۱۰ درصد تماسهای اورژانس مزاحمت تلفنی است
- ایسنا نوشت: پیمان صابریان درباره تعداد تماسهای روزانه با اورژانس و مزاحمتهای تلفنی اظهار کرد: روزانه حدود ١٨ تا ٢٠ هزار تماس با اورژانس گرفته میشود که از تعداد کل تماسها حدود ٣٠ تا ۵٠ درصد مرتبط با ویروس کرونا است.
وی با بیان اینکه از تعداد کل تماسها حدود ۵۰۰۰ تماس منجر به انجام مأموریت میشود، گفت: از ۵۰۰۰ تماس حدود ٨٠٠ تا ٩٠٠ مأموریت موجب انتقال افراد به بیمارستان میشود و این تعداد کل مأموریتها است.
صابریان در خصوص تعداد مزاحمان تلفنی اورژانس نیز اظهار کرد: حدود ١٠ تا ٢٠ درصد تماسها معمولا مزاحمان تلفنی هستند که اکثرا افراد ثابتی هستند.
وی ادامه داد: بسیاری از این افراد واقعا بیماری دارند و به همین دلیل نمیتوان نسبت به تماس آنها بی توجه بود. در بسیاری موارد هم که تماس گرفته شده این مزاحمان واقعا نیاز به کمک داشتند.
صابریان گفت: مزاحمتهایی که برای اورژانس ایجاد میشود متفاوت است، بعضی آدرس اشتباه میدهند، و برخی هم توهین میکنند و ناسزا میگویند.
وی ادامه داد: ما درباره یه سری از مزاحمتها میدانیم که فرد مزاحم است، اما این افراد اکثرا بیمار هستند و برای همین نمیتوان برایشان آمبولانس نفرستاد، یعنی اورژانس یکسری مأموریت دارد که هم میداند مزاحمت است و هم مجبور است آمبولانس را اعزام کند.
صابریان افزود: طی سالهای گذشته مریضی داشتیم که سالها مزاحم اورژانس بود. این پسر جوان در اثر مشکلات قلبی جان خود را از دست داد؛ اما روزانه ٧٠ تا ٨٠ بار با اورژانس تماس میگرفت.