پلیس پیگیر انسان محور شدن حمل و نقل است

2:38 - 20 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۲۳۱
علی همه خانی گفت: اینکه ما بخواهیم مدام عرض خیابان‌ها را پهن‌تر کنیم و مثلا شهروندان تا نقطه صفر مقصدشان را با خودرو طی کنند وضع مطلوبی برای ما به دنبال نخواهد داشت. باید وضع رفت و آمد‌ها به گونه‌ای باشد که شهروندان در یک نقطه‌ای از مسیرشان خودرو‌ها را پارک کنند و ادامه مسیر را تا رسیدن به مقصد با وسایل نقلیه عمومی دنبال کنند.
علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص انتقاد‌ها از رها شدگی مساله ورود موتورسواران به پیاده رو‌ها و بروز اختلال و بی نظمی در معابر شهری پایتخت به میزان گفت: اولین نکته‌ای که لازم است من اشاره کنم این است که هر طرحی که قرار باشد اجرایی شود یا هر اتفاقی که از سوی پلیس در آستانه انجام باشد موفقیتش بیش از همه به همراهی و همکاری مردم، رانندگان و موتورسواران وابسته است. درواقع نکته اینجاست که وقتی پلیس می‌خواهد وضع تردد موتورسیکلت‌ها را ساماندهی کند این خود راکبان موتورسیکلت‌ها هستند که باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این موضوع نقش آفرین باشند. انتظار از موتورسواران این است که خودشان رعایت کنند و وارد پیاده رو‌ها نشوند.
 
وی ادامه داد: ما در تهران حدود سه میلیون راکب موتورسیکلت داریم. پس نمی‌توان انتظار داشت که سه میلیون نیروی پلیس برای کنترل تردد‌های این موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شود. از این بابت این خود موتورسواران هستند که باید برای رعایت مقررات و سامان دادن به وضع ترافیک به میدان بیایند و به پلیس کمک کنند. اقدام‌هایی که پلیس در این زمینه انجام می‌دهد هم با هدف مشارکت دادن به خود کاربران ترافیکی از جمله موتورسواران برای مراعات قوانین راهنمایی و رانندگی است تا خود شهروندان در این زمینه احساس مسوولیت کنند و مانع به وجود آمدن بی نظمی در ترافیک شهری بشوند.
 
بیشتر بخوانید:

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور درمورد موضع پلیس در قبال طرح انسان محور شدن حمل و نقل عمومی در پایتخت اظهار داشت: نیروی پلیس به عنوان قشری که در این زمینه مطالبه گر محسوب می‌شود درصدد برآمده تا در رابطه با موضوع انسان محور شدن فرایند حمل و نقل عمومی به ارائه آموزش‌های عمومی بپردازد. در این خصوص اولین اقدامی هم که از سوی پلیس انجام گرفته و هماهنگی مطلوبی هم در این باره بین ما و شهرداری صورت گرفته مربوط به بحث احداث مسیر‌های دوچرخه سواری بوده است. ما در این طرح دنبال کم کردن از حجم معابر و افزودن به مسیر‌های دوچرخه سواری بودیم تا امکان استفاده از این فضا‌ها برای دوچرخه سواران فراهم شود. البته این طرح با ایراداتی هم همراه بود و مسیر‌های دوچرخه سواری مشکلاتی داشتند. پلیس این ایرادات را به دستگاه‌هایی که دست اندرکار این طرح بودند متذکر شد. ما دنبال این بودیم تا با مرتفع شدن اشکالات موجود دوچرخه سواران بتوانند به راحتی و با ایمنی بالا در این مسیر‌ها تردد کنند.
 
همه خانی خاطرنشان کرد: امروز هم پلیس به جد موضوع گسترش مسیر‌های دوچرخه سواری را پیگیری می‌کند. در کل ما تلاش داریم تا حمل و نقل شهری تهران به سمت انسان محور شدن حرکت کند و از امکان‌هایی که برای این کار وجود دارد بهره گرفته شود. تصور می‌کنم اینکه ما بخواهیم مدام عرض خیابان‌ها را پهن‌تر کنیم و مثلا شهروندان تا نقطه صفر مقصدشان را با خودرو طی کنند وضع مطلوبی برای ما به دنبال نخواهد داشت. باید وضع رفت و آمد‌ها به گونه‌ای باشد که شهروندان در یک نقطه‌ای از مسیرشان خودرو‌ها را پارک کنند و ادامه مسیر را تا رسیدن به مقصد با وسایل نقلیه عمومی دنبال کنند. در کنار این من تصور می‌کنم ضرورت داشته باشد تا بعضی از خیابان‌ها تبدیل به پیاده راه بشوند و کاربری‌های جدیدی برای تغییر الگوی حمل و نقل شهری پیدا کنند؛ بنابراین پلیس هم با انسان محور کردن حمل و نقل در تهران همراهی دارد و حمایت وسیعی هم برای تحقق این مساله از خود نشان داده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *