برخورد با موتورسیکلتهای سنگین مطالبه مردم است
علی همه خانی گفت: درحال حاضر مساله برخورد با موتورسیکلتهای سنگین به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است. امروز شهروندان معترض هستند که موتورسیکلتهای سنگین با صداهای ناهنجار و با سرعت غیرمجاز و لایی کشیهایی که دارند هم جریان ترافیک را مختل میکنند و هم باعث بروز تصادف برای دیگران میشوند.
خبرگزاری میزان -
علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره چرایی بالارفتن حساسیتهای پلیس درمورد موتورسیکلتهای سنگین به میزان گفت: بالا رفتن حساسیتها نسبت به موتورسیکلتهای سنگین صرفا به خاطر مساله تصادفات نیست. بلکه بیشتر به خاطر ناامنیها و مزاحمتهایی که برای شهروندان ایجاد میشود این حساسیتها شکل گرفته است. پلیس همیشه با همه انواع تخلفات اعم از اینکه مربوط به موتورسیکلتهای سبک و سنگین یا هر نوع وسیله نقلیه دیگری باشد برخورد میکند. موتورسیکلت سنگین هم طبق روال در برنامههای پلیس برای برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده و هست.
وی ادامه داد: اما درحال حاضر مساله برخورد با موتورسیکلتهای سنگین به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است. امروز شهروندان معترض هستند که موتورسیکلتهای سنگین با صداهای ناهنجاری که دارند و با سرعت غیرمجاز و لایی کشیهایی که دارند هم جریان ترافیک را مختل میکنند و هم باعث بروز تصادف برای دیگران میشوند. با توجه به سرعتی هم که این نوع وسایل نقلیه دارند تصادفاتی هم که برایشان رخ میدهد تصادفات خطرناکی خواهد بود. به خاطر همین موضوع پلیس ضمن اینکه همواره این وظیفه را بر عهده خود دیده که با تخلفات موتورسیکلتهای سنگین برخورد کند و مجری این کار هم محسوب میشود پیرامون مطالباتی که شهروندان مطرح میکنند به صورت ویژه این موضوع را در دستور کار قرار داده و با این نوع تخلفات برخورد میکند.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: نکتهای که باید بر آن تاکید کنم این است که راکبان موتورسیکلتهای سنگین باید بدانند که در روزهای تعطیل مجوزی برای تردد این افراد در معابر شهری نیست. موتورسیکلت باید مجوز و پلاک داشته باشد. هر وسیله نقلیهای که فاقد پلاک باشد اجازه تردد در سطح معابر را نخواهد داشت. یکی از تخلفات موتورسیکلتهای سنگین این است که فاقد پلاک هستند. وقتی که فاقد پلاک باشند اجازه تردد در معابر را ندارند. حال اینکه شاهدیم بدون پلاک و با آن صداهای نابهنجار و سرعت غیرمجاز مبادرت به حرکات آکروباتیک در سطح معابر میکنند و خیابانها و معابر سطح شهر را برای دیگر رانندگان ناامن میکنند. به همین خاطر پلیس به صورت ویژه با این موضوع برخورد میکند.
بیشتر بخوانید:
همه خانی خاطرنشان کرد: درباره آمار این برخوردها هم باید بگویم از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر سی و یک دستگاه موتورسیکلت سنگین متوقف و به پارکینگ هدایت شده اند. آخرین توقیفیهای ما هم به روز جمعه هفته گذشته بر میگردد که پنج دستگاه انواع موتورسیکلت سنگین از یاماها گرفته تا سوزوکی و هوندا در بزرگراههای متفاوتی از قبیل چمران، خرازی و حکیم توقیف شده اند. درباره تصادفاتی هم که برای این نوع وسایل نقلیه اتفاق افتاده در شهر تهران بیشترین تصادفات منجر به فوت به دو نوع کاربر یعنی موتورسواران و عابران پیاده مربوط میشود. از این دو نوع کاربر این عابران پیاده هستند که آسیب پذیری بیشتری دارند، چون با یک برخورد سطحی هم احتمال جراحت برای آنها وجود دارد.
وی افزود: راکبان موتورسیکلتها هم بعد از عابران پیاده در جایگاه دوم هستند که این هم به خاطر عدم تعادل و امکان کمی است که برای اتکا دارند. درواقع موتورسواران حین رانندگی با کوچکترین ضربهای از حالت تعادل خارج میشوند. به همین جهت پلیس راهنمایی و رانندگی در بحث فرهنگ سازی و آموزش در فضای مجازی برای همه دستگاههایی که با ما در ارتباط هستند به این موضوع پرداخته است. تمام تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی هم این است که به سمتی برویم که کمترین تلفات را در این دو کاربر داشته باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *