توانمندسازی معلمان در فضای مجازی باید استمرار داشته باشد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: امسال نیز با توجه به شرایط موجود نیاز داریم تا آموزش ویژه معلمان و دبیران بری ارتقا مهارتهای آنان در فضای استمرار پیدا کند، چرا که خاصیت فضای مجازی این است که این توانمندی سازی به روز انجام گیرد.
خبرگزاری میزان -
وی ادامه داد:بحران کرونا همه اصناف و از جمله دبیران و معلمان ما را تحت تاثیر قرار داد، و شرایط را برای آنها دشوار ساخت آموزش که تا پیش از این در مکان و زمان خاصی انجام میشد با برداشته شدن مرزها فشار زیادی را به این قشر وارد ساخت.
وی گفت: معلمان ما که بسیار هم در این صحنه خوش درخشیدند برای آمادگی تدریس گاها مجبور بودند ساعتهای زیادی را برای تدریس و تولید محتواهای آموزشی قرار دهند، ازین رو فشار کاری زیادی را همچون سایر اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا متحمل شدند.
وی در مورد این سوال که آیا معلمان و دبیران مدارس آموزش خاصی را در این جهت داشته اند گفت:از ابتدای آموزش حضوری تا به امروز در سراسر کشور برای توانمند سازی این عزیزان برنامههای حضوری، مجازی و به طور کلی ترکیبی تدارک دیده شد، همچنین مدرسه تلوزیونی نیز ساعاتی را در جهت افزایش توانمندیهای معلمان و دبیران اختصاص داده است.
حکیم زاده گفت:به طور دقیق بیش از ۶۱ هزار دوره تولید محتوای الکترونیک در کل کشور در خصوص آموزش و توانمند سازی معلمین ما، ۱۳۱ هزار دوره برای مهارتهای تدریس در فضای مجازی و ۴۷ هزار و ۸۰۰ جلسه آموزش استقاده از نرم افزارهای مورد استفاده آموزش و آزمونهای عملکردی ویژه این عزیزان انجام گرفته است.
وی ادامه داد:اما آنچه مشخص است این نکته که امسال نیز با توجه به شرایط موجود نیاز داریم تا این آموزشها استمرار پیدا کند، چرا که خاصیت فضای مجازی این است که این توانمندی سازی به روز انجام گیرد.
وی در پایان گفت: در دوران کرونا همه اقشار و اصناف دشواریهایی را تجربه کرده اند معلمان و دبیران به دلیل تغیر شرایط نیز به تبع تحت تاثیر شرایط قرار گرفتند اگر چه که به این موضوع آن طور که باید پرداخته نشده است، دربحران به وجود آمده ناشی از کرونا ما درگیر شرایطی شدیم که باید برای توانمند سازی خود تلاش میکردیم چرا که این بحران همه اقشار را تحت تاثیر قرارداده است.
بیشتر بخوانید:
رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با میزان در مورد آموزشهای ویژه به معلمان برای برگزاری کلاسهای مجازی گفت: به طور کلی دبیران و معلمان ما در آموزش و پرورش از ابتدا برای آموزشهای حضوری تربیت شده بودند با شرایط به وجود آمده در دوران کرونا برخی آمادگیهای لازم را نداشته و در شرایط سختی قرار گرفتند.
وی ادامه داد:بحران کرونا همه اصناف و از جمله دبیران و معلمان ما را تحت تاثیر قرار داد، و شرایط را برای آنها دشوار ساخت آموزش که تا پیش از این در مکان و زمان خاصی انجام میشد با برداشته شدن مرزها فشار زیادی را به این قشر وارد ساخت.
وی گفت: معلمان ما که بسیار هم در این صحنه خوش درخشیدند برای آمادگی تدریس گاها مجبور بودند ساعتهای زیادی را برای تدریس و تولید محتواهای آموزشی قرار دهند، ازین رو فشار کاری زیادی را همچون سایر اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا متحمل شدند.
وی در مورد این سوال که آیا معلمان و دبیران مدارس آموزش خاصی را در این جهت داشته اند گفت:از ابتدای آموزش حضوری تا به امروز در سراسر کشور برای توانمند سازی این عزیزان برنامههای حضوری، مجازی و به طور کلی ترکیبی تدارک دیده شد، همچنین مدرسه تلوزیونی نیز ساعاتی را در جهت افزایش توانمندیهای معلمان و دبیران اختصاص داده است.
حکیم زاده گفت:به طور دقیق بیش از ۶۱ هزار دوره تولید محتوای الکترونیک در کل کشور در خصوص آموزش و توانمند سازی معلمین ما، ۱۳۱ هزار دوره برای مهارتهای تدریس در فضای مجازی و ۴۷ هزار و ۸۰۰ جلسه آموزش استقاده از نرم افزارهای مورد استفاده آموزش و آزمونهای عملکردی ویژه این عزیزان انجام گرفته است.
وی ادامه داد:اما آنچه مشخص است این نکته که امسال نیز با توجه به شرایط موجود نیاز داریم تا این آموزشها استمرار پیدا کند، چرا که خاصیت فضای مجازی این است که این توانمندی سازی به روز انجام گیرد.
وی در پایان گفت: در دوران کرونا همه اقشار و اصناف دشواریهایی را تجربه کرده اند معلمان و دبیران به دلیل تغیر شرایط نیز به تبع تحت تاثیر شرایط قرار گرفتند اگر چه که به این موضوع آن طور که باید پرداخته نشده است، دربحران به وجود آمده ناشی از کرونا ما درگیر شرایطی شدیم که باید برای توانمند سازی خود تلاش میکردیم چرا که این بحران همه اقشار را تحت تاثیر قرارداده است.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *