گسترش سویه دلتا در آمریکا و افزایش کودکان بستری شده

15:52 - 18 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۵۱۰
تعداد جان باختگان کرونایی آمریکا بیشتر از جمعیت لاس وگاس، دیترویت یا بالتیمور است.

- تعداد کشته شدگان ناشی از کرونا در آمریکا این هفته به ۶۵۰ هزار نفر رسید.

این کشور با افزایش موارد جدید ابتلا و بستری شدن در بیمارستان‌ها و با نرخ واکسیناسیون پایین در برخی مناطق، روبرو است.

اکنون سویه دلتا به سویه غالب در این کشور تبدیل شده است.

به گزارش «سی ان ان»، تعداد جان باختگان کرونایی آمریکا، همانطور که توسط دانشگاه جانز هاپکینز ثبت شده است، بیشتر از جمعیت لاس وگاس، دیترویت یا بالتیمور است.

این میزان حتی از میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در آمریکا در سال ۲۰۱۹ بیشتر است و کمی از تعداد آمریکایی‌هایی که هر سال بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می‌دهند کم‌تر است.

بیماری قلبی شایع‌ترین دلیل مرگ و میر در میان آمریکایی هاست.

آمریکا بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را در میان کشور‌ها دارد.

بر اساس داده‌های جانز هاپکینز، تقریبا ۴.۶ میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.

همچنین بر اساس آمارها، آمریکا از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا تاکنون بیش از ۴۰ میلیون ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است.

این آمار نشان دهنده تعداد کل ابتلا‌های مثبت گزارش شده است و مقامات بهداشتی معتقدند که تعداد واقعی آمار بسیار بیشتر از آمار اعلامی است.

این کشور با چالش جدیدی روبرو است، زیرا سویه بسیار مسری ویروس کرونا، موسوم به دلتا، همچنان در حال گسترش است و از طرفی میلیون‌ها آمریکایی در برابر دریافت واکسنکووید-۱۹ مقاومت می‌کنند.

همانطور که پزشکان از آن می‌ترسیدند، در حال حاضر کودکان بیشتری به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و دلیل اصلی آن هم گسترش سویه دلتا در این کشور عنوان شده است.

همین موضوع در کنار آغاز بازگشت کودکان به مدارس باعث شده تا تعداد کودکانی که بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ بستری می‌شوند افزایش یابد.

ادیت براچو سانچز، دانشیار اطفال در مرکز پزشکی دانشگاه ایروینگ دانشگاه کلمبیا می‌گوید «آنچه ما اکنون می‌بینیم بسیار نگران کننده است.»

بر اساس داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، تعداد بی سابقه ۲ هزار و ۳۹۶ کودک از سه شنبه تاکنون بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ بستری شده اند.

بر اساس داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، بیش از ۵۵ هزار کودک از آگوست ۲۰۲۰ تاکنون به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده اند.

در حالی که مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در میان کودکان هنوز نادر است، اما این تعداد در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، تا روز چهارشنبه گذشته دستکم ۵۲۰ کودک در آمریکا جان خود را از دست داده اند.


برچسب ها: کرونا آمریکا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *