ثبت رکورد حمل ریلی بار در سال ۹۹/ تولید ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه ناوگان ریلی طی دو سال
مدیرعامل پیشین راهآهن گفت: در دو سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در داخل، تولید و در سال ۹۹ رکورد حمل ریلی بار زده شد.
خبرگزاری میزان -
- سعید رسولی امروز در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرعامل جدید شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت اول ما بهره وری بود و در بخش جذب نیرو و اسکان مشکلات مزمن داشتیم.
وی بیان کرد: سال گذشته ۴ هزار و ۱۷۰ نفر از کارکنان ما مشمول بیمه تکمیلی شدند و دریافتیهایشان افزایش یافت و همچنین پیشنهاد افزایش تعداد نیروهای نگهداری خط و حذف شرکت تراورس از شرکتهای واگذاری را ارائه دادیم، اما مخالفت شد درحالیکه برخی مشاغل ما حاکمیتی است، ولی آنها را واگذار کردند که مشکلاتی ایجاد شد.
مدیرعامل سابق راهآهن گفت: در دو سال گذشته ۲۱۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در داخل، تولید و در سال ۹۹ رکورد حمل ریلی بار زده شد.
وی با اشاره به کاهش شدید درآمدهای ریلی گفت: به واسطه شیوع کرونا، حمل و نقل ریلی مسافری را بدون هیچ مشکلی پیش بردیم و این موضوع مورد تشویقمجامع داخلی و بینالمللی قرار گرفت.
رسولی با اشاره به وضعیت ترانزیت در کشور گفت: در حال حاضر عضو شورای CIS هستیم درحالیکه ۶۰ درصد واگنهای ما روسی و اوکراینی است و سرتیفیکیت نداشتیم که حل شد و ناوگان ما در حال انتقال به آسیای میانه است.
مدیرعامل سابق راهآهن گفت: طبق قانون برنامه ششم باید یک درصد از درآمد نفت به حمل و نقل ریلی داده میشد. بعد میگویند باید ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر به ریل برود، ولی وقتی بند قبل از آن اجرایی نشده، چگونه میتوانیم بند بعدی را اجرایی کنیم؟
رسولی در ادامه تاکید کرد: در دولت اصلاحطلب، مجلس اصولگرا بیشترین کمک را به حمل ریلی کرد.
وی تأکید کرد: یک ماه و نیم قبل اولین قطار کریدور شمال ـ جنوب از اروپا به بندر شهید رجایی منتقل شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *