آغاز راهاندازی نرمافزارهای یکپارچهسازی فضای ITS
وی با بیان این که در حال حاضر طرح جامع ترافیک را به کمیسیونهای شورای شهر تهران ارائه دادهایم، اظهار کرد: در حال حاضر کمیسیونهای تخصصی شورای شهر در حال بررسی این طرح هستند و این کمیسیونها نقطه نظرهای خود را در برخی موارد به معاونت حمل و نقل اعلام کردهاند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ارائه این طرح در صحن علنی شورای شهر تهران اذعان کرد: مطرح شدن این موضوع در صحن و تصویب آن منوط به اتمام بررسی توسط کمیسیونهای شورای شهر است.
تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به نقاط مورد تاکید در تدوین طرح جامع حمل و نقل خاطرنشان کرد: پر رنگترین بخش در تدوین این طرح توسعه حمل و نقل عمومی با تاکید بر شبکه مترو و اتوبوس بخصوص اتوبوسهای تندرو، حمل و نقل پاک و سیستمهای هوشمند حمل و نقل است. همچنین مدیریت تقاضای سفر نیز در تدوین این طرح به صورت جدی مد نظر است.
معاون شهردار تهران توسعه تکنولوژی در بخش دوربینها بسیار چشمگیر بوده، ادامه داد: در سیستمهای نظارتی و کیفیت کنترل ترافیک شاهد تحول اساسی بودهایم به گونهای که نسل جدیدی از دوربینها که قابلیت کاربرد چندگانه دارند و میتوانند سرعت، عبور از چراغ قرمز و اعمال محدودیتهای ترافیکی و سایر پارامترها را به صورت همزمان تشخیص دهند، وارد چرخه کار شدهاند.
تشکری هاشمی با اشاره به آغاز راهاندازی نرمافزارهایی که یکپارچهسازی فضای ITS یا سامانههای حمل و نقل هوشمند، گفت: این سامانه ابزارهای قدیم را در نرم افزارهای جدید مدیریت می کنند. امروز هوشمندی نرم افزارها در پایتخت بسیار بیش از گذشته است به گونهای که تمام نیازهای ترافیکی موجود در شهر به صورت یکجا توسط یک دوربین انجام می شود.
معاون شهردار تهران در پایان با تاکید بر این که مهمترین رویکرد مدیریت شهری در اداره جریان ترافیکی شهر استفاده از سیستمهای هوشمند است، عنوان کرد: با استفاده صرف از نیروهای راهور و برخورد رخ به رخ با شهروندان امکان کنترل ترافیک نیست این در حالی است که سیستمهای هوشمند این اقدام را به خوبی و بدون خطا انجام میدهند.