پنهان شدن حقیقت تلفات جنگ آمریکا در افغانستان و عراق

3:15 - 15 مهر 1400
کد خبر: ۷۵۷۲۴۷
آمریکا و دولت‌های همدستش در ۲۰ سال گذشته از هر روشی برای پنهان کردن حقیقت تلفات جنگ به اصطلاح علیه تروریسم استفاده کردند.

- حملات ۱۱ سپتامبر باعث آغاز یک جنگ دیگر توسط آمریکا  شد.

به گزارش «میدل ایست آی»، وحشت آن روز فوراً تبدیل به یک مشت نظامی شد که جان افراد بی گناه بیشتری را گرفت.

یکی از ویژگی‌های بارز ۲۰ سال به اصطلاح جنگ علیه تروریسم که پس از حملات ۱۱ سپتامبر انجام شد، تلاش هماهنگ هر دولت درگیر در این جنگ برای پنهان کردن حقیقت تلفات این جنگ بود؛ هزاران غیرنظامی که در این جنگ کشته شدند به اندازه مسافران ۴ هواپیما ربوده شده و افرادی که در برج‌های دو قلو و اطراف آن حضور داشتند، بی تقصیر بودند.

این امر تا آخرین روز‌های اشغال افغانستان توسط آمریکا ادامه داشت؛ هنگامی که یک بمب‎گذار انتحاری گروه داعش خود را در دروازه فرودگاه کابل منفجر کرد، بیش از ۱۷۰ نفر کشته شدند.

تقریباً تمام رسانه‌ها این داستان را پذیرفتند و هنوز هم می‌پذیرند؛ این که این افراد تنها به دست بمب‎گذار انتحاری کشته شده‎اند.

یکی از خبرنگاران این موضوع را نپذیرفت و با بازماندگان مصاحبه کرد؛ او در توییتر نوشت «بسیاری از ما، از جمله شاهدان که با آن‌ها صحبت کردیم، گفتند تعداد قابل توجهی از کشته شدگان پس از انفجار توسط نیرو‌های آمریکایی وحشت زده کشته شدند.»

به طور مشابه، پنتاگون مدعی شد که در یک حمله خود با هواپیمای بدون سرنشین، خودروی مملو از مواد منفجره را که وسیله حملات داعش بوده است هدف حمله قرار داده است؛ زمانی که معلوم شد ۱۰ نفر از یک خانواده، از جمله ۷ کودک در این انفجار کشته شده‎اند، پنتاگون گفت که آن‌ها بر اثر انفجار‌های ثانویه کشته شده‎اند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که انفجار‌های ثانویه پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین این نتیجه را تایید کرد که این خودرو حاوی مواد منفجره است اما تجزیه و تحلیل بعدی که توسط نیویورک تایمز نقل شده است، اطمینان چندانی ندارد و می‌گوید که فقط احتمال دارد مواد منفجره در خودرو وجود داشته است.

در حقیقت، در ۲۰ سال گذشته از هر روشی برای پنهان کردن حقیقت استفاده شده است؛ این یک سیاست عمدی این جنگ علیه تروریسم برای جعل آمار و ارقام است، مانند کار‌هایی که توسط دفتر نفوذ استراتژیک وزارت دفاع آمریکا انجام شده است.

تحقیقات «هزینه‌های جنگ» دانشگاه براون تخمین زده است که بیش از یک میلیون نفر در جنگ باصطلاح علیه تروریسم جان خود را از دست داده‎اند.

گزارش اخیر نشان می‌دهد که بین ۸۹۷ هزار تا ۹۲۹ هزار نفر، از جمله حداقل ۳۸۷ هزار و ۷۲ غیرنظامی، در این جنگ کشته شده‎اند.

اما تصور می‌شود که حتی این ارقام بسیار کمتر از تلفات واقعی در جنگ‌های افغانستان، عراق، یمن و مناطق دیگر است.

در سال ۲۰۱۵، پزشکان گروه «مسئولیت اجتماعی» در آمریکا تخمین زدند که بیش از یک میلیون نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم به تنهایی در جنگ‌های عراق، افغانستان و پاکستان کشته شده‎اند.

دیگر ارقام گزارش‎های پیشین دانشگاه براون نیز وحشتناک هستند و تخمین زده می‌شود که ۳۷ میلیون نفر بر اثر این جنگ‌ها آواره شده‎اند.

جنگ باصطلاح علیه تروریسم که اهداف آن هرگز مشخص نشد، کشور‌های فقیر و مسلمان را که قادر به دفاع از خود نبودند در غرب آسیا ویران کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *