مهمترین سرویس افزوده شده به شاد، امکان «گفت وگوی گروهی» است
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش، گفت:مهمترین سرویس افزوده شده به شاد امکان «گفت وگوی گروهی» است که تعامل دانش آموزان را با معلمان در سر کلاس فراهم میکند. همچنین، در نسخه جدید پلتفرم شاد، امکان ارزیابی دانش آموزان از سوی معلمان، ارتقا پیدا کرده است.
خبرگزاری میزان -
-به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی باقرزاده در خصوص «مدرسه تلویزیونی ایران» و «شبکه شاد» در سال تحصیلی جدید، گفت: «پلتفرم آموزشی شاد»، به منظور اختصاصی کردن امکانات برای مدیران، معلمان و دانش آموزان، نیازمند دریافت اطلاعات از سامانه وزارت آموزش و پرورش است.
باقرزاده افزود: برای این کار ابتدا باید دانش آموزان، در مدرسه واقعی ثبت نام شوند، کلاس بندی صورت بگیرد و معلم هر کلاس و هر عنوان درسی، مشخص شود و این اطلاعات پس از ثبت در سیستمهای یکپارچه از طریق کد، به پلتفرم شاد، منتقل شود.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: هر کاربر در ابتدای ورود به شبکه شاد، احراز هویت میشود یعنی اطلاعات کاربر، با اطلاعاتی که قبلاً در سامانه وزارت آموزش و پرورش از سوی همکاران ما در سطح مدارس و مناطق ضبط شده، کنترل و در جایگاه مناسب در شبکه شاد قرار میگیرد.
وی ادامه داد: تا کنون اطلاعات قریب به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز ثبت نام شده، به شاد منقل شده است. اما اگر دانش آموزی به هر دلیلی هنوز ثبت نام نشده باشد در شاد احراز هویت نخواهد شد. همچنین، معلمانی که به تازگی به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند و یا مدیرانی که محل خدمت آنها از مهر امسال تغییر کرده است تا زمانی که اطلاعاتشان در سامانههای «سیدا» نهایی نشده باشد در شاد احراز هویت نمیشوند.
باقرزاده با اشاره به رونمایی از نسخه جدید شاد، تصریح کرد: در نسخه جدید امکانی برای تمام مدیران و معلمان فراهم شده که میتوانند به تعداد مورد نیاز کلاس تشکیل داده و دانش آموزان خود را اضافه کنند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۳ راهکار برای آموزش پیش بینی شده، راهکار اول برای مدارس روستایی کوچک که امکان حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارد، در این مدارس آموزش از ابتدای مهرماه به صورت حضوری انجام میشود و قصد داریم تا پایان مهرماه و در اوایل آبان ماه، حضور دانش آموزان را هر چند هفتهای یک روز در تمام مدارس سراسر کشور داشته باشیم.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی خاطرنشان کرد: راهکار دوم، آموزش از طریق «مدرسه تلویزیونی ایران» است؛ در این باره، ۴ کانال آموزشی پیش بینی شده و از ۸ صبح برنامههای آموزشی در مدرسه تلویزیونی ایران، آغاز میشود و جدول ارائه دروس نیز به تمام مدارس کشور ابلاغ شده است.
باقرزاده افزود: نوع دوم آموزش غیر حضوری و راهکار سوم آموزش، ارائه «آموزش از طریق شبکه شاد» است.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: در نسخه جدید شاد، در درجه اول گرافیک این پلتفرم طبق نظر کارشناسان خبره، معلمان و دانش آموزان تغییر کرده و در درجه دوم سرویسهای خاصی برای استفاده کاربران فراهم شده است؛ مهمترین سرویس افزوده شده به شاد امکان «گفت وگوی گروهی» است که تعامل دانش آموزان را با معلمان در سر کلاس فراهم میکند. همچنین، در نسخه جدید پلتفرم شاد، امکان ارزیابی دانش آموزان از سوی معلمان، ارتقا پیدا کرده است.
وی گفت: برای استفاده بهینه معلمان و دانش آموزان از سرویسهای جدید شبکه شاد، راهنمای استفاده از این سرویسها تهیه شده و از طریق شبکه شاد در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گرفته است که تا کنون بیش از ۵ میلیون بازدیدکننده داشته است
باقرزاده در پاسخ به این سوال که «دانش آموزان کدام دوره تحصیلی، چه دروسی را باید از طریق برنامه تلویزیونی و چه دروسی را از طریق مدرسه شاد آموزش ببینند؟»، تصریح کرد: در دوره ابتدایی تمام دروس از طریق «مدرسه تلویزیونی» نوبت صبح به دانش آموزان، ارائه میشود و تکرار آن در بعدازظهر بر طبق برنامه ریزیهای انجام شده از طریق شاد در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد. لذا، این امکان فراهم شده که این دو همدیگر را پوشش دهند و همین شرایط برای متوسطه اول و متوسطه دوم و دروس کار و دانش هم، بر طبق جدول برنامههایی که به مدارس ابلاغ شده، وجود دارد.
وی افزود: بخشی از دروس هم از طریق شبکه ۴ ارائه میشود و دروس مرتبط با قرآن و معارف از طریق شبکه قرآن در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: بر اساس امکانی که صدا و سیما فراهم کرده است بازپخش برنامههای آموزش تلویزیونی انجام میشود و با تلاش همکاران، توافقی بین مدرسه تلویزیونی ایران و شاد انجام شده که به صورت همزمان دانش آموزان بتوانند آموزشهای ارائه شده در مدرسه تلویزیونی ایران را از شبکه شاد و از طریق گوشی تلفن همراه خود مشاهده کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر دانش آموزان از طریق مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد آموزشهای لازم را دریافت میکنند و در آینده با شروع کلاسهای حضوری، حتماً برنامههای درسی دانش آموزان از هر سه طریق مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و حضور در مدارس ارائه خواهد شد.
باقرزاده افزود: برای این کار ابتدا باید دانش آموزان، در مدرسه واقعی ثبت نام شوند، کلاس بندی صورت بگیرد و معلم هر کلاس و هر عنوان درسی، مشخص شود و این اطلاعات پس از ثبت در سیستمهای یکپارچه از طریق کد، به پلتفرم شاد، منتقل شود.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: هر کاربر در ابتدای ورود به شبکه شاد، احراز هویت میشود یعنی اطلاعات کاربر، با اطلاعاتی که قبلاً در سامانه وزارت آموزش و پرورش از سوی همکاران ما در سطح مدارس و مناطق ضبط شده، کنترل و در جایگاه مناسب در شبکه شاد قرار میگیرد.
وی ادامه داد: تا کنون اطلاعات قریب به ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز ثبت نام شده، به شاد منقل شده است. اما اگر دانش آموزی به هر دلیلی هنوز ثبت نام نشده باشد در شاد احراز هویت نخواهد شد. همچنین، معلمانی که به تازگی به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند و یا مدیرانی که محل خدمت آنها از مهر امسال تغییر کرده است تا زمانی که اطلاعاتشان در سامانههای «سیدا» نهایی نشده باشد در شاد احراز هویت نمیشوند.
باقرزاده با اشاره به رونمایی از نسخه جدید شاد، تصریح کرد: در نسخه جدید امکانی برای تمام مدیران و معلمان فراهم شده که میتوانند به تعداد مورد نیاز کلاس تشکیل داده و دانش آموزان خود را اضافه کنند.
وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۳ راهکار برای آموزش پیش بینی شده، راهکار اول برای مدارس روستایی کوچک که امکان حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارد، در این مدارس آموزش از ابتدای مهرماه به صورت حضوری انجام میشود و قصد داریم تا پایان مهرماه و در اوایل آبان ماه، حضور دانش آموزان را هر چند هفتهای یک روز در تمام مدارس سراسر کشور داشته باشیم.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی خاطرنشان کرد: راهکار دوم، آموزش از طریق «مدرسه تلویزیونی ایران» است؛ در این باره، ۴ کانال آموزشی پیش بینی شده و از ۸ صبح برنامههای آموزشی در مدرسه تلویزیونی ایران، آغاز میشود و جدول ارائه دروس نیز به تمام مدارس کشور ابلاغ شده است.
باقرزاده افزود: نوع دوم آموزش غیر حضوری و راهکار سوم آموزش، ارائه «آموزش از طریق شبکه شاد» است.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: در نسخه جدید شاد، در درجه اول گرافیک این پلتفرم طبق نظر کارشناسان خبره، معلمان و دانش آموزان تغییر کرده و در درجه دوم سرویسهای خاصی برای استفاده کاربران فراهم شده است؛ مهمترین سرویس افزوده شده به شاد امکان «گفت وگوی گروهی» است که تعامل دانش آموزان را با معلمان در سر کلاس فراهم میکند. همچنین، در نسخه جدید پلتفرم شاد، امکان ارزیابی دانش آموزان از سوی معلمان، ارتقا پیدا کرده است.
وی گفت: برای استفاده بهینه معلمان و دانش آموزان از سرویسهای جدید شبکه شاد، راهنمای استفاده از این سرویسها تهیه شده و از طریق شبکه شاد در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار گرفته است که تا کنون بیش از ۵ میلیون بازدیدکننده داشته است
باقرزاده در پاسخ به این سوال که «دانش آموزان کدام دوره تحصیلی، چه دروسی را باید از طریق برنامه تلویزیونی و چه دروسی را از طریق مدرسه شاد آموزش ببینند؟»، تصریح کرد: در دوره ابتدایی تمام دروس از طریق «مدرسه تلویزیونی» نوبت صبح به دانش آموزان، ارائه میشود و تکرار آن در بعدازظهر بر طبق برنامه ریزیهای انجام شده از طریق شاد در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد. لذا، این امکان فراهم شده که این دو همدیگر را پوشش دهند و همین شرایط برای متوسطه اول و متوسطه دوم و دروس کار و دانش هم، بر طبق جدول برنامههایی که به مدارس ابلاغ شده، وجود دارد.
وی افزود: بخشی از دروس هم از طریق شبکه ۴ ارائه میشود و دروس مرتبط با قرآن و معارف از طریق شبکه قرآن در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
رییس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی گفت: بر اساس امکانی که صدا و سیما فراهم کرده است بازپخش برنامههای آموزش تلویزیونی انجام میشود و با تلاش همکاران، توافقی بین مدرسه تلویزیونی ایران و شاد انجام شده که به صورت همزمان دانش آموزان بتوانند آموزشهای ارائه شده در مدرسه تلویزیونی ایران را از شبکه شاد و از طریق گوشی تلفن همراه خود مشاهده کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر دانش آموزان از طریق مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد آموزشهای لازم را دریافت میکنند و در آینده با شروع کلاسهای حضوری، حتماً برنامههای درسی دانش آموزان از هر سه طریق مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و حضور در مدارس ارائه خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *