دموکرات‌های آمریکا روی خط شکست در ایالت‌های کلیدی

3:15 - 18 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۱۸۹۷
وضعیت حزب دموکرات در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ برای اعضا و هوادارانش نگران کننده شده است.
حدود ۱۰ ماه از روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، می‌گذرد و وعده‌های وی برای پایان دادن به بحران‌هایی که به اذعان حزب «دموکرات» آمریکا نتیجه ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» بود، هیچ کدام محقق نشده اند.
 
به گزارش «آتلانتا ژورنال کانستیتوشن»، پیروزی «گلن یانکین» جمهوریخواه در مقابل «تری مک آلیف»، فرماندار دموکرات ایالت «ویرجینیا» به عنوان ایالتی که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آن را با ۱۰ امتیاز برده بود، نشان داد که اوضاع برای دموکرات‌ها براساس برنامه ریزی هایشان پیش نمی‌رود.
 
«یانکین»، وعده‌های مورد علاقه جمهوریخواهان سنتی را مطرح کرد.
 
این وعده‌ها عبارتند از: مالیات پایین، امنیت عمومی بهتر، مشاغل بیشتر و حکمرانی ایالتی خوب؛ البته وی همچنین حمایت خود را از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد.
 
در «نیوجرسی»، «فیل مورفی»، فرماندار دموکرات با اختلاف کمتر از یک درصد آرا به پیروزی رسید.
 
بایدن در این ایالت در انتخابات سال گذشته با اختلاف ۱۵ درصدی پیروز شده بود.
 
«مورفی» و «مک آلیف»، هر ۲ در ایالت‌هایی با دشواری مواجه شدند که بایدن در سال ۲۰۲۰ در آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ موفق شده بود.
 
در ایالت «جورجیا» نیز که انتخابات غیر حزبی برای انتخاب شهردار برگزار شد، نامزد‌های وابسته به حزب جمهوریخواه توانستند در مناطق حومه شهری که بایدن به طور کلی ترامپ را در سال ۲۰۲۰ شکست داده بود، موفق شوند.
 
در مجموع این انتخابات درسی برای مقام‌های فعلی در ایالت‌های حامی بایدن در پی داشت و آن هم این که جمهوریخواهان حتی در ایالت‌های مذکور دست بالا را دارند.
 
به نظر می‌رسد دموکرات‌ها در «واشنگتن دی سی» بدترین دشمنان خود هستند و اختلاف‌های درونی آن‌ها عامل اصلی تضعیف آنان است.
 
اگرچه رقابت‌های ناکام دموکرات‌ها در هفته گذشته لزوما به معنای اثبات شکست آن‌ها در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر ۲۰۲۲ نیست، اما دموکرات‌ها در غیاب عامل مخالفت با ترامپ، دریافتند که نمی‌توانند خود را یک حزب بدانند.
شیوع کرونا هنوز تمام نشده است و اقتصاد آمریکا در وضعیت آشفتگی قرار دارد.
 
از این منظر شاید مشکل ترامپ به پایان رسیده باشد، اما مشکلات آمریکا به ویژه مشکلات اساسی که با شیوع کرونا تشدید شده اند، هنوز حل نشده اند.
 
اگر دموکرات‌ها نتوانند این را بفهمند، رای دهندگان به دنبال گزینه‌های جایگزین خواهند بود.
 

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *