وسایل نقلیه را نمیتوان با عامل انسانی کنترل کرد
سردار محمد حسین حمیدی در نشست خبری امروز به بیان دیدگاههای پلیس راهور تهران بزرگ و مسایل مربوط به حوزه آلودگی هوای تهران و دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت.
خبرگزاری میزان -
وی گفت دیروز در خدمت نمایندگان مجمع تهران و فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بودیم و سازمانهای مختلف نیز در این جلسه حضور داشتند و آمارهای مختلف و مستند از گزارش بانک جهانی ارائه شد. در طول سال در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا بنابر اعلام ما ۴۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و مستقیم جان خود را از دست میدهند چرا که جز آلودهترین شهرهای دنیا هستیم.
وی ادامه داد: قانونهای مختلفی برای رفع آلودگی هوای شهر تهران وضع شده است و اقدامات متعددی صورت گرفته است که قطعا کافی نیست چرا که اگر کافی بود شرایط آلودگی هوای شهر تهران نمیبایست بدین صورت میشد و به همین منظور عزیزان اینجا تشریف آوردند و عملکرد سازمانها را جویا بودند و رصد میکردند تا بتوانند نقاط ضعف را احصا نمایند.
وی گفت: بخشی از قوانین در این مورد نیاز به اصلاح و بازنگری دارد و البته الزام آور کردن سازمانها به انجام تکالیف خود و بخشی دیگر از تکالیفی که سازمانها نتوانسته اند انجام دهند و ظاهرا از عهده آنها بر نمیآید.
وی افزود: از جمله بخش عمده آلودگی هوا مربوط به حمل و نقل عمومی است و الان نیز شما شاهد هستید که حمل و نقل عمومی شهر تهران، هم تاکسیها و اتوبوسها وضعیت کاملا فرسوده و ناکارآمدی دارد و نیز به لحاظ تعداد کم هستند و به لحاظ کیفیت عمرشان بالای ۱۰- ۱۲ سال است و بیشترین حجم آلودگی شهر مربوط به وسایل نقلیه عمومی است و در کنار اینها وسایل نقلیه خصوصی و موتورسیکلت را داریم که هر موتورسیکلت سه برابر وسایل نقلیه دیگر آلودگی ایجاد میکند.
سردار حمیدی گفت: ما در شهر تهران سه و نیم تا ۴ چهار میلیون موتورسیکلت داریم که در ایام کرونایی و شرایط آن، تردد آنها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و میزان آلودگی را افزایش داده اند. بحث کیفت ساخت، معاینه فنی، نحوه نظارت و کنترل بر اینها و استفاده از سامانهها و سیستمهایی که میبایست در این حوزه بکارگیری شود از مشکلاتی بود که در روز گذشته مطرح شد و عزیزان در مجلس و حوزههای مختلف گزارش اقدامات خود را دادند.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: امیدواریم که این تکالیف و وظایف را بخشهای مختلف بتوانند انجام دهند و به مردم و به نمایندگان محترم مردم ارایه دهند و ما در آینده شاهد وضع موجود نباشیم و تمام هم و غم ما این نباشد که یک باد بیاید تا هوای تهران را پاک نماید و امیدواریم که ما آلودگی شهر تهران را در یک برنامه زمانی مشخص که در دنیا خیلی از کشورها آنرا انجام داده اند و حتی آلودگی شهرهای برخی از آنان بدتر از ما بود و در یک برنامه منظم و جدی آنرا اصلاح کردند به راحتی میتوانیم با برنامه ریزی جدی و عملیاتی این بخش از معضل را به حداقل برسانیم.
وی اذعان داشت: بخش زیادی از این آلودگی در ترافیک و ساخت و سازهایی که در شهر انجام میشود و همچنین در حوزه صنعت وسایط نقلیهای که با استانداردهای پایین تولید میشود اتفاق میافتد و خود آنها میتواند تاثیرگذار باشد و نیز مکانیزمهایی که پلیس میتواند در اختیار داشته باشد و معاینه فنی را بتواند کنترل نماید و از رفتارهای سنتی خود فاصله بگیرد در واقع عوامل تاثیر گذار دیگر هستند، چون ۸ میلیون موتور و خودرو را با عامل انسانی نمیشود کنترل کرد و حتما سامانهها و سیستمها باید به کمک پلیس بیایند تا میزان نظارت و کنترل خود را در این حوزه افزایش دهد.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان در حوزههای مختلف از جمله بحث دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فراکسیون محیط زیست پرداخت.
وی گفت دیروز در خدمت نمایندگان مجمع تهران و فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بودیم و سازمانهای مختلف نیز در این جلسه حضور داشتند و آمارهای مختلف و مستند از گزارش بانک جهانی ارائه شد. در طول سال در شهر تهران به دلیل آلودگی هوا بنابر اعلام ما ۴۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و مستقیم جان خود را از دست میدهند چرا که جز آلودهترین شهرهای دنیا هستیم.
وی ادامه داد: قانونهای مختلفی برای رفع آلودگی هوای شهر تهران وضع شده است و اقدامات متعددی صورت گرفته است که قطعا کافی نیست چرا که اگر کافی بود شرایط آلودگی هوای شهر تهران نمیبایست بدین صورت میشد و به همین منظور عزیزان اینجا تشریف آوردند و عملکرد سازمانها را جویا بودند و رصد میکردند تا بتوانند نقاط ضعف را احصا نمایند.
وی گفت: بخشی از قوانین در این مورد نیاز به اصلاح و بازنگری دارد و البته الزام آور کردن سازمانها به انجام تکالیف خود و بخشی دیگر از تکالیفی که سازمانها نتوانسته اند انجام دهند و ظاهرا از عهده آنها بر نمیآید.
بیشتر بخوانید:
وی افزود: از جمله بخش عمده آلودگی هوا مربوط به حمل و نقل عمومی است و الان نیز شما شاهد هستید که حمل و نقل عمومی شهر تهران، هم تاکسیها و اتوبوسها وضعیت کاملا فرسوده و ناکارآمدی دارد و نیز به لحاظ تعداد کم هستند و به لحاظ کیفیت عمرشان بالای ۱۰- ۱۲ سال است و بیشترین حجم آلودگی شهر مربوط به وسایل نقلیه عمومی است و در کنار اینها وسایل نقلیه خصوصی و موتورسیکلت را داریم که هر موتورسیکلت سه برابر وسایل نقلیه دیگر آلودگی ایجاد میکند.
سردار حمیدی گفت: ما در شهر تهران سه و نیم تا ۴ چهار میلیون موتورسیکلت داریم که در ایام کرونایی و شرایط آن، تردد آنها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و میزان آلودگی را افزایش داده اند. بحث کیفت ساخت، معاینه فنی، نحوه نظارت و کنترل بر اینها و استفاده از سامانهها و سیستمهایی که میبایست در این حوزه بکارگیری شود از مشکلاتی بود که در روز گذشته مطرح شد و عزیزان در مجلس و حوزههای مختلف گزارش اقدامات خود را دادند.
وی گفت: اینکه ما بتوانیم این تعداد موتورسیکلت را تبدیل به موتورسیکلتهای برقی نماییم یک عزم جدی میخواهد و بودجه و اعتبار خاص میخواهد که در یک زمانبندی مشخص اتفاق بیفتد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: امیدواریم که این تکالیف و وظایف را بخشهای مختلف بتوانند انجام دهند و به مردم و به نمایندگان محترم مردم ارایه دهند و ما در آینده شاهد وضع موجود نباشیم و تمام هم و غم ما این نباشد که یک باد بیاید تا هوای تهران را پاک نماید و امیدواریم که ما آلودگی شهر تهران را در یک برنامه زمانی مشخص که در دنیا خیلی از کشورها آنرا انجام داده اند و حتی آلودگی شهرهای برخی از آنان بدتر از ما بود و در یک برنامه منظم و جدی آنرا اصلاح کردند به راحتی میتوانیم با برنامه ریزی جدی و عملیاتی این بخش از معضل را به حداقل برسانیم.
وی اذعان داشت: بخش زیادی از این آلودگی در ترافیک و ساخت و سازهایی که در شهر انجام میشود و همچنین در حوزه صنعت وسایط نقلیهای که با استانداردهای پایین تولید میشود اتفاق میافتد و خود آنها میتواند تاثیرگذار باشد و نیز مکانیزمهایی که پلیس میتواند در اختیار داشته باشد و معاینه فنی را بتواند کنترل نماید و از رفتارهای سنتی خود فاصله بگیرد در واقع عوامل تاثیر گذار دیگر هستند، چون ۸ میلیون موتور و خودرو را با عامل انسانی نمیشود کنترل کرد و حتما سامانهها و سیستمها باید به کمک پلیس بیایند تا میزان نظارت و کنترل خود را در این حوزه افزایش دهد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *