گرانفروشی بلیت به زائران حسینی/ تأمین ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس برای بازگشت زائران
مدیرکل دفتر حملونقل مسافری سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: بر اساس مصوبه ستاد اربعین نحوه محاسبه بلیت در ایام اربعین تابع ایام اربعین سال گذشته است و برای تکمیل شرایط یک سر خالی معمولاً نرخ بلیت در ایام اربعین دو برابر است.
خبرگزاری میزان -
- داریوش باقرجوان در برنامه زنده تلویزیونی در توضیح تمهیدات بازگشت زمینی رائران اربعین حسینی گفت: بر اساس تصمیمات کشور عراق ورود و حضور در مراسم اربعین سال ۱۴۰۰ فقط از طریق هوایی میسر بود، ولی برای بازگشت تنها مرز مهران برای بازگشت زمینی مسافرانی که علاقهمند به بازگشت زمینی هستند و یا بلیت هوایی بازگشت خریداری نکرده اند میتوانند از طریق مرز مهران وارد کشور شوند.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: ما موظف به تامین و برنامه ریزی ناوگان برای و ایمنی سفر مسافران تا مقصد هستیم و به همین دلیل جلسات مکرر با شرکتهای حمل و نقل و اداره کل راهبردی و جادهای استانها انجام شده است.
وی بیان کرد: برآورد ما نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس بوده که ممکن است این عدد افزایش پیدا کند که جای نگرانی نیست چرا که ناوگان تامین شده و بر اساس میزان ورود زائران به کشور تقاضا پاسخ داده میشود.
باقرجوان در ادامه گفت: برآورد ما این است که از امشب ورود زائران به کشور آغاز شود و روز دوشنبه و سه شنبه که اربعین در کشور عراق است ادامه پیدا کند و نهایتاً روز چهارشنبه آخرین گروه به کشور بازگردانده میشود و اوج ورود زائران به کشور احتمالاً فردا شب و روز سه شنبه خواهد بود.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تاکید کرد: اتوبوسها در مجاورت سالن مسافری پایانه شهید سلیمانی مستقر خواهند بود تا مسافران با مشکلی روبرو نشوند.
وی افزود: عمده تلاش ما این است که به محض ورود زائران جا به جایی انجام شود و شرایط پیش فروش نیز تنظیم و ابلاغ شده است تا شرکتها بتوانند پیش فروش را برای زائرانی که میخواهند به صورت کاروانی و گروهی وارد کشور میشوند را انجام دهیم.
باقرجوان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای چه تعداد زائر برنامه ریزی بازگشت صورت گرفته است گفت: بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی در حالت کلی برای بیش از ۳۰ هزار نفر برنامه ریزی نیاز نبود، اما ما برای ۵۰ هزار زائر برنامه ریزی مدون و برای بیش از این تعداد به طور شناور آماده هستیم و در استانهای همجوار نیز ناوگان حضور دارند که اگر مازاد بر این تعداد نیز نیاز باشد سریعاً وارد عمل شود.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در توضیح نحوه پیش فروش بلیتهای زمینی اربعین گفت: وبسایتهای اختصاصی و مشترک شرکتهای حمل و نقل همواره فروش اینترنتی بلیت را رقم میزنند و افرادی که از کربلا حرکت میکنند زمان ورودش به کشور را دقیقاً نمیداند که بتواند برنامه ریزی کند برای این که مسافران در پایانه معطل نشوند در خود پایانه میتوانند خرید بلیط را داشته باشند و عدهای از زائران که به صورت گروهی وارد کشور میشوند میتوانند در ظرفیت یک اتوبوس یا چند اتوبوس قرارداد را با شرکت حمل و نقل انعقاد کنند.
وی در خصوص نحوه محاسبه نرخ بلیت مسافران برای بازگشت گفت: بر اساس مصوبه ستاد اربعین نحوه محاسبه بلیت در ایام اربعین تابع ایام اربعین سال گذشته است و برای تکمیل شرایط یکسرخالی معمولاً نرخ بلیت در ایام اربعین دو برابر است که اعداد بر اساس ظرفیتها و ناوگان مختلف است که در پایانه مرزی شهید سلیمانی به صورت بنر نصب است و همکاران ادارات کل راهداری و جادهای و همکاران سازمان تعزیرات در پایانه حضور دارند و بنده نیز در این پایانه حضور دارم تا مشکلی از بابت نظارت بر نرخ جا به جایی رخ ندهد.
باقرجوان در خصوص نحوه نظارت سازمان راهداری بر فروش، پیش فروش و حمل و نقل مسافران گفت: بحث تخلفات به کمیسیونهای مربوطه باز میگردد که یک نیابت قضایی است که برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای که به این عزیزان تفویض شده و رانندگان عزیز اگر تخلفی که مندرج در ضوابط فعالیت رانندگان باشد در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی میشود و اگر مالک وسیله تخلفی داشته باشد در کمیسیون ماده ۱۴ و شرکتهای حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی میشوند و جرائم نقدی و احقاق حق فردی که ضایع شده و در برخی موارد در صورت تکرار تخلف ممکن است محرومیت و ممنوعیت فعالیت برای شرکت حمل و نقل متخلف و مالک ناوگان و یا راننده داشته باشد.
مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در خصوص نحوه شکایات از خدمت رسانی ها گفت: در داخل اتوبوسها شماره تلفن پاسخگوی شرکت حمل و نقل درج شده و در مرحله بعد شماره تلفن پلیس برای عدم رعایت موارد ایمنی در طول سفر میتواند مورد استفاده قرار گیرد در نهایت تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ به طور ۲۴ ساعته آماده دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات مسافران در این ایام و در کل سال است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *