تیراندازی مرگبار در «کالیفرنیا»/ دیدار وزرای خارجه آمریکا و چین

8:08 - 09 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۱۲۶
بیانیه مشترک آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته ای ایران و اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی درباره مذاکره با ایران از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

- مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۴۷ میلیون و ۱۳۷ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۱۰ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

تاکنون بیش از ۲۲۳ میلیون و ۸۷۲ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*تیراندازی در مراسم هالووین در کالیفرنیا

پلیس شهر «ساکرامنتو» ایالت کالیفرنیا گزارش داد که در پی وقوع تیراندازی در مراسم «هالووین» ۲ نفر کشته و ۵ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

*انفجار در نزدیکی فرودگاه عدن

رسانه‌های یمن گزارش دادند که در پی وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه بین المللی «عدن» تاکنون ۱۲ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

*ریاض: آماده ادامه مذاکره با ایران هستیم

«فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان سعودی می‌گوید «تاکنون ۴ دور مذاکره با ایران برگزار کرده ایم و این مذاکرات صمیمانه بوده است؛ پیشرفت کافی برای خوش بین بودن حاصل نشده و آماده ادامه مذاکرات هستیم.»

*بیانیه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «آنگلا مرکل» سرپرست صدر اعظمی آلمان، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، در پی دیدار در حاشیه نشست گروه ۲۰ بیانیه مشترکی درباره برنامه هسته‌ای ایران صادر کردند.

در این بیانیه ادعا شده است «ایران گام‌های تحریک آمیز را تشدید کرده و پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور بازگشت به برجام را با خطر مواجه می‌کند.»

*دیدار وزرای خارجه آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه ۲۰

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا و «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات مختلف با یکدیگر رایزنی کردند.

*مسکو: ۹ حمله از سوی تروریست را در ادلب رصد کردیم

مرکز مصالحه وزارت دفاع روسیه می‌گوید «تروریست‌های جبهه النصره ۹ حمله تروریستی را در استان «ادلب» در سوریه انجام داده اند.»

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *