نقش صنعت دفاعی آمریکا در طولانی‌تر شدن جنگ‎های پنتاگون

0:45 - 07 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۸۲۲
صنعت دفاعی آمریکا به دلیل منافع مادی، نقش مهمی در طولانی شدن جنگ افغانستان داشت.
پایگاه تحلیلی «ریسپانسیبل استیت کرفت»، در گزارشی به بررسی نقش صنعت دفاعی آمریکا در طولانی‌تر شدن جنگ افغانستان، پرداخته است.
 
گزارش «ریسپانسیبل استیت کرفت»، در مورد رابطه صنعت دفاعی آمریکا و جنگ افغانستان آورده است که شرکت‌های تسلیحاتی و پیمانکاران دفاعی بیش از نیمی از بودجه ۷۴۰ میلیارد دلاری پنتاگون را مصرف می‌کنند و پایان جنگ ۲۰ ساله آمریکا علیه افغانستان، تهدیدی برای سهامداران و مدیران آن‎هاست.
 
این نگرانی در گزارش تحقیقی جدید آمده است.
 
براساس گزارش تحقیقی مذکور، شرکت معروف تسلیحاتی «CACI» قرارداد ۵ ساله ۹۰۷ میلیون دلاری برای عملیات اطلاعاتی و پشتیبانی تجزیه و تحلیل برای ارتش آمریکا در افغانستان و روابط مخفیانه‌ای با اندیشکده‌های مخالف خروج از این کشور دارد.
 
مدیرعامل شرکت مذکور در آگوست به سرمایه گذاران شرکت هشدار داده بود که در سال مالی ۲۰۲۲ با کاهش درآمد مواجه خواهند شد.
 
براساس گزارش تحقیقی مذکور که «سارا لازار»، سردبیر «این دیز تایمز» آن را نوشته، CACI از حامیان مالی موسسه‌های مطالعات جنگ است و به نشر ایده‌هایی مانند استفاده روسیه، ترکیه و چین از خروج آمریکا از افغانستان و انتقاد از دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا می‌پردازد.
شرکت مذکور ارتباط‌های فاش نشده‌ای با مدیران پنتاگون جهت کند کردن یا مخالفت با خروج آمریکا از افغانستان داشت.
 
این ارتباط‌ها از طریق عضویت سران پنتاگون در هیئت مدیره شرکت‌های تسلیحاتی از جمله CACI تسهیل می‌شود.
 
در همین حال رئیس مدیر اجرایی CACI در سال‌های ۲۰۰۷ تا ژانویه ۲۰۲۱، همزمان در سازمان‌های فعال در زمینه اسلام هراسی فعالیت داشت.
 
گزارش «لازار» با استناد به مدارک نشان داد که صنعت تسلیحاتی آمریکا از جمله شرکت CACI برای ادامه جنگ افغانستان دارای انگیزه‌های مالی بود.
 
در واقع جنگ‌های آمریکا در خاورمیانه را می‌توان از طریق قرارداد‌های صد میلیون دلاری شرکت‌های تسلیحاتی با پول مالیات دهندگان توضیح داد.
 

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *