چهارمین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ رد هرگونه تصمیم از پیش تعیین‌شده درباره وزرای پیشنهادی/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

8:03 - 02 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۱۶۹۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم امروز در ۲ نوبت صبح و عصر در حالی برگزاری می‌شود که طی ۳ روز گذشته صلاحیت ۱۱ تن از وزرای پیشنهادی بررسی شد.
- جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در حالی صبح امروز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که برای روز چهارم دستور کار این جلسه چکش‌کاری صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم است.
 
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان برای دفاع از برنامه و اصول کلی دولت سیزدهم و همچنین جهت بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی صبح روز شنبه ۳۰ مرداد ماه در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت.
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از روز شنبه ۳۰ مرداد ماه بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم را در ۲ نوبت صبح و عصر آغاز کردند و پس از بررسی برنامه‌ها و صلاحیت هر یک وزرا، رأی‌گیری انجام می‌شود.
 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح روز شنبه ۳۰ مرداد ماه با استناد به ماده ۲۰۳ آئین‌نامه از نمایندگان خواست که درباره برگزاری جلسات علنی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تا پایان زمان رای اعتماد نظر خود را اعلام کنند.
 
نمایندگان با ۲۴۸ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۵ نماینده حاضر تصویب کردند که جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به آن‌ها در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برگزار شود.
 
سازوکار رأی‌گیری درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی
طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مدت زمان رئیس‌جمهور برای دفاع از کلیات خط و مشی دولت، دو ساعت و نیم است. سپس ۵ نفر نماینده موافق و ۵ نفر نماینده مخالف، هرکدام به مدت ۱۵ دقیقه راجع به این ترکیب صحبت کردند.

پس از پایان صحبت موافقان و مخالفان مجلس وارد دستور بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبا خواهد شد. این در حالی است که مجلس طبق آئین‌نامه داخلی خود، بعد از بررسی کلیات برنامه و خط و مشی دولت رأی‌گیری نخواهد داشت.

همچنین مجلس پس از بررسی صلاحیت نامزدها هم به صورت مجزا رأی‌گیری نخواهد کرد و این رأی‌گیری به صورت یکپارچه و پس از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی، انجام خواهد شد. به گفته سخنگوی هیئت رئیسه مجلس این رأی گیری در پایان روز سه‌شنبه انجام می‌شود.
 
اسامی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم
۱. آموزش و پرورش - حسین باغی‌گلی
۲. ارتباطات و فناوری اطلاعات - عیسی زارع‌پور
۳. اطلاعات - حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب
۴. امور اقتصادی و دارایی - سید احسان خاندوزی
۵. امور خارجه - حسین امیرعبدالهیان
۶. بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - بهرام عین‌اللهی
۷. تعاون، کار و رفاه اجتماعی - حجت‌الله عبدالملکی
۸. جهاد کشاورزی - سید جواد ساداتی‌نژاد
۹. دادگستری - امین حسین رحیمی
۱۰. دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح - امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی
۱۱. راه و شهرسازی - رستم قاسمی
۱۲. صنعت، معدن و تجارت - رضا فاطمی‌امین
۱۳. فرهنگ و ارشاد اسلامی - محمدمهدی اسماعیلی
۱۴. کشور - سردار احمد وحیدی
۱۵. علوم، تحقیقات و فناوری - محمدعلی زلفی‌گل
۱۶. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - عزت‌الله ضرغامی
۱۷. نفت - جواد اوجی
۱۸. نیرو - علی‌اکبر محرابیان
۱۹. ورزش و جوانان - حمید سجادی
 
 
اخبار لحظه‌ای مجلس را میزان بخوانید
چکش‌کاری صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهاد‌ی/ رئیس جمهور: رابطه سببی و نسبی در پیشنهاد وزرا هیچ نقشی نداشته است/ آنچه در مجلس می‌گذرد
 
 
پایان جلسه علنی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در روز چهارم
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۲۰:۰۱

«محمدباقر قالیباف» در ادامه جلسه علنی مجلس گفت: با توجه به انتهای وقت و نماز مغرب پایان جلسه را اعلام می‌کنم و فردا ساعت ۷ و ۴۵ با دستور جلسه هفتگی، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را از سر خواهیم گرفت.

چهارمین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ رد هرگونه تصمیم از پیش تعیین‌شده درباره وزرای پیشنهادی/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

چه کسی گفته فرهنگ محصور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؟
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۹:۳۴

«امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مسئله گردشگری در ایران، تبلیغات است.

وی بیان کرد: کسی را می‌خواهیم که با جهان، ادیان و مذاهب در تعامل باشد و فردی رسانه‌ای می‌خواهیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: چه کسی گفته که فرهنگ محصور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما به کسی نیاز داریم که چهره چند وجهی در حوزه دفاع، مسائل استراتژیک، رسانه داشته باشد و کار گروهی را بداند، با دولت‌های مختلف در وزارتخانه‌های مختلف کار کرده و پیشران فرهنگ و تمدن سازی و اقتصاد کشور در دهه اخیر باشد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بزرگ‌ترین حوزه‌ای که می‌توانیم به جهان ارائه کنیم، تمدن دینی، ایرانی و مذهبی است، گفت: باید استقبال کنیم از هوشی که به خرج داده شد در انتخاب چنین شخصیتی برای چنین وزارتخانه ای.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اینکه صرفا افراد تک بعدی و سیاسی در این وزارتخانه به کار گرفته شده و به حیات خلوت سیاسی تبدیل شده بود علیرغم ظرفیت قابل عرضه در جهان این اتفاق صورت نگرفته است.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3227969_115.mp4']
بهتر بود آقای ضرغامی وزیر فرهنگ شود
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۹:۱۴

صباغیان در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آقای ضرغامی فرهیخته و دانشمند است، اما سابقه‌ای در مورد گردشگری در برنامه وی دیده نشده است.

وی با بیان اینکه بهتر بود ایشان به عنوان وزیر فرهنگ انتخاب می‌شدند بیان کرد: ضرغامی در برنامه‌هایش به نقش انجمن‌های صنفی و استفاده از بخش خصوصی نپرداخته است.

 
var player = videojs('player_432600_3228620',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3228620',{},function (data) {}); }));
بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۸:۴۴

دستور بعدی جلسه علنی مجلس با بررسی برنامه‌ها و صلاحیت سید عزت‌الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی ادامه دارد.

 
وزیر پیشنهادی کشور: می‌دانم چه سیاست‌هایی بر زمین مانده و باید اجرا شوند
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۸:۳۵

وزیر پیشنهادی کشور در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه‌های خود گفت: ۲۴ سال در خدمت سیاست‌ها هستم و می‌دانم چه سیاست‌هایی بر زمین مانده و باید اجرا شوند.

وحیدی بیان کرد: برنامه ما مستند به قانون اساسی، سند چشم‌انداز و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وزیر پیشنهادی کشور دولت سیزدهم با یادآوری اینکه ۲۴ سال توفیق اجرای سیاست‌های کلی نظام را دارم، افزود: همچنین برنامه تهیه شده مستند به قوانین مصوب مجلس که ۹ مورد آن قانون مستقیم مربوط به وزارت کشور است، بوده و این برنامه ۱۳ موضوع اساسی، ۱۸ راهبرد کلان و ۱۴۸ اقدام اجرایی را در بر دارد، همه این موارد حول یک مفهوم کلیدی و اقدام راهبردی شکل گرفته است.

وحیدی با بیان اینکه این برنامه در کمیسیون‌های مختلف ارائه شد که ۱۶۷ نماینده نقطه نظرات خود را درخصوص برنامه ارائه شده بیان کردند، اضافه کرد: مجموعاً ۵۰۸ نقطه نظر واصل شد که مربوط به ۳۶۵ موضوع بود که در ۸ فصل بخش بندی و تحلیل شد.

وی اظهار کرد: ۸۵ نکته از این موارد مربوط به شایسته سالاری و کارآمدی، ۶۸ مورد درخصوص تعامل مجلس و دولت، ۵۸ مورد درخصوص انتخاب مدیران و ۳۹ نکته مربوط به آسیب‌های اجتماعی، ۲۹ نکته درباره ایجاد نشاط سیاسی، ۲۵ نکته درخصوص تقسیمات کشوری و ۲۵ مورد درخصوص اصلاح قوانین و مقررات بود که قریب به اتفاق این موارد در برنامه ارائه شده دیده شده است.

این عضو پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اظهارات تنها مخالف خود در صحن مجلس عنوان کرد: تمامی موارد مطرح شده در برنامه ارائه شده آمده است و ما در حوزه اعتیاد، مدیریت شهری و فعالیت‌های سیاسی احزاب برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

 

var player = videojs('player_903734_3228588',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3228588',{},function (data) {}); }));
برنامه وزیر کشور جامع و کامل است
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۸:۲۲

حمزه شلمزاری در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور در صحن علنی مجلس گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی مطابق با اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی کشور ارائه شده است.

وی بیان کرد: وزیر پیشنهادی در برنامه‌های خود سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ را ارائه کردند که نشان‌دهنده مسیری برای آینده مطلوب و شفاف است.

var player = videojs('player_500890_3228584',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3228584',{},function (data) {}); }));
برنامه وزارت کشور برای پیشگیری از اعتیاد چیست؟
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۸:۰۱

صباغیان در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور گفت: برنامه وزارت کشور برای پیشگیری از اعتیاد چیست؟

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کشور افزود: در برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی کشور، پیشگیری از اعتیاد آورده نشده است.

var player = videojs('player_675494_3228571',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3228571',{},function (data) {}); }));

 

ادامه روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۷:۳۶

محمدباقر قالیباف بعد از پایان تنفس ادامه روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را اعلام کرد.

جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا ساعت ۲۰:۰۰ ادامه دارد
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۷:۲۰

نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند جلسه امروز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۲۰:۰۰ امروز ادامه داشته باشد.

چهارمین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ رد هرگونه تصمیم از پیش تعیین‌شده درباره وزرای پیشنهادی/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

اعلام تنفس نوبت دوم عصر برای رعایت نکات بهداشتی
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۷:۰۴

«محمدباقر قالیباف» در این لحظه  از جلسه علنی مجلس برای رعایت نکات بهداشتی تنفس اعلام کرد و گفت: راس ساعت ۱۷ و ۳۰ ادامه جلسه بررسی صلاحیت‌های وزرای پیشنهادی برگزار می‌شود.

چهارمین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ رد هرگونه تصمیم از پیش تعیین‌شده درباره وزرای پیشنهادی/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور در نوبت عصر
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۶:۵۷

در ادامه روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نمایندگان برنامه‌های سردار «احمد وحیدی» را در دستور کار خود قرار دادند.

«محمود عباس‌زاده مشکینی» در نوبت عصر نشست علنی امروز در جریان بررسی صلاحیت احمد وحیدی وزیر پیشنهادی وزارت کشور دولت سیزدهم گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی نیز گزارش این کمیسیون در مورد برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد و گفت: کمیسیون وی را فرد شایسته برای تصدی وزارت کشور تشخیص داده است.

گسترش فناوری‌های نوین بسیاری از مشکلات حوزه فرهنگ را برطرف می‌کند
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۶:۴۷

«محمدمهدی اسماعیلی» در نشست علنی مجلس نوبت عصر امروز در تشریح برنامه‌های خود با بیان اینکه ایران امروز طلیعه گام دوم فرصت‌های طلایی را پیش رو دارد، گفت: از نمایندگان متشکریم که فرصت حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس را برای وزرای پیشنهادی فراهم کردند، زیرا با طرح مطالب و نکات بسیار خوبی در این جلسات، عمق فضیلت و نخبگی مجلس را از نزدیک مشاهده کردم.

وی همچنین ضمن تقدیر از پوشش خبری بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم توسط اهالی رسانه اظهار کرد: این چند روز در حقیقت نمایش یک پایمردی بی نظیر از مردم سالاری دینی بود، مدعیان مردم‌سالاری دینی مشاهده کنند که چگونه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری با ایجاد شرایط آرمانی و عالی برای انقلاب، مخالفان و موافقان به صورت مشفقانه و ناصحانه در مجلس کنار هم نشسته و با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این چند روزی که بحث وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای من مطرح شده بسیاری از بزرگان اهل اندیشه و تفکر به من اظهار لطف کرده‌اند و بسیاری دیگر هم نکات، پیشنهادات و انتقاداتی را بیان کرده‌اند که همه آن‌ها را شنیده و احترام می‌گذارم.

 

چهارمین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ رد هرگونه تصمیم از پیش تعیین‌شده درباره وزرای پیشنهادی/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

گزارش تصویری چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۶:۳۶

چهارمین روز از جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم صبح امروز سه‌شنبه (۲ شهریور) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

چهارمین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/ رد هرگونه تصمیم از پیش تعیین‌شده درباره وزرای پیشنهادی/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

چهارمین روز از جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی 

نوبت عصر چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی

اسماعیلی سابقه متناسب با وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۶:۱۲

«علی‌اصغر خانی» در نشست علنی مجلس نوبت عصر امروز در مخالف با برنامه‌های محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد از جمله وزارتخانه‌هایی است که چتر گسترده‌ای بر سر اصحاب رسانه، اهالی سینما، تئاتر، نویسندگان و سایر اهالی فرهنگ و هنر می‌گستراند و اگر همکاران به قانون وظایف و اختیارات این وزارتخانه نگاه کنند، خواهند دید که این وزارتخانه نیازمند چه افرادی است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی معرفی شده دانش آموخته علوم سیاسی هستند و شاید به سختی بتوانم تنها یکی از وظایف پیش بینی شده برای این وزارتخانه را برعهده بگیرند و سوابق ایشان نشان می‌دهد ارتباطی با بدنه و حیطه وظایف این وزارتخانه را ندارند و کار در یک پژوهشگاه و مرکزی همچون مرکز اسناد با کدامین شرح وظایف این وزارتخانه همخوانی دارد.

وی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهد با کدامین پشتوانه با نویسندگان، مولفان، نویسندگان، سینماگران، کانون‌های فرهنگی، اصحاب رسانه، شاغلان در رسته‌های چند رسانه‌ای و نرم افزاری و دستگاه‌های نظارتی تعامل کند؟ یکی از عمده‌ترین مسائل وزارت ارشاد وظایف حمایتی و صیانتی است. 

توسعه اصلاح و تربیت بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست/ اسماعیلی توانایی تعامل با اصحاب رسانه و هنرمندان را دارد
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۶:۰۹

«سیدرضا تقوی» در نشست علنی مجلس نوبت عصر امروز در موافقت با برنامه‌های «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: عصر ما، عصر انفجار اطلاعات و عصر نبرد فرهنگی است. حاکمیت امواج بر زندگی مردم با حضور کامپیوتر و اینترنت و گشت و گذار در فضای مجازی دنیا را به صورت دهکده‌ای درآورده است. رئیس جمهور آمریکا سال ۱۹۵۵ بیان کرده که بزرگترین جنگ در آینده، جنگی برای تسخیر افکار انسان‌ها است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن تقسیم فرهنگ به دو بخش فرهنگ کلاسیک و فرهنگ عمومی تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد عهده‌دار فرهنگ عمومی به وسعت جامعه و عرصه کتاب، هنر، هنر‌های تجسمی و سینما و کانون‌های شعر و ادبیات بوده و فرهنگ کلاسیک مربوط به وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات است. فرهنگ هر جامعه مایه هویت آن جامعه است، تمدن‌ها فرزند فرزانه فرهنگ‌ها هستند لذا فرهنگ تمدن‌ساز است و بسیاری از دانشمندان انسان را در میان موجودات، موجودی فرهنگی مطرح کردند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از بینش‌ها، باور‌ها و گرایشات بوده که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود، ادامه داد: رسالت فرهنگ این است که در رفتار انسان‌ها همسو با نظام ارزشی و آرمان‌های جامعه تغییر ایجاد کند. مدیریت این حوزه باید آزاداندیش باشد که آقای اسماعیلی به مشارکت‌پذیری در مقوله فرهنگ اعتقاد دارد. فرهنگ مقوله‌ای عام داشته و در تعامل انسان‌ها باید به نتیجه برسد لذا نیاز به جلب مشارکت مردم دارد. توسعه اصلاح و تربیت بدون همکاری مردم امکان‌پذیر نیست. گرایش ذهنی و درونی مدیر فرهنگی باید ذاتی باشد در غیر این صورت نمی‌تواند با اصحاب فرهنگ و هنر ارتباط مناسبی برقرار کند از این رو آقای اسماعیلی گرایش درونی برای ارتباط فرهنگی دارد.

var player = videojs('player_520808_3228416',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3228416',{},function (data) {}); }));
 
بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۵:۱۶

هم اینک بررسی صلاحیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار مجلس قرار دارد.

نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون را در خصوص وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

var player = videojs('player_704698_3228469',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3228469',{},function (data) {}); }));
رئیس مجلس هرگونه تصمیم از پیش تعیین‌شده درباره رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور را رد کرد
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۴:۴۹

«محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی مجلس گفت: اخبار پنهان و آشکار نشان می‌دهد که دشمن به دنبال ایجاد انشقاق بین قوا و اختلاف در جبهه خدمتگذاران کشور است.

رئیس مجلس با رد هرگونه طرح و تصمیم از پیش تعیین شده درباره رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور افزود: هرکسی که به این موضوعات دامن بزند، ظلم به کشور، انقلاب و مردم کرده است.

وی گفت: ما تازه اول کار هستیم و دوستانمان در جبهه انقلاب بدانند که دیگر هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن نداریم.

قالیباف تاکید کرد: مهمترین دغدغه مردم سلامت و اقتصاد است و مجلس باید اطمینان حاصل پیدا کند که وزیران پیشنهادی می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند.

var player = videojs('player_440946_3228242',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3228242',{},function (data) {}); }));
فردا رئیس جمهور در صحن علنی مجلس حاضر می‌شود
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۴:۴۱
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌و‌گو با میزان، بیان کرد: بنده امروز از رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا کردم که جهت تسریع در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، جلسه علنی امروز مجلس به صورت سه شیفت برگزار شود.

وی بیان داشت: البته این مسئله نیاز به رای‌گیری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی دارد و برای سه شیفت شدن جلسه علنی مجلس، نمایندگان باید به آن رای مثبت دهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: فردا رئیس جمهور نیز در صحن علنی مجلس حاضر می‌شود و از وزرای پیشنهادی خود دفاع می‌کند، سپس صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت به رای گذاشته خواهد شد.
 
چهارمین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/چکش‌کاری صلاحیت ۱۲ وزیر تاکنون/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم
 
آغاز شیفت عصر جلسه علنی مجلس
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۴:۱۶

شیفت عصر جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور ۲۰۵ نماینده برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز شد.

ادامه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ترتیب:

۱ - محمدعلی زلفی گل (علوم، تحقیقات و فناوری)

۲ - محمدمهدی اسماعیلی (فرهنگ و ارشاد اسلامی)

۳ -   وحیدی (کشور)

۴ -  سید عزت الله ضرغامی (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)

۵ -   جواد اوجی (نفت)

۶ -  علی اکبر محرابیان (نیرو)

۷ -  سیدحمید سجادی هزاوه (ورزش و جوانان).

چهارمین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/چکش‌کاری صلاحیت ۱۲ وزیر تاکنون/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

زنگ پایان جلسه صبح مجلس شورای اسلامی
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۲:۳۳

«علی نیکزادثمرین» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پایان جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را در نوبت صبح امروز در صحن علنی مجلس اعلام کرد و گفت: ادامه دستور جلسه به ساعت ۱۴ موکول شد.

تذکر نماینده مجلس بر ضرورت کنترل قیمت کالا‌های اساسی در بازار
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۲:۲۴

«سلمان اسحاقی» در نشست علنی امروز در تذکری با اشاره به اینکه مجلس در این روز‌ها همه توجه خود را جلب بررسی برنامه اعضای دولت سیزدهم کرده است، گفت: سال گذشته در همین ایام در مجلس فریاد زدم که اگر برای دان مرغ تدبیری نشود با افزایش قیمت مرغ مواجه خواهیم شد و دیدیم که بی توجهی به این موضوع موجب افزایش قیمت مرغ از هر کیلو ۱۲ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسید و دولت قیمت مرغ را به ۳۰ هزار تومان برگرداند و گفت که این وضعیت را مدیریت کرده است در واقع به نوعی بی احترامی به درک و فهم مردم صورت گرفت.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع کنترل قیمت کالا‌های اساسی بسیار اهمیت دارد و افزایش ۲۰ قلم کالای اساسی نگرانی‌هایی را ایجاد کرده که اگر مجلس، دولت و قوه قضائیه نسبت به آن ورود نکنند شرایط بحرانی به وجود می‌آید لذا سران سه قوه باید بحث کنترل قیمت در بازار را به ویژه کالا‌های اساسی مورد توجه قرار دهند.

مگر وزرای سابق ما، سابقه وزارت داشته‌اند؟
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۲:۱۶

درخشان،  در صحن علنی مجلس گفت: مگر ممکن است کسی که مدارج علمی را اینگونه طی کرده و به این جایگاه رفیع علمی رسیده است، نتواند.

موافق زلفی‌گل، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: مگر وزرای سابق ما، سابقه وزارت داشته‌اند؟

var player = videojs('player_509005_3227810',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3227810',{},function (data) {}); }));
محمدعلی زلفی‌گل؛ برنامه شفاف و روشنی در زمینه کنکور ندارد
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۱:۳۲

سید علی یزدی‌خواه در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم بیان کرد: دو وزیری که سهم فرهنگ کشور است وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم است البته وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کارنامه و برنامه منظم، خوب و تجربه کافی ندارد.

وی با اشاره به وزیر پیشنهادی علوم مطرح کرد: به شخصیت آقا زلفی‌گل احترام می‌گذارم، اما محدوده عمل و تجربه وی به دانشگاه همدان برمی‌گردد با حدود ۴ یا ۵ هزار نفر دانشجو در حالی که الان باید با میلیون‌ها نفر دانشجو، صد‌ها واحد دانشگاهی و تعداد بالایی از اساتید مواجه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر زلفی‌گل به عنوان وزیر انتخاب شود، کار فشرده و سنگینی را باید انجام دهد. سوابق، شوراها، مصوبات، دستورکارها، اولویت‌ها در این وزارتخانه بسیار مهم است، افق و دکترینی در خصوص مواجهه وی با آموزش عالی دیده نشده است، در برنامه وی به بعضی از موضوعات اصلا اشاره‌‌ای نشده است.

var player = videojs('player_465949_3227681',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3227681',{},function (data) {}); }));
آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در نوبت دوم صبح
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۱:۱۰

 بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در نوبت دوم بعد از پایان تنفس ۳۰ دقیقه در جلسه علنی آغاز شد.

اخطار نماینده مجلس/ وزرای پیشنهادی پیوست‌های ۱۶ گانه اصل ۳ قانون اساسی را برای وزارتخانه‌های خود ارائه کنند
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۰:۵۹

«عبدالحسین روح الامینی نجف‌آبادی» در نشست علنی مجلس نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۲ شهریور ماه) شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: بر اساس اصل ۳ قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم، همه امکانات خود را برای اموری مانند ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان وتقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی، بالابردن سطح آگاهی‌های عمومی در همه زمینه‌ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه‌های گروهی و وسایل دیگر، آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه، در تمام سطوح و تسهیل و تعمیم آموزش عالی، تقویت روح بررسی و تتبع و ابتکار در تمام زمینه‌های علمی، فنی، فرهنگی و اسلامی از طریق تاسیس مراکز تحقیق و تشویق محققان، طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب، محو هرگونه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی، تأمین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در حدود قانون و ... به کار گیرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد وزرای پیشنهادی به خوبی این اصل را سرلوحه صحبت‌های خود قرار نمی‌دهند و به بند‌های ۵، ۶، ۹، ۱۲ و ۱۳ این اصل نمی‌پردازند در حالی که این‌ها در تمامی وزارتخانه‌ها مصداق دارد و وزرای مربوطه باید برای آنان پیوست ارائه دهند؛ به عنوان مثال در صحبت‌های وزیر پیشنهادی صمت به برخی از این مسائل اشاره شد.

تنفس در نوبت اول صبح مجلس
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۰:۳۵

«علی نکیزاد» نائب رئیس مجلس در این لحظه برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنفس ۳۰ دقیقه‌ای مجلس در نوبت اول صبح مجلس اعلام کرد. جلسه علنی در نوبت بعدی راس ساعت ۱۱ شروع به کار خواهد کرد.

چهارمین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/چکش‌کاری صلاحیت ۱۲ وزیر تاکنون/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی «علوم، تحقیقات و فناوری»
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۰:۳۴

با اتمام بررسی صلاحیت فاطمی‌امین، وزیر پیشنهادی وزارت «صمت»، مجلس وارد بررسی صلاحیت محمد علی زلفی‌گل، وزیر پیشنهادی «علوم، تحقیقات و فناوری» شد.

سخنگوی کمیسیون «آموزش و تحقیقات و فناوری» مجلس گزارش این کمیسیون پیرو برنامه گزینه پیشنهادی وزارت «علوم، تحقیقات و فناوری» را در صحن مجلس قرائت کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت صمت: تا پایان سال سامانه جامع تجارت راه اندازی می‌شود
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۹:۵۹

«رضا فاطمی‌امین» در دفاع از خود گفت: تا پایان سال، سامانه جامع تجارت راه اندازی می‌شود.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برنامه ویژه‌ای برای صادرات داریم و با تمرکز بر تولید و تعادل بخشی به بازار ارز بزودی شاهد کنترل بازار باشیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تورم به نصف سال ۹۹ خواهد رسید اظهار کرد: متاسفانه شاهد آشفتگی‌های زیادی در بازار هستیم و قیمت‌ها در برخی موارد چند برابر شده است.

فاطمی‌امین گفت: تورم، بیماری مزمن اقتصاد ایران است و درمان آن ۲ تا ۳ سال زمان می‌خواهد.

وی اظهارداشت: موضوع مصالح ساختمانی جزو اولویت‌های ماست و برای آن برنامه‌ریزی کردیم. برآورد کردیم که ساخت یک میلیون مسکن چقدر سیمان، فولاد، میلگرد را به خود اختصاص خواهد داد. خوشبختانه ظرفیت داخلی کشور کافی است و اتفاقاً ما در این زمینه مشتاق هستیم؛ به عبارتی اگر بخش مسکن راه بیفتد لوکوموتیو اقتصادی کشور راه می‌افتد.

 
var player = videojs('player_598118_3227471',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3227471',{},function (data) {}); }));
 
«رضا فاطمی‌امین» بهترین گزینه برای وزارت صمت است
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۹:۱۳

موسوی موافق فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: آقای فاطمی امین، جوانی انقلابی و تحول گراست.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی صمت جوان انقلابی، تحول گرا و مداق است. برنامه های آقای فاطمی امین در ارتباط با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های کلی صنعت مبنی بر افزایش رقابت پذیری براساس لغو امتیازات خاص و غیر ضرور تعبیه شده است.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی صمت در برنامه های خود به دنبال انسجام، تعادل منطقه ای از طریق حمایت از زیرساخت ها و برقراری مشوق های متناسب با رعایت اصول آمایش سرزمین، پرداخت و دنبال ایجاد توازن در منطقه براساس آمایش سرزمین است. این مسائل به خوبی در برنامه آقای فاطمی امین پیش بینی شده و در کمیسیون های تخصصی مجلس نیز چکش کاری شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی صمت در حوزه خودرو، معادن، فلزات و سایر موضوعات مرتبط با کالاهای اساسی و معیشت مردم توجه ویژه ای خواهد داشت، مردم در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا گرفتار شده اند و بسیاری از واحدهای تولیدی راکد شده است که وزیر پیشنهادی برای این شرایط برنامه هایی ارائه کرده است.

 

var player = videojs('player_237228_3227400',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3227400',{},function (data) {}); }));

 

رشد اقتصادی ده ساله اخیر ایران تقریبا صفر بوده است
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۹:۰۲

مطهری گفت: رشد اقتصادی ده ساله اخیر ایران تقریبا صفر بوده است.

مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: اقتصاد ایران بعد از ونزوئلا، زیمبابوه و سودان بیشترین تورم سال ۲۰۲۱ را دارا بوده است.

وی افزود: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ میزان خالص سرمایه‌گذاری در ایران منفی شده که در ۲۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

مطهری ادامه داد: وزیر معرفی شده برای تامین کالا‌های اساسی، تنظیم بازار و کنترل اقلام سفره‌های مردم هیچ برنامه عملیاتی ندارد. در واقع با انتخاب وی، مردم از دولت مردمی ناامید خواهند شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سیمان ۳۰ هزار تومانی به خاطر بهانه قطعی برق به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده، میلگرد نیز گران شده است، وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای این موضوع دارد. متاسفانه در شیوع کرونا، مردم برای تامین دارو و کالا‌های اساسی باید در صف بایستند، وزیر پیشنهادی چه راهکاری دارد.

var player = videojs('player_916337_3227405',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/3227405',{},function (data) {}); }));
تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۸:۲۷

گزارش سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت قرائت شد.

عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: این کمیسیون پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی، آقای فاطمی امین را با اکثریت آرا، فردی شایسته برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشخیص داد.

دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۸:۱۴

ادامه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ترتیب:

۱ - سیدرضا فاطمی امین (صنعت، معدن و تجارت)

۲ - محمدعلی زلفی گل (علوم، تحقیقات و فناوری)

۳ - محمدمهدی اسماعیلی (فرهنگ و ارشاد اسلامی)

۴ - احمد وحیدی (کشور)

۵ - سید عزت‌الله ضرغامی (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)

۶ - جواد اوجی (نفت)

۷ - علی‌اکبر محرابیان (نیرو)

۸ - سیدحمید سجادی هزاوه (ورزش و جوانان)

آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در روز چهارم
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۰۸:۰۴

با دستور رئیس مجلس جلسه رسمی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در روز چهارم با حضور ۲۰۸ نفر از نمایندگان در دو نوبت صبح و عصر آغاز شد.

چهارمین روز بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی/چکش‌کاری صلاحیت ۱۱ وزیر تاکنون/ آنچه در مجلس می‌گذرد + تصاویر و فیلم

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *