افزایش شدید مبتلایان به کرونا در انگلیس و آمریکا

12:38 - 07 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۱۷۸
انگلیس و آمریکا طی روزهای اخیر با افزایش شدید مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ روبرو شده‎اند.
- بر اساس اعلام اداره آمار ملی انگلیس، میزان ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در حال حاضر ۲۶ برابر آمار مدت زمان مشابه در سال گذشته است؛ دانشمندان این ارقام را هشداردهنده توصیف کردند.
 
به گزارش «گاردین»، دانشمندان هشدار دادند که بازگشایی مدارس در انگلیس در این هفته احتمالاً باعث افزایش موارد بیشتر ابتلا به کووید-۱۹ می‌شود.
 
آن‌ها می‎گویند که در صورت بازگشت دانش آموزان به دانشگاه‌ها و کالج‎ها، انگلیس با موارد بیشتری از ابتلا روبرو خواهد بود.
 
موج تازه‌ای از ابتلا‌ها می‌تواند به نوبه خود به اعمال محدودیت‌های اجتماعی جدید با نزدیک شدن به فصل زمستان منجر شود. 
 
در نتیجه، فشار بر کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی انگلیس برای تصویب استفاده از دوز‌های تقویت کننده واکسن کرونا برای افراد آسیب پذیر و گسترش واکسیناسیون برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله در حال افزایش است. 
 
«سیمون کلارک»، استادیار میکروبیولوژی سلولی در دانشگاه ریدینگ، می‎گوید که در هفته منتهی به ۲۰ آگوست، اداره آمار ملی انگلیس تخمین زده است که ۷۵۶ هزار و ۹۰۰ نفر در انگلیس به کووید-۱۹ آلوده شده‎اند که برابر با یک نفر به ازای هر ۷۰ نفر است. 
 
وی می‎گوید «سال گذشته در این زمان، اداره آمار ملی انگلیس تخمین زد که ۲۸ هزار و ۲۰۰ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده‎اند؛ این معادل یک نفر به ازای هر هزار و ۹۰۰ نفر است.»
 
این کارشناس بهداشتی می‎گوید «این بدان معناست که ابتلا‌ها در اجتماع در حال حاضر ۲۶ برابر بیشتر از یک سال پیش است، آن هم زمانی که جمعیت واکسینه نشده بود و کشور ۳ ماه تا بازگشایی‌ها فاصله داشت.»
افزایش مبتلایان در آمریکا
 
در حالی که ایالت‌های آمریکا می‌گویند تعداد بی سابقه‌ای از بیماران بستری مبتلا به کووید-۱۹ را مشاهده می‌کنند، موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در سراسر این کشور همچنان در حال افزایش است.
 
مقام‎های بهداشتی آمریکا اخیرا اعلام کرد که ۱۶۱ هزار و ۳۳۱ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را با میانگین ۷ روز متوالی ۱۵۵ هزار و ۷۴۶ نفر ثبت کردند که در مقایسه با میانگین ۶۶ هزار و ۹۹۹ مورد ۴ هفته قبل، ۱۳۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
 
بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز» این بالاترین رقمی است که از ۲۸ ژانویه تاکنون دیده شده است.
 
مرگ و میر نیز با افزایش هزار و ۲۹۶ مورد مرگ و میانگین ۷ روزه هزار و ۱۱۴ مورد در حال افزایش است؛ این میانگین در ششمین روز متوالی از ۴ رقم فراتر رفته است. 
 
علاوه بر این، طبق داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، ۱۰۱ هزار و ۴۳۳ آمریکایی مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری هستند.
 
ایالت‌های کنتاکی و تگزاس ایالت‌هایی هستند که بیشترین تعداد بیمارانی را که تاکنون مشاهده شده است، گزارش کرده‎اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *