احضار سفیر فرانسه از سوی لندن/ پیش بینی «بنت» در مورد سرنگونی قریب الوقوع کابینه رژیم صهیونیستی

9:43 - 07 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۶۵۱
احضار سفیر فرانسه از سوی دولت انگلیس، پیش بینی نفتالی بنت در مورد سرنگونی کابینه رژیم صهیونیستی پیش از آگوست ۲۰۲۳ و ادعای واشنگتن در مورد موضع ایران در قبال مذاکرات وین، مهم‌ترین خبر‌های جهان در ساعات گذشته هستند.
مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا

تاکنون ۲۴۶ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۱۴۶ نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شده و ۴ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۴۸۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

*هشدار در مورد خشونت در تظاهرات برنامه ریزی سودان

«جفری فلتمن»، فرستاده آمریکا در شاخ آفریقا، در مورد خشونت احتمالی در تظاهرات برنامه ریزی شده در سودان در روز شنبه هشدار داد.

*شکایت علیه فرماندار نیویورک ثبت شد

شکایت علیه جنایت‌های جنسی «اندرو کومو»، فرماندار پیشین ایالت «نیویورک» آمریکا، ثبت شد.

*آمریکا متعهد به دفاع از تایوان است

یک مقام ارشد آمریکایی در تایوان گفت که واشنگتن به دفاع از جزیره تایوان متعهد است.

*ایران موضوع رایزنی‌های بایدن در رم

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، در سفر به «رم»، پایتخت ایتالیا برای شرکت در نشست گروه بیست، به موضوع برجام و ایران خواهد پرداخت.

*پیش بینی بنت در مورد سرنگونی قریب الوقوع کابینه رژیم صهیونیستی

«نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای غیرعلنی ماه گذشته، پیش بینی کرد کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی پیش از آگوست ۲۰۲۳، زمان چرخش قدرت و نخست وزیری «یائیر لاپید»، منحل خواهد شد.

*انگلیس، سفیر فرانسه را احضار کرد

دولت انگلیس ضمن محکوم کردن تهدیدات غیر قابل توجیه دولت فرانسه در زمینه اختلاف‌های پسابرگزیت، سفیر این کشور را احضار کرد.

*معرفی نماینده رژیم صهیونیستی در سنتکام

ارتش رژیم صهیونیستی، یک افسر را به عنوان نماینده این رژیم در سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) به «واشنگتن» اعزام کرد.

*ادعای واشنگتن درباره موضع ایران در مورد مذاکرات وین

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ادعا کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰، با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه و «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، درباره هماهنگ سازی مواضع غرب درباره مذاکرات وین رایزنی خواهد کرد.

*ابراز امیدواری گروسی برای دیدار با آیت الله رئیسی

«رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ابراز امیدواری کرد که در سفر پیش رو به «تهران» بتواند با آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران دیدار کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *