توضیح ایرانخودرو درباره پرداخت پاداش ۷۵ میلیاردی باوجود زیان انباشته ۴۰ هزار میلیارد تومانی!
پیرو گزارش روشنگرانه خبرگزاری میزان با عنوان «بازهم ولخرجی در ایرانخودرو/ پاداش ۷۵ میلیاردی باوجود زیان انباشته ۴۰ هزار میلیارد تومانی!»، ایرانخودرو جوابیهای به امضای مدیر ارتباطات و امور بینالملل این شرکت ارسال و توضیحاتی ارائه کرده است.
خبرگزاری میزان -
- پیرو گزارش روشنگرانه با عنوان «بازهم ولخرجی در ایرانخودرو/ پاداش ۷۵ میلیاردی باوجود زیان انباشته ۴۰ هزار میلیارد تومانی!»، ایرانخودرو جوابیهای به امضای مدیر ارتباطات و امور بینالملل این شرکت ارسال و توضیحاتی ارائه کرده است که عینا درج میشود:
باسلام و احترام
پیرو درج مطلبی در در روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه با تیتر «بازهم ولخرجی در ایرانخودرو/ پاداش ۷۵ میلیاردی با وجود زیان انباشته ۴۰ هزار میلیارد تومانی!» موارد زیر برای استحضار و درج در همان صفحه تقدیم میشود:
- تعداد نیروی انسانی که براساس ردههای شغلی پاداش به آنان پرداخت شده، ۲۴ هزار نفر بوده و عدد به کار رفته در این متن مغایر با تعداد واقعی کارکنان شرکت ایرانخودرو است.
- پرداخت پاداش به کارگران در بنگاههای تولیدی، اقدامی مرسوم بوده و پرداخت این پاداش برای تقدیر از این قشر زحمتکش بهعنوان رکن اصلی تولید درنظر گرفته شده است.
- در ارتباط با پاداش تعلق گرفته اشاره شده در متن خبر، لازم بذکر است که مطابق سنوات گذشته، برای کسب موفقیتهای حاصل شده در بازههای سه ماهه به تمامی کارکنان سایت مرکزی و با توجه به ماهیت کاری آنان پاداش تعیین و پرداخت شده است.
- امسال با گذشت حدود شش ماه از سال و با توجه به موفقیتهای به دست آمده از جمله کسب سهم ۵۳ درصدی خودروی سواری در کشور و به تولید رسیدن خودروی تارا با هدف گذاری کیفی پنج ستاره کیفیت و سایر موفقیتهای کسب شده در شرایط سخت تحریمی و کرونا اولین پاداش فصلی (بعد از شش ماه) به کارگران اختصاص یافته است.
- تولید در ایرانخودرو در شرایطی صورت گرفته که حدود سه هزار نفر از کارکنان دارای بیماریهای خاص، جانبازان و مبتلایان به کرونا و کارکنان دور کار، در محل کار حضور نداشته و کارگران حاضر نبود همکاران خود را پوشش داده و موجب تحقق اهداف ترسیم شده تولید شدهاند؛ لذا اختصاص این پاداش برای قدردانی از آنان خارج از عرف معمول نبوده است.
- هزینه منابع انسانی بخش کم و حدود ۶ درصد از بهای تمام شده تولید را به خود اختصاص میدهد، بنابراین افزایش زیان تولید ایرانخودرو را باید در عوامل دیگری بهجز هزینه منابع انسانی جستجو کرد که خارج از اختیار خودروسازان است.
توضیح
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *