ده ها ژنرال و دریا سالار خواستار برکناری وزیر دفاع آمریکا شدند

13:03 - 09 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۷۸۳
ده ها تن از ژنرال‎های آمریکایی از جو بایدن و مقام‎های نظامی این کشور به دلیل عملکرد ضعیف در موضوع تخلیه و خروج از افغانستان انتقاد کردند.
- ده‌ها ژنرال بازنشسته و دریاسالار آمریکایی خواستار استعفای «لوید آستین»، وزیر دفاع و «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به دلیل خروج ناگهانی از افغانستان شدند.
 
به گزارش «دیلی میل»، این ژنرال‌های بازنشسته که حدود ۹۰ نفر هستند در نامه‌ای اعلام کردند «افسران بازنشسته که این نامه را امضا کردند خواستار استعفا و بازنشستگی وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش بر اساس سهل انگاری در انجام وظایف خود هستند که عمدتاً شامل حوادث مربوط به خروج فاجعه بار از افغانستان می‌شود.»
 
آن‌ها می‎گویند که «میلی» و «آستین»، باید به جو بایدن در موضوع خروج از افغانستان، توصیه‌های مناسبی می‌کردند.
 
این نامه می‎افزاید «اگر آن‌ها همه کار‌ها را در محدوده اختیار خود برای جلوگیری از خروج شتابزده انجام ندادند، باید استعفا کنند.»
درخواست جمهوریخواهان برای استعفای بایدن
 
آخرین پرواز آمریکا از کابل خارج شد و پایان تلخ طولانی‌ترین جنگ آمریکا را رقم زد.
 
جمهوریخواهان، جو بایدن را به دلیل خروج یک روز قبل از مهلت تعیین شده توسط خود بایدن مورد انتقاد شدید قرار دادند.
 
بسیاری از جمهوریخواهان از اینکه صد‌ها آمریکایی رها شده بودند، انتقاد کردند و برخی دیگر خواستار کناره گیری رئیس جمهور آمریکا شده‎اند. 
 
سناتور «مارشا بلکبرن»، می‎گوید «جنگ افغانستان هنوز تمام نشده است؛ جو بایدن تصمیم به ترک و رها کردن شهروندان و متحدان خود گرفت.»
 
نتایج نظرسنجی از مردم آمریکا
 
بر اساس نظرسنجی رویترز - ایپسوس، کمتر از ۴۰ درصد آمریکایی‌ها با نحوه مدیریت جو بایدن در موضوع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان موافق هستند و سه چهارم آن‌ها می‌خواهند نیرو‌های آمریکایی تا زمانی که همه غیرنظامیان آمریکایی بتوانند از افغانستان خارج شوند، در این کشور بمانند. 
 
این نظرسنجی ملی که از ۲۷ تا ۳۰ آگوست انجام شد، نشان داد که ۵۱ درصد با رویکرد بایدن برای خروج از افغانستان موافق نیستند؛ ۳۸ درصد موافق هستند. 
 
آمریکا خروج نیرو‌های نظامی خود از افغانستان را دوشنبه پس از ۲ دهه از آغاز حمله به افغانستان تکمیل کرد. 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *