اعتیاد به نمایش تجملات در فضای مجازی
- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: ترویج فرهنگ مصرفگرایی یکی از معضلاتی است که امروزه در فضای مجازی شاهد آن هستیم. این موضوع باعث شده که افرادی بدون توجه به نیازهای خود و صرفاً به علت اعتیادی که به اشتراکگذاری عکسهای متفاوت از زندگی خصوصی در فضای مجازی پیدا کردهاند، به خرید کردن بپردازند.
کاربرانی هم که به تماشای این عکسها میپردازند اغلب جوانانی از طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستند که دلشان میخواهد شبیه این عکسها و تصاویر زندگی کنند، ولی توانایی رقابت با این مدها را ندارند. معمولاً افراد قشر متوسط رو به پایین که اکثریت جامعه را تشکیل میدهند توان اقتصادی برای این نوع مصرفگرایی را ندارند و همین عدم توانمندی میتواند یکی از عوامل ایجاد افسردگی و خودکمبینی در جامعه باشد.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.