توزیع روغنموتور تقلبی در حاشیههای شهر و جادهها/ نیاز ۷۰ درصدی به واردات لاستیکهای سنگین
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: توزیع روغنموتور تقلبی در حاشیههای شهر و جادهها به علت عدم توزیع صحیح کارخانهها صورت میگیرد و باوجوداینکه قیمت روغنموتور ۴۱ درصد افزایشیافته است کارخانهها قیمتها را افزایش و عرضه را کاهش دادهاند. حتی کارخانهها محصولات دیگر را در کنار روغنموتور بهصورت تحمیلی میفروشند.
خبرگزاری میزان -
داوود سعادتینژاد در گفتوگو با میزان، درباره علت عرضه روغنموتور تقلبی به بازار، گفت: زمانی که کمبود روغنموتور باشد و کارخانهها بهدرستی روغنموتور توزیع نکنند عرضه روغنموتور تقلبی به بازار صورت میگیرد، ولی عرضه روغنهای تقلبی بیشتر در حاشیه شهر و جادهها اتفاق میافتد و در تهران که بازرسی انجام میشود این مسئله صدق نمیکند.
وی افزود: توزیع روغنموتور تقلبی در حاشیههای شهر و جادهها به علت عدم توزیع صحیح کارخانهها صورت میگیرد و باوجود اینکه قیمت روغنموتور ۴۱ درصد افزایشیافته است کارخانهها قیمتها را افزایش و عرضه را کاهش دادهاند. حتی کارخانهها محصولات دیگر را در کنار روغنموتور بهصورت تحمیلی میفروشند و به علت این مشکلات برخی تن به کالاهای تقلبی میدهند.
سعادتی نژاد اظهار کرد: تولید لاستیک در ایران تولید بسیار خوبی است و بازار در حال اشباع بوده و کمبودی وجود ندارد فقط درزمینه لاستیکهای سنگین ۲۵ الی ۳۰ درصد تولید داریم و باید ۷۰ درصد واردات شود که شامل لاستیکهای سنگین اعم از لاستیک اتوبوس، کامیون و... است.
وی افزود: توزیع روغنموتور تقلبی در حاشیههای شهر و جادهها به علت عدم توزیع صحیح کارخانهها صورت میگیرد و باوجود اینکه قیمت روغنموتور ۴۱ درصد افزایشیافته است کارخانهها قیمتها را افزایش و عرضه را کاهش دادهاند. حتی کارخانهها محصولات دیگر را در کنار روغنموتور بهصورت تحمیلی میفروشند و به علت این مشکلات برخی تن به کالاهای تقلبی میدهند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک در خصوص صادرات لاستیک بیان کرد: لاستیکهایی که صادر میشود موردنیاز کشور نیست همچنین مصرف کمتری داشته و مازاد است بنابراین لاستیک مازاد را صادرات میکنند که لطمهای به تولید داخل نمیزند و به نفع تولید است.
سعادتی نژاد اظهار کرد: تولید لاستیک در ایران تولید بسیار خوبی است و بازار در حال اشباع بوده و کمبودی وجود ندارد فقط درزمینه لاستیکهای سنگین ۲۵ الی ۳۰ درصد تولید داریم و باید ۷۰ درصد واردات شود که شامل لاستیکهای سنگین اعم از لاستیک اتوبوس، کامیون و... است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *