پیگیری سازمان بازرسی از خودروسازان برای تحویل خودروهای کف کارخانه
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه خودروسازان باید ضمن ارتقاء کمی و کیفی محصولات، به سمت طراحی و تولید پلتفرم مشترک برای کاهش قیمت تمام شده محصول گام بردارند، گفت: مشکلات فعلی خودروسازان مانند خودروهای دارای کسری قطعه، با همدلی زنجیره تامین و جهادگران عرصه تولید حل خواهد شد.
خبرگزاری میزان -
- غلامعباس ترکی، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور همراه بازرس کل امور صمت و هیات بازرسی ذیربط صبح روز جمعه از گروههای خودروسازی ایران خودرو و سایپا بازدید کرد و پیگیر روند تجاریسازی و تکمیل خودروهای ناقص و کف کارخانه شد.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ۲۹ شهریورماه در سازمان بازرسی کل کشور جلسهای با خودروسازان درخصوص جمعآوری خودروهای کف برگزار شد که خودوسازان در این زمینه اعلام آمادگی کردند، گفت: در بازدید انجام شده، مدیرعامل ایرانخودرو گزارش داد همزمان با افزایش تیراژ تولید، ۳۳ هزار دستگاه خودرو را تجاریسازی کردهاند که در حدود ۳ هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای کف کارخانه بوده است و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد تعداد خودروهای کف تا ۱۵ آبان از ۵۰ هزار دستگاه به ۱۰ هزار دستگاه کاهش یابد.
وی تاکید کرد: خودروسازان باید ضمن ارتقاء کمی و کیفی محصولات، به سمت طراحی و تولید پلتفرم مشترک برای کاهش قیمت تمام شده محصول گام بردارند.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه ۲۹ شهریورماه در سازمان بازرسی کل کشور جلسهای با خودروسازان درخصوص جمعآوری خودروهای کف برگزار شد که خودوسازان در این زمینه اعلام آمادگی کردند، گفت: در بازدید انجام شده، مدیرعامل ایرانخودرو گزارش داد همزمان با افزایش تیراژ تولید، ۳۳ هزار دستگاه خودرو را تجاریسازی کردهاند که در حدود ۳ هزار دستگاه آن مربوط به خودروهای کف کارخانه بوده است و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد تعداد خودروهای کف تا ۱۵ آبان از ۵۰ هزار دستگاه به ۱۰ هزار دستگاه کاهش یابد.
وی تاکید کرد: خودروسازان باید ضمن ارتقاء کمی و کیفی محصولات، به سمت طراحی و تولید پلتفرم مشترک برای کاهش قیمت تمام شده محصول گام بردارند.
بیشتر بخوانید:
نظرات بینندگان
با سلام . با با ممنوعیت واردات خودرو و لوازم خانگی به ایران این فرصت طلایی در طول تاریخ برای قطعه سازان بوجود امد که بتوانند در بازار ایران و جهان حضور داشته باشند او مانند قطعه سازان چین زمینه نفوذ ایران را در بازار های داخلی و جهان بدست اوردند . شرکتهای تولید خودرو و لوازم خانگی بیش از حد نیاز در ایران وجود دارد . . انتظار این است که منبعد تلاش مدیران وزارت صنعت و مدیران استاندار ایران این باشد که بسنت رشد شرکتهای قطعه سازی و حمایت کامل از انها بروند ..خوشبختانه نیروی متخصص و شرکت های دانش بنیان زیادی در ایران وجود دارد که با حمایت و هدایت از انها می توان قظعه سازی ایران را به یکی از قطعه سازان برتر جهان تبدیل کرد . تجارب تجارت نشان می دهد سود حاصل از تولید و فروش قطعه خیلی زیادتر و چند برابر از سود فروش یک محصول می باشد . مثلا اگر در فروش خودرو 150 میلیون سود نصیب کشور شود ذر فروش قطعات ان خودرو در طول استفاده مردم 6 و یا 10 برابر قیمت ان خودرو از فروش قطعه نصییب ان کشور می شود . و در ایران اکثرایت مدیران و حتی نمایندگان همیشه بسمت واردات قطعه می روند . بنظر می رسد باید صبر کرد ایا مدیران وزارت صنعت و استاندار علاقه به تقویت قطعه سازان خواهند داد . ایا مدیران خودرو و لوازم خانگی دست از انحصار طلبی بر خواهند داشت و با قطعه سازان ایرانی همکاری خواهند کرد . چون تجربه چهار دهه نشان داده الف = فرهنگ انحصار طلبی مدیران صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی که دوست دارند با قطعه سازان داخلی همکاری کنند همیشه بزرگترین عامل نفوذ قطعه سازان خارجی در ایران بوده و می باشد ب= تنوع بسیار زیاد محصولات در ایران نیز از عوامل بسیار مهم ترویج فرهنگ واردات در ایران هست . ج = عدم همکاری گمرک با سامانه ملی تجارت . که این امکان را برای وارد کنندگان فراهم اورده که هر زمان خواستند قطعه سازان ایرانی را به ورشکستگی و نابودی بکشانند
با سلام . با با ممنوعیت واردات خودرو و لوازم خانگی به ایران این فرصت طلایی در طول تاریخ برای قطعه سازان بوجود امد که بتوانند در بازار ایران و جهان حضور داشته باشند او مانند قطعه سازان چین زمینه نفوذ ایران را در بازار های داخلی و جهان بدست اوردند . شرکتهای تولید خودرو و لوازم خانگی بیش از حد نیاز در ایران وجود دارد . . انتظار این است که منبعد تلاش مدیران وزارت صنعت و مدیران استاندار ایران این باشد که بسنت رشد شرکتهای قطعه سازی و حمایت کامل از انها بروند ..خوشبختانه نیروی متخصص و شرکت های دانش بنیان زیادی در ایران وجود دارد که با حمایت و هدایت از انها می توان قظعه سازی ایران را به یکی از قطعه سازان برتر جهان تبدیل کرد . تجارب تجارت نشان می دهد سود حاصل از تولید و فروش قطعه خیلی زیادتر و چند برابر از سود فروش یک محصول می باشد . مثلا اگر در فروش خودرو 150 میلیون سود نصیب کشور شود ذر فروش قطعات ان خودرو در طول استفاده مردم 6 و یا 10 برابر قیمت ان خودرو از فروش قطعه نصییب ان کشور می شود . و در ایران اکثرایت مدیران و حتی نمایندگان همیشه بسمت واردات قطعه می روند . بنظر می رسد باید صبر کرد ایا مدیران وزارت صنعت و استاندار علاقه به تقویت قطعه سازان خواهند داد . ایا مدیران خودرو و لوازم خانگی دست از انحصار طلبی بر خواهند داشت و با قطعه سازان ایرانی همکاری خواهند کرد . چون تجربه چهار دهه نشان داده الف = فرهنگ انحصار طلبی مدیران صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی که دوست دارند با قطعه سازان داخلی همکاری کنند همیشه بزرگترین عامل نفوذ قطعه سازان خارجی در ایران بوده و می باشد ب= تنوع بسیار زیاد محصولات در ایران نیز از عوامل بسیار مهم ترویج فرهنگ واردات در ایران هست . ج = عدم همکاری گمرک با سامانه ملی تجارت . که این امکان را برای وارد کنندگان فراهم اورده که هر زمان خواستند قطعه سازان ایرانی را به ورشکستگی و نابودی بکشانند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *