خلبان بيكار نداريم
خبرگزاری میزان - مديركل دفتر گواهينامهها،امتحانات وامور پزشكي سازمان هواپيمايي با تاكيد بر اينكه خلبان بيكار ومازاد در كشور نداريم، گفت: در حال حاضر چيزي حدود 500 الي 700 كمك خلبان در صف ورود به بازار كار هستند كه در صورت ورود هواپيماهاي جديد براي تمام اين افراد فرصت شغلي به وجود مي آيد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، محمدرضا كاظميپور با تاكيد براينكه هر هواپيما براي ۳۰ الي50 نفر در صنعت هوانوردي به طور مستقيم و غير مستقيم اشتغالزايي ميكند، اظهار كرد: با لغو تحريمها و ورود هواپيماهاي جديد نه تنها براي تمام نيروهايي كه در حال حاضر بيكار هستند فرصت شغلي به وجود ميآيد بلكه حتي با كمبود نيروي كار هم مواجه ميشويم.
وي ادامه داد: در حال حاضر چيزي حدود ۵۰۰ الي ۷۰۰ كمك خلبان در صف ورود به بازار كار هستند و بايد ۳ تا ۴ هزار ساعت پروازي را بگذرانند تا خلبان شوند.
مديركل دفتر گواهينامهها، امتحانات وامور پزشكي سازمان هواپيمايي با تاكيد براينكه نميتوان اين تعداد خلباني كه در صف ورود به بازار كار هستند را نيروي مازاد دانست، ادامه داد: اين تعداد نيروي كار با ورود هواپيماهاي جديد جذب خواهند شد و در حال حاضر تنها به دليل كمبود ناوگان هوايي وارد حوزه كاري خود نشدهاند.
كاظميپور با اشاره به لغو تحريمها و ورود هواپيماهاي جديد، گفت: اگر ۳۰۰ هواپيماي جديد وارد ناوگان شود، ۱۸۰۰ فرصت شغلي براي خلبانها و كمك خلبانها در خطوط مختلف صنعت هوانوردي ايجاد ميشود. هر هواپيما به سه ست يعني ۳ خلبان و ۳ كمك خلبان نياز دارد بنابراين با ورود ۳۰۰ هواپيما براي ۱۸۰۰ خلبان و كمك خلبان به طور مستقيم فرصت شغلي ايجاد ميشود.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر ۷۰۰ خلبان در خطوط هوايي كشورمان مشغول به كار هستند و خلبان بيكار و مازاد هم نداريم بنابراين با ورود ناوگان جديد با كمبود خلبان مواجه خواهيم شد. همچنين در حال حاضر چيزي حدود ۶۵۰ كمك خلبان هم در خطوط داخلي مشغول به كار هستند كه با ورود هواپيماهاي جديد براي تمام كمك خلبانها فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.
مديركل دفتر گواهينامهها، امتحانات وامور پزشكي سازمان هواپيمايي تاكيد كرد: بحث وجود ۲۰۰۰ خلبان بيكار در كشور هم شايعه است و اين عدد و ارقام را تاييد نميكنيم.
وي درباره خلبانها و كمك خلبانهايي هم كه جذب بازار كار خطوط خارجي شدهاند، گفت: آماري از ايرانيهايي كه در خارج از كشور گواهينامه خلباني اخذ كردهاند و خطوط خارجي مشغول به كار هستند را نداريم اما افرادي كه در ايران گواهينامه دريافت كردهاند و جذب بازار كار خارج شدهاند كمتر از ۵۰ نفر است.
مديركل دفتر گواهينامهها، امتحانات وامور پزشكي سازمان هواپيمايي همچنين با اشاره به فرصت شغلي كه هر هواپيما ايجاد ميكند، گفت: اشتغالزايي هواپيماهاي جديد تنها محدود به ايجاد فرصت شغلي براي خلبان و كمك خلبان نيم شود و هواپيماهاي جديد براي طيف گستردهاي از فعالان حوزه صنعت هوانوردي اشتغال زايي ميكند و هر هواپيما حداقل براي ۳۰ الي ۴۰ نفر به طور مستقيم و غير مستقيم افرصت شغلي به وجود ميآورد.
وي ادامه داد: در حال حاضر چيزي حدود ۵۰۰ الي ۷۰۰ كمك خلبان در صف ورود به بازار كار هستند و بايد ۳ تا ۴ هزار ساعت پروازي را بگذرانند تا خلبان شوند.
مديركل دفتر گواهينامهها، امتحانات وامور پزشكي سازمان هواپيمايي با تاكيد براينكه نميتوان اين تعداد خلباني كه در صف ورود به بازار كار هستند را نيروي مازاد دانست، ادامه داد: اين تعداد نيروي كار با ورود هواپيماهاي جديد جذب خواهند شد و در حال حاضر تنها به دليل كمبود ناوگان هوايي وارد حوزه كاري خود نشدهاند.
كاظميپور با اشاره به لغو تحريمها و ورود هواپيماهاي جديد، گفت: اگر ۳۰۰ هواپيماي جديد وارد ناوگان شود، ۱۸۰۰ فرصت شغلي براي خلبانها و كمك خلبانها در خطوط مختلف صنعت هوانوردي ايجاد ميشود. هر هواپيما به سه ست يعني ۳ خلبان و ۳ كمك خلبان نياز دارد بنابراين با ورود ۳۰۰ هواپيما براي ۱۸۰۰ خلبان و كمك خلبان به طور مستقيم فرصت شغلي ايجاد ميشود.
وي تاكيد كرد: در حال حاضر ۷۰۰ خلبان در خطوط هوايي كشورمان مشغول به كار هستند و خلبان بيكار و مازاد هم نداريم بنابراين با ورود ناوگان جديد با كمبود خلبان مواجه خواهيم شد. همچنين در حال حاضر چيزي حدود ۶۵۰ كمك خلبان هم در خطوط داخلي مشغول به كار هستند كه با ورود هواپيماهاي جديد براي تمام كمك خلبانها فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.
مديركل دفتر گواهينامهها، امتحانات وامور پزشكي سازمان هواپيمايي تاكيد كرد: بحث وجود ۲۰۰۰ خلبان بيكار در كشور هم شايعه است و اين عدد و ارقام را تاييد نميكنيم.
وي درباره خلبانها و كمك خلبانهايي هم كه جذب بازار كار خطوط خارجي شدهاند، گفت: آماري از ايرانيهايي كه در خارج از كشور گواهينامه خلباني اخذ كردهاند و خطوط خارجي مشغول به كار هستند را نداريم اما افرادي كه در ايران گواهينامه دريافت كردهاند و جذب بازار كار خارج شدهاند كمتر از ۵۰ نفر است.
مديركل دفتر گواهينامهها، امتحانات وامور پزشكي سازمان هواپيمايي همچنين با اشاره به فرصت شغلي كه هر هواپيما ايجاد ميكند، گفت: اشتغالزايي هواپيماهاي جديد تنها محدود به ايجاد فرصت شغلي براي خلبان و كمك خلبان نيم شود و هواپيماهاي جديد براي طيف گستردهاي از فعالان حوزه صنعت هوانوردي اشتغال زايي ميكند و هر هواپيما حداقل براي ۳۰ الي ۴۰ نفر به طور مستقيم و غير مستقيم افرصت شغلي به وجود ميآورد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *