آژانس‌ اطلاعاتی آمریکا: کرونا سلاح بیولوژیکی نیست

11:09 - 08 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۸۳۹
گزارش آژانس‌ اطلاعاتی آمریکا نشان می‎دهد که ویروس کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیکی ساخته نشده است.

- یک گزارش اطلاعاتی در آمریکا به بررسی موارد ابتلا یا اکتشافات علمی جدید در مورد ماهیت ویروس کرونا، پرداخته است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در ماه می‌ به آژانس اطلاعاتی این کشور دستور داد تا یک تحقیق ۹۰ روزه در مورد منشا همه‌گیری انجام دهد.

این آژانس هنگامی که یافته‌های کلیدی این تحقیق در ماه آگوست منتشر شد، نتوانست پاسخ واحدی ارائه دهد اما گزارش تازه می‎گوید آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اطلاعات بسیار کمی در مورد منشا ویروس دارند.

همچنین این گزارش می‎گوید که جامعه اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده است که این ویروس به عنوان یک «سلاح بیولوژیکی» ساخته نشده است.

گزارش آژانس اطلاعاتی آمریکا در بخش دیگری می‎گوید «تحلیل‌گران ارزیابی می‌کنند که منشا طبیعی و یا یک حادثه مرتبط با آزمایشگاه، هر ۲ فرضیه‌های قابل قبولی برای چگونگی آلوده کردن انسان‌ها توسط SARS-CoV-۲ هستند.»

با این حال، تحلیلگران در مورد اینکه کدام نظریه محتمل‌تر است، اختلاف نظر دارند.

۴ آژانس اطلاعاتی و شورای ملی اطلاعات آمریکا، نظریه علل طبیعی را قابل قبول‌تر می‌دانند.

یکی از آژانس‎های اطلاعاتی، یعنی اداره تحقیقات فدرال، از نظریه «نشت آزمایشگاهی» این ویروس حمایت می‌کند اما هیچ یک از این آژانس‌ها ارزیابی مطمئنی را به مدیر اطلاعات ملی یا کاخ سفید ارائه نداده‌اند.

این گزارش همچنین می‎گوید که جامعه اطلاعاتی آمریکا به طور گسترده به این نتیجه رسیده است که ویروس ایجاد کننده کووید-۱۹ عمداً در یک آزمایشگاه، مهندسی نشده است.


برچسب ها: کرونا آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *