بازگشت روند صعودی ابتلا و مرگ‎هایی کرونایی به آمریکا و انگلیس

14:45 - 06 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۹۴۶
مقام‎های بهداشت عمومی آمریکا و انگلیس از افزایش مبتلایان به کرونا و مرگ‎های مرتبط با این ویروس طی روزهای اخیر خبر می‎دهند.

- آمریکا در هفته‌های اخیر شاهد افزایش بی سابقه تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا بوده است، اما به نظر می‌رسد بدترین ایالت در رابطه با این موضوع فلوریداست، جایی که تعداد بیشتری از افراد در بیمارستان بستری شده و سرانجام جان خود را از دست می‌دهند.

«نیویورک تایمز» در گزارشی نوشت که بیش از ۲۰۰ مورد مرگ و میر روزانه ناشی از کووید-۱۹ از فلوریدا گزارش می‌شود و همچنین می‌افزاید که این بالاترین آمار در حال حاضر در آمریکاست.

همچنین میانگین روزانه موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در فلوریدا در آخر هفته به ۲۳ هزار و ۳۱۴ مورد رسید که ۳۰ درصد بیشتر از اوج قبلی این ایالت در ماه ژانویه است.

در ایالت «تنسی» نیز کودکان در حال حاضر ۳۶ درصد موارد جدید کووید-۱۹ را تشکیل می‌دهند، که مرحله مهمی در مبارزه با ویروس کروناست.

«لیزا پیرسی»، کمیسر بهداشت این ایالت، می‎گوید که تنسی در ۷ روز گذشته ۱۴ هزار مورد ابتلا در کودکان را شناسایی کرده که در مقایسه با هفته گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته است.

ایالت‌های کنتاکی و تگزاس نیز به فهرست ایالت‌هایی پیوسته اند که بخش‌های مراقبت‌های ویژه آن‌ها مملو از بیماران مبتلا به ویروس کروناست.

این در حالی است که مقام‎های ارشد بهداشتی در ایالت نیومکزیکو هشدار دادند که این ایالت حدود یک هفته با جیره بندی مراقبت‌های بهداشتی فاصله دارد.

مقام‎های بهداشت عمومی آمریکا اعلام کردند که افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید-۱۹ تا حد زیادی ناشی از سویه بسیار عفونی ویروس کرونا، یعنی دلتاست که بیشتر در حال مبتلا کردن افراد واکسینه نشده، است.

در همین حال محققان بهداشت عمومی انگلیس و دانشگاه کمبریج، داده‌های مراقبت‌های بهداشتی را از بیش از ۴۳ هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در انگیس بین ۲۹ مارس تا ۲۳ می‌، بررسی و تایید کردند که بیشتر ابتلا‌ها ناشی از سویه آلفا یا دلتا بوده است.

آلفا، جهشی که در انگلیس ایجاد شد و سریعتر از انواع قبلی گسترش یافت، بیشتر (۸۰ درصد) از موارد مورد تجزیه و تحلیل را تشکیل می‌داد، زیرا این سویه اصلی در زمان شروع مطالعه بود اما در پایان این موارد ابتلا بیشتر توسط سویه دلتا اتفاق افتاده بود.

داده‌ها نشان می‌دهد این سویه انتقال پذیری بین ۴۰ تا ۶۰ درصد بیش از سویه آلفا دارد.

از ۳۴ هزار و ۶۵۶ مورد ابتلا به سویه آلفا، ۷۶۴ نفر (یا ۲/۲ درصد) در ۱۴ روز پس از آزمایش مثبت ویروس در بیمارستان بستری شدند، در حالی که ۱۹۶ مورد از ۸ هزار و ۶۸۲ مورد ابتلا به سویه دلتا (۲/۳ درصد) در آن مدت به بیمارستان منتقل شدند.

پس از تحلیل عواملی مانند سن، قومیت و وضعیت واکسیناسیون، که مشخص است بر استعداد ابتلا به بیماری‌های شدید ناشی از کووید-۱۹ تأثیر می‌گذارد، محققان دریافتند خطر بستری شدن در بیمارستان با نوع دلتا ۲.۲۶ برابر بیشتر از سویه آلفاست.

این مطالعه تایید کرد که تنها ۱.۸ درصد از موارد ابتلا به هر ۲ سویه در میان افرادی بودند که هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده بودند.

این بدان معناست که نتایج این مطالعه در درجه اول در مورد خطر بستری شدن در بیمارستان شامل افرادی است که واکسینه نشده‎اند یا فقط یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‎اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *