آموزش ناکافی معلمان از دلایل وجود دانش آموزان «دیرآموز» است
وی با بیان این که 47 هزار دانشآموز در دوره ابتدایی نیز مردود شدند، خاطرنشان کرد: هیچ وقت اعلام نکردهایم مردودی 47 هزار دانشآموز به علت دیرآموزی بوده است. متأسفانه به غلط شایع شده است نظام ارزشیابی توصیفی باعث ارتقا خودبهخود میشود اما این چنین نیست.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: آمار مردودی 47 هزار دانشآموز ابتدایی مربوط به سال تحصیلی 92-91 است که در آن سال 32 هزار دانشآموز دیرآموز داشتیم. شاید معلمان آموزش کافی را ندیدهاند، خانوادهها با آنها آشنایی نداشتند و بخشی هم در مناطق دوزبانه بودند.
دیمهور در پایان با بیان این که برای آموزش کافی معلمان دورههای آموزشی 110 ساعته را برگزار میکنیم، اظهار کرد: اما نمیشود دانشآموزی که زبان اول او به عوان نمونه عربی است را با فارسی آشنا کنیم. هر چند بخشی از ناتوانی در این خصوص مربوط به حوزه آموزشی و مربوط به سرباز-معلمان بود. باید اعلام کنیم در پایههای بالا این رقم کاهش مییابد به گونه ای که در ششم ابتدایی فقط 0.3 درصد مردودی را شاهد بودیم.