلاحيت پروازي نشده اند كه با برنامه ريزي به عمل آمده در نوبت مميزي قرار گرفته و اميدواريم تا پايان سال جاري اين امر صورت پذيرفته و حائز دريافت گواهينامه مربوطه شوند.
حسنلو اضافه كرد: ARC توسط ARC Staff هاي سازمان يا در صورت حصول شرايط بند M.A.707 توسط ARC Staff هاي مراكز مديريت تداوم صلاحيت پروازي صادر مي شود و پياده سازي، اجراي مناسب الزامات تداوم صلاحيت پروازي و اعطاي اختيارات، منوط به نگاه همه جانبه به مقررات است.
وي افزود: در اين زمينه دفتر مهندسي قابليت پرواز از اعمال مقررات زير بخش B از مقررات CAO.IRI Part-M و CAO.IRI Part-145 چشم پوشي نكرده و تاكنون 10 مورد تعليق و حتي ابطال اختيارات مراكز مربوطه و 3 مورد ابطال فرم 4 مديران اقدام كرده است.
مديركل دفتر مهندسي قابليت پرواز سازمان هواپپمايي كشوري اظهاراميدواري كرد: در فضايي علمي و توأم با اعتماد متقابل بتوانيم گام موثري در جهت افزايش ايمني و توسعه صنعت حمل و نقل هوايي برداريم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *