فعالیت پویش «تهرانیار» با هدف ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی
فعالیت پویش «تهرانیار» با هدف ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی آغاز به کار کرد.
خبرگزاری میزان -
-دومین دوره فعالیت پویش «تهرانیار» با هدف ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی٬ با همکاری شهرداری تهران، اتاق بازرگانی و صنایع٬ معادن و کشاورزی تهران آغاز به کار کرد.
سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه٬ خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه «مسئولیت اجتماعی» در سازمانهای عمومی غیردولتی یا بنگاههای اقتصادی و تجاری باید به یک «تعهد» و «باور» تبدیل شود٬ گفت: در ۲ سال اخیر مجموعهها و افراد فراوانی در شهر تهران تلاش کردند تا بتوانند در وضعیت نامساعد اقتصادی و شرایط پاندمی باری از دوش مردم بردارند و یا بتوانند اقدامی زیربنایی در جهت توسعه و رفاه شهروندان انجام دهند. این تلاشها هر چند بیشتر از جنس کمکهای خیرخواهانه بود، اما رویکرد ایفای مسئولیت اجتماعی بیشتر از گذشته در نوع و نحوه کمکها خودنمایی میکند.
وی افزود: ما در مجموعه سازمان رفاه و دبیرخانه مسئولیتپذیری اجتماعی سازمانی شهر تهران در تلاشیم تا بتوانیم با نگاهی «کارشناسانه» ٬ «شهر و شهروند محور» و توجه به «عملکردهای زیربنایی» نسبت به معرفی مجموعهها و افراد فعال در این حوزه به شهروندان اقدام کنیم.
حسینی توجه به محرومیتزدایی٬ رویکرد مدافع شفافیت و ضدفساد٬ کارآفرینی اجتماعی٬ارتقای فرهنگی و اجتماعی محلهمحور و توجه به ارکان توسعه پایدار را از محورهای مهم نیاز شهر تهران در حوزه مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: یکی از برنامههای آتی که از تکالیف تعیین شده برابر مصوبه شورای شهر نیز هست٬ اعطای «جایزه مسئولیت پذیری اجتماعی» در شهر تهران است و به همین منظور شاخصهای علمی طراحی و تدوین کردهایم تا بتوانیم ارزیابی دقیق و منصفانهای از فعالیتهای مسئولیت اجتماعی داشته باشیم و ان شاءالله با همراهی اتاق بازرگانی تهران و تایید نهایی مدیریت شهری در سطح عالی و در سال جاری این مراسم را برگزار کنیم. به همین منظور از سازمانهای مردمنهاد٬ بنگاههای تجاری و افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند دعوت میکنیم تا در کنار ما به ترویج این فرهنگ اهتمام ورزند.
بر اساس گزارش ستاد خبری پویش تهرانیار، عموم مردم چنانچه مجموعه یا افرادی را میشناسند که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت دارند٬ آنها را در شبکههای اجتماعی با هشتگ تهرانیار معرفی کنند.
سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه٬ خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه «مسئولیت اجتماعی» در سازمانهای عمومی غیردولتی یا بنگاههای اقتصادی و تجاری باید به یک «تعهد» و «باور» تبدیل شود٬ گفت: در ۲ سال اخیر مجموعهها و افراد فراوانی در شهر تهران تلاش کردند تا بتوانند در وضعیت نامساعد اقتصادی و شرایط پاندمی باری از دوش مردم بردارند و یا بتوانند اقدامی زیربنایی در جهت توسعه و رفاه شهروندان انجام دهند. این تلاشها هر چند بیشتر از جنس کمکهای خیرخواهانه بود، اما رویکرد ایفای مسئولیت اجتماعی بیشتر از گذشته در نوع و نحوه کمکها خودنمایی میکند.
وی افزود: ما در مجموعه سازمان رفاه و دبیرخانه مسئولیتپذیری اجتماعی سازمانی شهر تهران در تلاشیم تا بتوانیم با نگاهی «کارشناسانه» ٬ «شهر و شهروند محور» و توجه به «عملکردهای زیربنایی» نسبت به معرفی مجموعهها و افراد فعال در این حوزه به شهروندان اقدام کنیم.
حسینی توجه به محرومیتزدایی٬ رویکرد مدافع شفافیت و ضدفساد٬ کارآفرینی اجتماعی٬ارتقای فرهنگی و اجتماعی محلهمحور و توجه به ارکان توسعه پایدار را از محورهای مهم نیاز شهر تهران در حوزه مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: یکی از برنامههای آتی که از تکالیف تعیین شده برابر مصوبه شورای شهر نیز هست٬ اعطای «جایزه مسئولیت پذیری اجتماعی» در شهر تهران است و به همین منظور شاخصهای علمی طراحی و تدوین کردهایم تا بتوانیم ارزیابی دقیق و منصفانهای از فعالیتهای مسئولیت اجتماعی داشته باشیم و ان شاءالله با همراهی اتاق بازرگانی تهران و تایید نهایی مدیریت شهری در سطح عالی و در سال جاری این مراسم را برگزار کنیم. به همین منظور از سازمانهای مردمنهاد٬ بنگاههای تجاری و افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند دعوت میکنیم تا در کنار ما به ترویج این فرهنگ اهتمام ورزند.
بر اساس گزارش ستاد خبری پویش تهرانیار، عموم مردم چنانچه مجموعه یا افرادی را میشناسند که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت دارند٬ آنها را در شبکههای اجتماعی با هشتگ تهرانیار معرفی کنند.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *