بحران در بیمارستان‌های آمریکا در پی افزایش بیماران کرونایی

15:17 - 01 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۱۵۱۸
شیوع کرونای نوع دلتا، آمریکا را با بحران جدی در زمینه درمان بیماران کرونایی مواجه کرده است.
آمریکا به عنوان کرونازده‌ترین کشور جهان که تاکنون ۳۸.۵ میلیون مورد ابتلا و حدود ۶۵۰ هزار تلفات بر اثر ابتلا به بیماری کرونا را ثبت کرده، در پی شیوع کرونای نوع «دلتا» با بحران بستری بیماران در میانه تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مواجه شده است.
 
به گزارش «یاهو و نیویورک تایمز»، ظرفیت بیمارستان‌های ایالت‌های مختلف آمریکا در پی رشد موارد ابتلا به کرونای نوع دلتا، تکمیل شده و آن‌ها به تبدیل سالن‌های اجتماعات، راهروها، پارکینگ‌ها و حتی کافه تریا‌ها به محل بستری بیماران ناچار شده‎اند.
 
انجام جراحی در بیمارستان‌های آمریکا در پی ازدحام بیماران کرونایی، به تعویق افتاده‎اند و بیماران برای درمان به ایالت‌ها و شهر‌های دیگر منتقل می‌شوند یا این که زودتر از موعد مقرر، ترخیص می‌شوند.
 
این در حالی است که بیمارستان‌های آمریکا با مشکل کمبود پرسنل نیزمواجه هستند.
 
در همین حال نرخ بستری بیماران کرونایی در «واشنگتن»، پایتخت آمریکا، رکورد زد.
همزمان با رشد شمار ایالت‌ها و شهر‌های مواجه با بحران تکمیل ظرفیت بیمارستان‎ها، فرمانداران برخی ایالت‌های جمهوریخواه در آمریکا مانند «فلوریدا»، «می سی سی پی» و «آلاباما» از اجباری کردن پوشیدن ماسک خودداری می‌کنند.
 
نگرانی مقام‌های بهداشتی آمریکا برای هفته‌های آینده در پی مشاهده نرخ رو به رشد ابتلا و بستری در بیمارستان تشدید شده است.
 
وضعیت بیمارستان‌های آمریکا نه تنها بدتر از زمستان گذشته است بلکه پیش بینی می‌شود در هفته‌های آینده با شرایط وخیم تری مواجه شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *