کالای ایرانی در بستهبندی خارجی!/ ضعف در برندسازی مشکل صادرات
خبرگزاری میزان - ایران تولیدکننده محصولات با كیفیت، ارزان قیمت و متنوعی است كه به دلیل ضعف در برندسازی و بازاریابی، تولیدكننده ها سهم قابل توجهی در بازارهای داخلی و خارجی ندارند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، در چنین شرایطی در حالیكه تمام زحمات تولید محصول بر دوش كشاورزان و تولیدكنندهها است چرا نباید با اندك سرمایه گذاری و نوین كردن فرآیند تولید، صادرات و سود چندبرابری داشته باشیم؟ ضعف در بازاریابی و تبلیغات سبب شده تا برندسازی خوبی برای محصولات ایرانی صورت نگیرد، ضمن اینكه كشورهای دیگر محصولات و تولیدات ایران را با بسته بندی و برند خودشان در جهان توزیع كرده و به فروش می رسانند که در این زمینه گفت وگویی با محسن احتشامی رئیس اتاق بازرگانی بیرجند صورت گرفته که در ادامه می خوانید.
تولیدکننده چگونه می توانند سهم بیشتری در بازار جهانی داشته باشند؟
یكی از راه حل ها ورود بخش خصوصی است كه می توان با سرمایه گذاری مناسب زمینه اشتغال زایی، ارزآوری و درآمد بیشتر را ایجاد كرد.
در سال های اخیر شاهد ضعف در سرمایه گذاری و ایجاد و ترفیع برندهای معتبر ایرانی هستیم كه باعث شده رقبا از این خلاء سود ببرند، سودی كه چندبرابر كشاورز و تولیدكننده است، در صورتی كه زحمت اصلی را تولیدكننده متحمل شده است.
تولیدکننده ها برای موفقیت باید به چه مواردی توجه داشته باشند؟
موردی كه باید مورد توجه تولیدكننده ها باشد حفظ كیفیت در كنار كاهش قیمت تمام شده كالا است كه استفاده از تجهیزات نوین و مواد اولیه ارزان قیمت می توان محصول با كیفیت و ارزان قیمت را تولید كرد.
شرایط رقابت در بازار تجارت امروز به گونه ای است كه برندسازی، كیفیت، ارزان بودن و صادرات محور بودن تولید، باید مدنظر هر تولیدكننده ای باشد تا بتواند در بازار ماندگار باشد.
موضوع دیگر نقش مسئولان است كه حمایت از تولیدكننده داخلی باید مدنظر آنها باشد زیرا پشتیبانی از تولیدكننده با تدوین سیاست های راهبردی در سیستم بانكی و اتخاذ سیاست های حمایتی و تشویقی در بخش های مختلف به نفع هر دو گروه است.
در حال حاضر چالش های پیش رو تولیدکننده ها چیست؟
افزایش نرخ سود بانكی، جریمه دیركرد معوقات بانكی، افزایش هزینه انرژی، حمل و نقل، كارگر، افزایش قیمت مواد اولیه، بیمه، مالیات، دارایی چالش های پیش روی یك تولیدكننده است كه نتیجه تمام این موارد كمبود سرمایه در گردش و كاهش نقدینگی تولیدكننده و افزایش قیمت تمام شده كالا و محصول خواهد بود.
بنابراین با چنین وضعیتی نمی توان در بازارهای جهانی رقابت كرد و ماندگار ماند و با برداشتن سنگ و موانع از پیش پای تولیدكننده می توان زمینه رونق اقتصادی و رشد و توسعه كشور را فراهم كرد.
تولیدکننده چگونه می توانند سهم بیشتری در بازار جهانی داشته باشند؟
یكی از راه حل ها ورود بخش خصوصی است كه می توان با سرمایه گذاری مناسب زمینه اشتغال زایی، ارزآوری و درآمد بیشتر را ایجاد كرد.
در سال های اخیر شاهد ضعف در سرمایه گذاری و ایجاد و ترفیع برندهای معتبر ایرانی هستیم كه باعث شده رقبا از این خلاء سود ببرند، سودی كه چندبرابر كشاورز و تولیدكننده است، در صورتی كه زحمت اصلی را تولیدكننده متحمل شده است.
تولیدکننده ها برای موفقیت باید به چه مواردی توجه داشته باشند؟
موردی كه باید مورد توجه تولیدكننده ها باشد حفظ كیفیت در كنار كاهش قیمت تمام شده كالا است كه استفاده از تجهیزات نوین و مواد اولیه ارزان قیمت می توان محصول با كیفیت و ارزان قیمت را تولید كرد.
شرایط رقابت در بازار تجارت امروز به گونه ای است كه برندسازی، كیفیت، ارزان بودن و صادرات محور بودن تولید، باید مدنظر هر تولیدكننده ای باشد تا بتواند در بازار ماندگار باشد.
موضوع دیگر نقش مسئولان است كه حمایت از تولیدكننده داخلی باید مدنظر آنها باشد زیرا پشتیبانی از تولیدكننده با تدوین سیاست های راهبردی در سیستم بانكی و اتخاذ سیاست های حمایتی و تشویقی در بخش های مختلف به نفع هر دو گروه است.
در حال حاضر چالش های پیش رو تولیدکننده ها چیست؟
افزایش نرخ سود بانكی، جریمه دیركرد معوقات بانكی، افزایش هزینه انرژی، حمل و نقل، كارگر، افزایش قیمت مواد اولیه، بیمه، مالیات، دارایی چالش های پیش روی یك تولیدكننده است كه نتیجه تمام این موارد كمبود سرمایه در گردش و كاهش نقدینگی تولیدكننده و افزایش قیمت تمام شده كالا و محصول خواهد بود.
بنابراین با چنین وضعیتی نمی توان در بازارهای جهانی رقابت كرد و ماندگار ماند و با برداشتن سنگ و موانع از پیش پای تولیدكننده می توان زمینه رونق اقتصادی و رشد و توسعه كشور را فراهم كرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *