موج گسترده مهاجران در مرزهای لهستان/ مکرون: از اختلاف‌ها با الجزایر متاسفیم

8:06 - 19 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۹۰۳
اظهار نظر مقامات روسیه و فرانسه درباره برجام و مذاکرات وین و ادعای رسانه آمریکایی مبنی بر آزاد شدن نفتکش ویتنامی توقیف شده در ایران از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

- مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۵۱ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۷۹ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

تاکنون بیش از ۲۲۷ میلیون و ۷۵۸ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*واکنش مسکو به از سرگیری مذاکرات وین

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی، با اشاره به از سرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام در اواخر نوامبر گفت «این باید یک روند موفق باشد و هیچ جایگزین قابل قبولی وجود ندارد.»

*مسکو: واشنگتن اتهام زنی علیه روسیه را متوقف کند

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تاکید کرد «اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر دامن زدن به تغییرات آب و هوایی را رد می‌کنیم و از واشنگتن می‌خواهیم تا این اتهام‌زنی را متوقف کند.»

*مکرون: از اختلاف‌ها با الجزایر متاسفیم

«امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، می‌گوید «از اختلاف‌ها و سوء تفاهم‌های به وجود آمده با الجزایر متاسفیم. ما به ملت و تاریخ الجزایر احترام می‌گذاریم.»

*آسوشیتد پرس: نفتکش ویتنامی توقیف شده توسط ایران آزاد شده است

یک رسانه آمریکایی مدعی شده است «داده‌های ردیابی ماهواره‌ای و سایر سیگنال‌ها در روز چهارشنبه حاکی از آن است که نفتکش ویتنامی توقیف شده از سوی ایران در روز ۲۴ اکتبر، آزاد شده است.»

*رایزنی پوتین و لوکاشنکو درباره مرز‌های بلاروس و اروپا

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و «الکساندر لوکاشنکو»، همتای بلاروسی وی، طی یک تماس تلفنی با یکدیگر درباره وضعیت مرز‌های بلاروس و اتحادیه اروپا و تجمع گسترده مهاجران در مناطق مرزی با اروپا رایزنی کردند.

*موج گسترده مهاجران در مرز‌های اروپا

موج گسترده‌ای از مهاجران در مرز‌های بلاروس و اتحادیه اروپا تجمع کرده اند و گزارش‌های منتشر شده حاکی از وضعیت بحرانی در مرز‌های لهستان است.

*تصمیم فرانسه و روسیه برای رایزنی درباره ایران

وزرای خارجه فرانسه و روسیه قصد دارند طی هفته جاری در پاریس، پایتخت فرانسه، با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات مختلف از جمله ایران رایزنی کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *