چرا باید خودرو را سهبرابر گرانتر بخریم؟/ مقایسه قیمتها در داخل و خارج از ایران + جدول
خبرگزاری میزان - تعرفه بیش از 40 درصدی خودرو و از سوی دیگر تولید خودرو بی کیفیت و گران در داخل سبب شده تا مشتریان بدون دلیل بیش از 3 تا 4 برابر به یک خودرو پول پرداخت کنند، خودرویی که در خارج از ایران می توان با تمام امکانات و خدمات پس از فروش مناسب بسیار ارزان تر تهیه کرد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، در حال حاضر مردم با حمایت از کمپین «نه به خرید خودروی صفر» صدای خود را به گوش مسئولان و خودروسازان رسانده اند که دیگر مشتری خودروهای بی کیفیت و گران تولید داخل نیستند.
اکنون این کمپین حاشیه های بسیار زیادی به دنبال داشته است، گویا مردم اینبار جدی تر از همیشه خواهان اصلاح قیمت و کیفیت خودروها هستند اما خودروسازان داخل به جای تحقق این خواسته مشتریان در برابر آنها مقاومت کرده اند که نمونه آن را می توان در اختلاف قیمت خودروی صفر در کارخانه و بازار مشاهده کرد.
در حال حاضر قیمت خودروی صفر در بازار بسیار ارزان تر از کارخانه است به عبارتی دیگر خودروسازان در برابر ارزان شدن خودروهای بی کیفیت خود مقاومت می کنند و باوجود به کارگیری شیوه های مختلف از جمله فروش شرایط و اقساطی به منظور ایجاد جذابیت در فروش، بازهم نتوانسته اند جذب مشتری کنند.
خودروهای یکبارمصرف و گران
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با انتقاد از اینکه خودروسازان داخلی خودروی یکبار مصرف تولید می کنند، گفت: خودروی سمند بنده اخیراً بیش از 3 بار به تعمیرگاه رفته اما عیب آن هنوز برطرف نشده است.
حسین گروسی، در خصوص کمپین نه خودروی صفر، اظهار کرد: مردم ما به دنبال خودرو با کیفیت و ارزان هستند در صورتی که اکنون شاهد تولید خودروی بی کیفیت و گران هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه خودورسازان داخلی خودرو یکبار مصرف تولید می کنند و همین خودروهای بی کیفیت را هم به کشورهایی مانند عراق و سوریه صادر می کنند.
قیمت پراید و سمند در عراق و سوریه
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در حال حاضر خودروی پراید و سمند در کشورهای مانند عراق و سوریه به ترتیب 5 و 9 هزار دلار به فروش می رسد.
گروسی گفت: روسیه هم مشتری خودروی سمند ایرانی است و نسبت به پراید و دیگر خودروها به سمند علاقه دارند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس انتقاد کرد: خودروسازان باید به کیفیت و قیمت خودرو به طور جد توجه داشته باشند در غیراینصورت بازار و مشتریان خود را از دست می دهند.
تعرفه 40درصدی واردات خودرو معقول است
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان چندی پیش نیز در نشست خبری مجازی در پاسخ به خبرنگار اقتصادی میزان مبنی بر اینکه با توجه به تعرفه های ناعادلانه، چرا مردم باید خودرو را 3 تا 4 برابر از قیمت واقعی، گرانتر بخرند؟، گفت: به نظر من اینطور نیست اولا تعرفه خودرو 40 درصد است در حال حاضر در شرایط کسب و کار فعلی خودروسازان 32 درصد بهره بانکی می دهند یعنی سال گذشته 27 درصد بوده و امسال به 32 درصد رسیده است.
دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو زیاد نیست، گفت: به دلیل شرایط نامناسب بازار داخلی و تسهیلات 32 درصدی بانکها، تعرفه 40 درصدی به هیچ عنوان زیاد نیست.
وی افزود: در شرایطی که اختلاف بسیار زیادی که در نرخ بهره تسهیلات خودروسازان داخلی و خارجی وجود دارد، به عنوان مثال تسهیلاتی که خودروسازان داخلی از قبیل سایپا و ایران خودرو از بانک ها می گیرند در حدود 32 درصد است، نسبت به بهره ای که مثلا پژو یا تهران موتورز از بانک هایشان می گیرند، که در حدود 25 درصد است، که این اختلاف زیادی است و با توجه به اینکه ما نمی توانیم به راحتی نیروهایمان را تعدیل کنیم.
دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به تعرفه واردات خودرو، افزود: انصاف نیست که بگوییم تعرفه 40 درصد بالاست.
پراید با کیفیت و ارزان است
نعمت بخش در دفاع از قیمت مناسب خودروهای داخلی نیز گفت: در هیچ کجای دنیا خودرویی با امکانات پراید به قیمت پنج هزار دلار فروخته نمی شود و اینکه مردم کشورهای عراق و سوریه برای خرید پراید حاضر به پرداخت 5 هزار دلار می شوند به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب این خودرو است.
دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که چرا مشتریان پراید سایپا فقط مردم دو کشور سوریه و عراق هستند و این خودرو به کشورهای دیگر صادر نمی شود، گفت: صادرات خودرو به دو کشور عراق و سوریه تنها به دلیل مزیت های اقتصادی نیست و به طور حتم پارامترهای دیگری نیز در این رابطه دخیل است ولی با این حال در هیچ کجای دنیا خودرویی با امکانات و کیفیت پراید به قیمت 5 هزار دلار عرضه نمی شود.
اکنون این کمپین حاشیه های بسیار زیادی به دنبال داشته است، گویا مردم اینبار جدی تر از همیشه خواهان اصلاح قیمت و کیفیت خودروها هستند اما خودروسازان داخل به جای تحقق این خواسته مشتریان در برابر آنها مقاومت کرده اند که نمونه آن را می توان در اختلاف قیمت خودروی صفر در کارخانه و بازار مشاهده کرد.
در حال حاضر قیمت خودروی صفر در بازار بسیار ارزان تر از کارخانه است به عبارتی دیگر خودروسازان در برابر ارزان شدن خودروهای بی کیفیت خود مقاومت می کنند و باوجود به کارگیری شیوه های مختلف از جمله فروش شرایط و اقساطی به منظور ایجاد جذابیت در فروش، بازهم نتوانسته اند جذب مشتری کنند.
خودروهای یکبارمصرف و گران
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با انتقاد از اینکه خودروسازان داخلی خودروی یکبار مصرف تولید می کنند، گفت: خودروی سمند بنده اخیراً بیش از 3 بار به تعمیرگاه رفته اما عیب آن هنوز برطرف نشده است.
حسین گروسی، در خصوص کمپین نه خودروی صفر، اظهار کرد: مردم ما به دنبال خودرو با کیفیت و ارزان هستند در صورتی که اکنون شاهد تولید خودروی بی کیفیت و گران هستیم.
وی ادامه داد: متاسفانه خودورسازان داخلی خودرو یکبار مصرف تولید می کنند و همین خودروهای بی کیفیت را هم به کشورهایی مانند عراق و سوریه صادر می کنند.
قیمت پراید و سمند در عراق و سوریه
عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در حال حاضر خودروی پراید و سمند در کشورهای مانند عراق و سوریه به ترتیب 5 و 9 هزار دلار به فروش می رسد.
گروسی گفت: روسیه هم مشتری خودروی سمند ایرانی است و نسبت به پراید و دیگر خودروها به سمند علاقه دارند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس انتقاد کرد: خودروسازان باید به کیفیت و قیمت خودرو به طور جد توجه داشته باشند در غیراینصورت بازار و مشتریان خود را از دست می دهند.
تعرفه 40درصدی واردات خودرو معقول است
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان چندی پیش نیز در نشست خبری مجازی در پاسخ به خبرنگار اقتصادی میزان مبنی بر اینکه با توجه به تعرفه های ناعادلانه، چرا مردم باید خودرو را 3 تا 4 برابر از قیمت واقعی، گرانتر بخرند؟، گفت: به نظر من اینطور نیست اولا تعرفه خودرو 40 درصد است در حال حاضر در شرایط کسب و کار فعلی خودروسازان 32 درصد بهره بانکی می دهند یعنی سال گذشته 27 درصد بوده و امسال به 32 درصد رسیده است.
دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو زیاد نیست، گفت: به دلیل شرایط نامناسب بازار داخلی و تسهیلات 32 درصدی بانکها، تعرفه 40 درصدی به هیچ عنوان زیاد نیست.
وی افزود: در شرایطی که اختلاف بسیار زیادی که در نرخ بهره تسهیلات خودروسازان داخلی و خارجی وجود دارد، به عنوان مثال تسهیلاتی که خودروسازان داخلی از قبیل سایپا و ایران خودرو از بانک ها می گیرند در حدود 32 درصد است، نسبت به بهره ای که مثلا پژو یا تهران موتورز از بانک هایشان می گیرند، که در حدود 25 درصد است، که این اختلاف زیادی است و با توجه به اینکه ما نمی توانیم به راحتی نیروهایمان را تعدیل کنیم.
دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به تعرفه واردات خودرو، افزود: انصاف نیست که بگوییم تعرفه 40 درصد بالاست.
پراید با کیفیت و ارزان است
نعمت بخش در دفاع از قیمت مناسب خودروهای داخلی نیز گفت: در هیچ کجای دنیا خودرویی با امکانات پراید به قیمت پنج هزار دلار فروخته نمی شود و اینکه مردم کشورهای عراق و سوریه برای خرید پراید حاضر به پرداخت 5 هزار دلار می شوند به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب این خودرو است.
دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که چرا مشتریان پراید سایپا فقط مردم دو کشور سوریه و عراق هستند و این خودرو به کشورهای دیگر صادر نمی شود، گفت: صادرات خودرو به دو کشور عراق و سوریه تنها به دلیل مزیت های اقتصادی نیست و به طور حتم پارامترهای دیگری نیز در این رابطه دخیل است ولی با این حال در هیچ کجای دنیا خودرویی با امکانات و کیفیت پراید به قیمت 5 هزار دلار عرضه نمی شود.
نظرات بینندگان
خیلی مسخره هست اصن
الانی که این پیام رو می دم دیگه موتور هم ۱۴۰ تومن بیشتره
الان ۱۴۰۰بخرین همین ها رو تا دیر نشده
چرا خودروهای انبار شده را وارد بازار نمی کنند تا قیمت ها بشکند
داروی گرانی نخریدن است.
مشاهده نظرات دیگر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *