فیلم| طوفان سهمگین «آیدا» در آمریکا/خسارت و قطعی برق گسترده

10:16 - 08 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۴۱۷
طوفان سهمگین آیدا به آمریکا رسیده و موجب بروز خسارت و قطعی برق گسترده در ایالت لوئیزیانا شده است.

طوفان موسوم به «آیدا» با سرعت ۱۵۰ مایل بر سرعت بخش‌هایی از آمریکا را در نوردیده است.

این طوفان پنجمین طوفان بزرگی است که آمریکا تاکنون به خود دیده است.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3236496_558.mp4']


به گزارش «اوهایو نیوز تایم»، مقام‎های شهر نیو اورلئان در ایالت لوئیزیانا، می‎گویند که طوفان آیدا یکی از بزرگترین طوفان‌هایی است که تاکنون در این شهر ثبت شده است.

 

فیلم| طوفان آیدا در آمریکا


وزارت امنیت داخلی آمریکا و دفتر واکنش اضطراری این کشور اعلام کردند که شرکت تامین انرژی این شهر تایید کرده که نیو اورلئان برق ندارد و تنها برق شهر از طریق ژنراتور‌ها تامین می‌شود.

 

var player = videojs('player_693254_3235929',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3235929',{},function (data) {}); }));


«جان بل ادواردز»، فرماندار لوئیزیانا، درباره این طوفان گفت «این طوفان قدرتمندتر از چیزی است که معمولا می‌بینیم.»


طوفان آیدا که از روز یکشنبه به وقت محلی وارد این ایالت شده و در حال شدت گرفتن است، به حدی قدرتمند است که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز نسبت به عواقب احتمالی آن و تهدید زندگی مردم هشدار داد.

بایدن روز یکشنبه به وقت محلی در سخنانی، گفت که طوفان آیدا تهدیدی برای زندگی مردم این کشور است.

var player = videojs('player_213586_3235930',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3235930',{},function (data) {}); }));


وی اظهار داشت تخریب ناشی از طوفان آیدا به احتمال زیاد بسیار گسترده خواهد بود و فراتر از سواحل این کشور را در بر خواهد گرفت.


رسانه‌های آمریکایی به نقل از مرکز ملی طوفان آمریکا گزارش دادند که طوفان آیدا در نزدیکی «پورت فورچون» در ایالت لوئیزیانا، اکنون به عنوان طوفان به شدت خطرناک درجه ۴ در حال وقوع است که سرعت آن به ۱۵۰ مایل در ساعت می‌رسد.

 

var player = videojs('player_480811_3235932',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3235932',{},function (data) {}); }));


طوفان آیدا با وزش باد‌های شدید، بارش های سنگین و بالا آمدن سطح آب همراه است و هزاران نفر از ساکنان ایالت لوئیزیانا خانه‌های خود را ترک کرده و به خارج از این ایالت رفته‎اند.

هواشناسی آمریکا هشدار داده است طوفان آیدا باعث خواهد شد که برخی مناطق آمریکا برای هفته‌ها یا ماه‌ها قابل سکونت نباشد.

 

فیلم| طوفان آیدا در آمریکا

 

بر اساس گزارش مقام‎های آمریکایی در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر در ایالت لوئیزیانا به دلیل وقوع طوفان آیدا از برق محروم هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *