فروش مکملهای بنزین به دلیل تقلبی بودن ممنوع شده/ بنزین معمولی به جای مکمل!
خبرگزاری میزان - رییس انجمن جایگاهداران سوخت کشور در خصوص ممنوعیت فروش مکمل های بنزین در جایگاه های سوخت، گفت: این مکمل ها بدون تاییدیه وزارت نفت در شرکت های متعدد تولید شده و به خودروهای سواری آسیب می زند.
خبرگزاری میزان -
بیژن حاج محمد رضا در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی میزان در خصوص دلایل ممنوعیت فروش مکمل های بنزین در جایگاه های سوخت از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار کرد: این اقدام به درخواست رسمی اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور از وزارت نفت انجام شد زیرا فروش این مکمل ها مشکلات بسیار زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود.
حاج محمد رضا با بیان اینکه مکمل های بنزین ساخت داخل نه تنها استاندارد نبوده که آسیب زیادی به خودروهای سواری وارد می کند، اضافه کرد: متاسفانه با توقف واردات مکمل های بنزین ساخت شرکت های معتبر اروپایی عرضه مکمل های غیر استاندارد و بی کیفیت در جایگاه های سوخت آغاز شد و این موضوع مشکلات متعددی را برای جایگاه داران و مصرف کنندگان ایجاد کرد.
وزارت صنعت مقصر اصلی
رییس انجمن جایگاهداران سوخت کشور افزود: هیچ کدام از مکمل های بنزینی عرضه شده در جایگاه های سوخت کشور تاییدیه وزارت نفت را نداشته و متاسفانه وزارت صنعت و معدن بدون هماهنگی با وزارت نفت مجوز تولید این محصولات را به شرکتهای متعدد داده است.
وی تصریح کرد: مکمل های موجود در جایگاه های سوخت یا مکمل های وارداتی ساخته شده در کشورهای همسایه نظیر ترکیه امارات و پاکستان است که کیفیت لازم را نداشته و با نام شرکت های معتبر اروپایی در کشور به فروش می رسند یا مکمل های ساخت شرکت های داخلی است که بدون تاییدیه وزارت نفت و عدم نظارت بر کیفیت تولید این محصولات به مردم عرضه می شد.
رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با بیان اینکه باید مسئولان وزارت صنعت به این پرسش پاسخ دهند که چرا شرکت های زیادی بدون دریافت تاییدیه وزارت نفت اقدام به تولید مکمل بنزین کردند، گفت: مکمل های ساخت داخلی هیچ ویژگی خاصی نداشته و نه اکتان افزا هستند و نه شستشو دهنده و به موتور خودرو آسیب فراوان وارد می کند.
وی تاکید کرد: مکمل های موجود در بازار تنها مایعی شیمیایی با رنگ های صنعتی است و هیچ خاصیت و مزیتی برای خودروهای سواری ندارد.
حاج محمد رضا همچنین به مشکلات متعدد ناشی از فروش مکمل بنزین در جایگاه های سوخت کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشکلات فنی که مکمل های غیر استاندارد برای خودروها ایجاد می کند فروش این محصولات در جایگاه ها تنشهایی را نیز بین کارکنان جایگاه و مردم ایجاد کرده بود که به هیچ وجه صورت و شکل مناسبی نداشت.
وی تصریح کرد: گران فروشی، تقلب، فروش چندباره مکمل ها به مردم و رقابت ناسالم فروش در میان شرکت های تولید کننده و توزیع کننده این مکمل ها تنها بخشی از مشکلاتی است که در کنار غیر استاندارد بودن زیان های ناشی از مصرف این مکمل ها موجب ابلاغ دستور ممنوعیت فروش این محصولات در جایگاه های سوخت کشور شد.
گفتنی است شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران فروش هر گونه مکمل، افزودنی و اکتان افزا در جایگاههای سوخت کل کشور را ممنوع کرد.
در اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید شده است، مکمل های بنزین نه تنها کمکی به افزایش به سوزی یا اکتان افزایی نمی کنند بلکه به موتور خودرو خسارت می زنند، بنابراین استفاده از آنها مردود است و توصیه نمی شود.
حاج محمد رضا با بیان اینکه مکمل های بنزین ساخت داخل نه تنها استاندارد نبوده که آسیب زیادی به خودروهای سواری وارد می کند، اضافه کرد: متاسفانه با توقف واردات مکمل های بنزین ساخت شرکت های معتبر اروپایی عرضه مکمل های غیر استاندارد و بی کیفیت در جایگاه های سوخت آغاز شد و این موضوع مشکلات متعددی را برای جایگاه داران و مصرف کنندگان ایجاد کرد.
وزارت صنعت مقصر اصلی
رییس انجمن جایگاهداران سوخت کشور افزود: هیچ کدام از مکمل های بنزینی عرضه شده در جایگاه های سوخت کشور تاییدیه وزارت نفت را نداشته و متاسفانه وزارت صنعت و معدن بدون هماهنگی با وزارت نفت مجوز تولید این محصولات را به شرکتهای متعدد داده است.
وی تصریح کرد: مکمل های موجود در جایگاه های سوخت یا مکمل های وارداتی ساخته شده در کشورهای همسایه نظیر ترکیه امارات و پاکستان است که کیفیت لازم را نداشته و با نام شرکت های معتبر اروپایی در کشور به فروش می رسند یا مکمل های ساخت شرکت های داخلی است که بدون تاییدیه وزارت نفت و عدم نظارت بر کیفیت تولید این محصولات به مردم عرضه می شد.
رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با بیان اینکه باید مسئولان وزارت صنعت به این پرسش پاسخ دهند که چرا شرکت های زیادی بدون دریافت تاییدیه وزارت نفت اقدام به تولید مکمل بنزین کردند، گفت: مکمل های ساخت داخلی هیچ ویژگی خاصی نداشته و نه اکتان افزا هستند و نه شستشو دهنده و به موتور خودرو آسیب فراوان وارد می کند.
وی تاکید کرد: مکمل های موجود در بازار تنها مایعی شیمیایی با رنگ های صنعتی است و هیچ خاصیت و مزیتی برای خودروهای سواری ندارد.
حاج محمد رضا همچنین به مشکلات متعدد ناشی از فروش مکمل بنزین در جایگاه های سوخت کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشکلات فنی که مکمل های غیر استاندارد برای خودروها ایجاد می کند فروش این محصولات در جایگاه ها تنشهایی را نیز بین کارکنان جایگاه و مردم ایجاد کرده بود که به هیچ وجه صورت و شکل مناسبی نداشت.
وی تصریح کرد: گران فروشی، تقلب، فروش چندباره مکمل ها به مردم و رقابت ناسالم فروش در میان شرکت های تولید کننده و توزیع کننده این مکمل ها تنها بخشی از مشکلاتی است که در کنار غیر استاندارد بودن زیان های ناشی از مصرف این مکمل ها موجب ابلاغ دستور ممنوعیت فروش این محصولات در جایگاه های سوخت کشور شد.
گفتنی است شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران فروش هر گونه مکمل، افزودنی و اکتان افزا در جایگاههای سوخت کل کشور را ممنوع کرد.
در اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تاکید شده است، مکمل های بنزین نه تنها کمکی به افزایش به سوزی یا اکتان افزایی نمی کنند بلکه به موتور خودرو خسارت می زنند، بنابراین استفاده از آنها مردود است و توصیه نمی شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *