عصبانیت «ایپک» از حذف بند کمک به رژیم صهیونیستی در هزینه‎های دولت آمریکا

21:15 - 31 شهريور 1400
کد خبر: ۷۶۰۲۳۳
ایپک به حذف یک میلیارد دلار کمک نظامی در نظر گرفته شده برای رژیم صهیونیستی از لایحه هزینه‌های دولت آمریکا واکنش نشان داد.

- کمیته روابط عمومی رژیم صهیونیستی و آمریکا، موسوم به «اِیپَک»، حذف یک میلیارد دلار کمک نظامی در نظر گرفته شده برای رژیم صهیونیستی از لایحه هزینه‌های دولت آمریکا را محکوم کرد.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، این امر پس از آن صورت گرفت که مجلس نمایندگان آمریکا بند مربوط به بودجه نظامی سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را پس از آنکه شماری از دموکرات‌ها تهدید کردند اجازه تصویب این لایحه را نمی‌دهند، حذف کرد.

«ایپک»، می‎گوید «افراط گرایان در کنگره با زندگی اسرائیلی‌ها سیاست بازی می‌کنند.»

این کمیته افزود «درخواست حذف بودجه برای یک سیستم دفاعی نجات دهنده، توهین به ارزش‌های ماست و خطر درگیری‌های بیشتر را در بر دارد و با تعهدات بایدن و حمایت روسای کنگره در تضاد است.»

به ادعای «ایپک»، «ساده است، گنبد آهنین جان انسان‌ها را نجات می‌دهد؛ مسدود کردن بودجه برای گنبد آهنین به کشتار غیرنظامیان کمک می‌کند.»

سرویس تحقیقات کنگره آمریکا سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که آمریکا بیش از ۱.۶ میلیارد دلار برای توسعه و ساخت سیستم گنبد آهنین به رژیم صهیونیستی کمک کرده است.

بودجه درنظر گرفته شده نشان دهنده حمایت دائمی از کمک به رژیم صهیونیستی در میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان است.

این در حالی است که غزه هیچ سیستم دفاعی در برابر پیشرفته‌ ترین بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی بر سر خانه‌ها و غیرنظامیان پرتاب کرد و در آخرین حمله ۲۶۰ نفر از جمله بیش از ۶۵ کودک را به شهادت رساند، در اختیار ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *