لزوم شناساندن قهرمانان اصیل و واقعی به دانش آموزان
قائم مقام وزیر در سازمان دانش آموزی کشور ،گفت:اگر ما نتوانیم قهرمانان اصلی و اصیل و واقعی خودمان را به دانش آموزان معرفی کنیم به شکل ذاتی آن ها به سمت دیگر الگوها که ممکن است خیلی هم الگوی مناسبی نباشند کشیده شوند.
خبرگزاری میزان -
وی ادامه داد:در دو سال اخیر که شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری درکشور و البته در همه دنیا حاکم بود حوزه فعالیتهای پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش تعطیل نبوده است و همین طور سازمان دانش آموزی بیکار نبوده است و همه فعالیتهای که دانش آموزان باید گروهی و حضوری انجام میدادند را در بستر فضای مجازی و شبکه شاد طراحی انجام داده به همین خاطر ما هزاران گروه تربیتی و صدها کانال در شبکه شاد داشتیم که دانش آموزان در آنها عضو و با هدایت مربیان خود در فضایی سالم و در محیط خانه و یا حتی با رعایت شیوه نامهها در فضای باز انجام میدادند.
بحری زاده گفت:همچنین در موارد متعددی برای اینکه در فرآیند کار اشکالات وایرادات دانش آموزان مشخص شود فیلم انجام فعالیت دانش آموزان اخذ و در شبکههای مختص دانش آموزی منتشر می شده است .
بحری زاده در مورد فعالیتهای سازمان دانش اموزی در سال تحصیلی جدید با توجه به احتمال حضوری شدن اموزش گفت:ما برای پسا کرونا برنامههای فوق العاده ویژه را طراحی کردیم که باتوجه به تکمیل واکسیناسوین فرهنگیان و انجام واکسیناسیون دانش آموزان در حال برنامه ریزی هستیم ،با حکمفرمایی شرایط مساعد انجام فعالیتها گروهی در این سازمان آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا نیز فعالیتهای گروهی با ایجاد محدودیتهایی در برخی از اردوگاهها با فضای باز و رعایت شیوه نامهها انجام میگرفته است گفت:با انجام واکسیناسیون و بهبود شرایط میتوانیم با جمعیت بیشتری به انجام فعالیتها در حوزه ایجاد و تقویت هویتی ایرانی اسلامی و انقلابی دانش آموزان و اموزش مهارتهای زندگی به آن ها بپردازیم.
یکی از مهمترین فعالیتهایی که در سازمان دانش آموزی انجام شده است بحث باز مهندسی فعالیتهای تشکیلات دانش اموزی پیشتازان است که در اینجا بر اساس اهداف دورههای تحصیلی منبعث از سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب و سیاستهای تحولی ابلاغی مقام رهبری تمامی اصول و فرایندهای اجرایی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان مخصوصا علایم ،نمادها و نشانهای هویت ساز آن مورد بازنگری و بازتولید قرار گرفته است.
بحری زاده با اشاره به این نکته که در حال حاضر ۵۴ پویش در سازمان دانش آموزی در حال انجام است گفت:هر یک از این پویشها زمینه برای نقش آفرینی دانش آموزان است و به طور کلی اساس کار سازمان دانش آموزی نقش آفرینی ویژه دانش آموزان است.
وی در پاسخ به این سوال که اسوه سازی از قهرمانان کشوری به چه میزان در روحیه و الگو سازی و قهرمان پروری در نزد دانش آموزان اثر دارد گفت: دانش آموزان در سنین پایین ذاتا دنبال قهرمانانی هستند که از آنها الگو بسازند و برخی از شخصیتهای غیر واقعی خارجی را الگوی خویش قرار میدهند، اگر ما نتوانیم قهرمانان اصلی و اصیل و واقعی خودمان را معرفی کنیم به شکل ذاتی به سمت دیگر الگوها که ممکن است خیلی هم الگوی مناسبی نباشند کشیده شوند.
اسماعیل بحری زاده مشاور وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام وزیر در سازمان دانش آموزی کشور در گفتوگو با میزان در مورد ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی گفت: سازمان دانش آموزی ماموریتش زمینه سازی برای تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است.
وی ادامه داد:در دو سال اخیر که شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری درکشور و البته در همه دنیا حاکم بود حوزه فعالیتهای پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش تعطیل نبوده است و همین طور سازمان دانش آموزی بیکار نبوده است و همه فعالیتهای که دانش آموزان باید گروهی و حضوری انجام میدادند را در بستر فضای مجازی و شبکه شاد طراحی انجام داده به همین خاطر ما هزاران گروه تربیتی و صدها کانال در شبکه شاد داشتیم که دانش آموزان در آنها عضو و با هدایت مربیان خود در فضایی سالم و در محیط خانه و یا حتی با رعایت شیوه نامهها در فضای باز انجام میدادند.
بحری زاده گفت:همچنین در موارد متعددی برای اینکه در فرآیند کار اشکالات وایرادات دانش آموزان مشخص شود فیلم انجام فعالیت دانش آموزان اخذ و در شبکههای مختص دانش آموزی منتشر می شده است .
بحری زاده در مورد فعالیتهای سازمان دانش اموزی در سال تحصیلی جدید با توجه به احتمال حضوری شدن اموزش گفت:ما برای پسا کرونا برنامههای فوق العاده ویژه را طراحی کردیم که باتوجه به تکمیل واکسیناسوین فرهنگیان و انجام واکسیناسیون دانش آموزان در حال برنامه ریزی هستیم ،با حکمفرمایی شرایط مساعد انجام فعالیتها گروهی در این سازمان آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا نیز فعالیتهای گروهی با ایجاد محدودیتهایی در برخی از اردوگاهها با فضای باز و رعایت شیوه نامهها انجام میگرفته است گفت:با انجام واکسیناسیون و بهبود شرایط میتوانیم با جمعیت بیشتری به انجام فعالیتها در حوزه ایجاد و تقویت هویتی ایرانی اسلامی و انقلابی دانش آموزان و اموزش مهارتهای زندگی به آن ها بپردازیم.
یکی از مهمترین فعالیتهایی که در سازمان دانش آموزی انجام شده است بحث باز مهندسی فعالیتهای تشکیلات دانش اموزی پیشتازان است که در اینجا بر اساس اهداف دورههای تحصیلی منبعث از سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب و سیاستهای تحولی ابلاغی مقام رهبری تمامی اصول و فرایندهای اجرایی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان مخصوصا علایم ،نمادها و نشانهای هویت ساز آن مورد بازنگری و بازتولید قرار گرفته است.
بحری زاده با اشاره به این نکته که در حال حاضر ۵۴ پویش در سازمان دانش آموزی در حال انجام است گفت:هر یک از این پویشها زمینه برای نقش آفرینی دانش آموزان است و به طور کلی اساس کار سازمان دانش آموزی نقش آفرینی ویژه دانش آموزان است.
وی در پاسخ به این سوال که اسوه سازی از قهرمانان کشوری به چه میزان در روحیه و الگو سازی و قهرمان پروری در نزد دانش آموزان اثر دارد گفت: دانش آموزان در سنین پایین ذاتا دنبال قهرمانانی هستند که از آنها الگو بسازند و برخی از شخصیتهای غیر واقعی خارجی را الگوی خویش قرار میدهند، اگر ما نتوانیم قهرمانان اصلی و اصیل و واقعی خودمان را معرفی کنیم به شکل ذاتی به سمت دیگر الگوها که ممکن است خیلی هم الگوی مناسبی نباشند کشیده شوند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *