والدین هنگام رانندگی مسئولانهتر تصمیم بگیرند
کارشناس تصادفات پلیس راهور توصیه کرد: حین حرکت و خروج از پارکینگها از عدم حضور کودکان مطمئن شوید.
خبرگزاری میزان -
جوانبخت در پاسخ یه این سوال که چرا کودکان زیر دوازده سال نمیتوانند در صندلی جلوی خودرو بنشینند گفت: در واقع این بند و تصمیم گیری پشتوانه علمی و تحقیقاتی وسیعی دارد.
وی گفت: بررسیها نشان میدهد که کودکان بخاطر اینکه کوچکتر از دیگران هستند و سیستم عضلانی ضعیف و شکننده تری از افراد بالغ دارند و به همین خاطر هست که وقتی در صندلی جلوی خودرو قرار میگیرند و کمربند ایمنی که برای نگه داشتن افراد بزرگ سال طراحی شده است به هیچ عنوان برای آنها مناسب نیست و بازدارندگی مناسب را ندارد.
وی ادامه داد: وقتی که کودک با جثه کوچک در صندلی جلو قرار داده میشود آن کمربند برای آن اثری ندارد و با کوچکترین ترمز ناگهانی بچه پرتاب میشود و سرو اندام وی با متعلقات جلوی خودرو برخورد میکند و، چون اندام کوچکی دارند نمیتوانند آن عکس العمل مناسب را نشان دهند.
جوانبخت گفت: کودکان در چنین مواقعی درکی از خطر را ندارند و واکنشهایی که افراد بزرگسال از خود نشان میدهند را نمیتوانند از خود نشان دهند و بیشترین میزان آسیبها و صدمات را نیز در آنها شاهد هستیم و شکستگی دندهها و جمجمه را میبینیم.
وی افزود: به علاوه مواردی که گفته شد باید اضافه کرد که در خیلی از خودروها سیستم ایربک و سنسور کیسه هوا در جلوی داشبورد و قسمت داخلی خودرو فعال هست و این بر اساس نیرو و فشاری که برای آن تعریف شده فعال میشود و با یک ترمز ناگهانی و اقدامی که در حین رانندگی انجام میدهید و آن فرمولی که برای کیسه هوا تعریف میشود کیسه هوا باز میشود و خیلی از موارد نشان داده که شاهد بودیم که این کیسه هوا باز شده و باعث لطمه و صدماتی به کودکی شده است، چون بر اساس جثه و آناتومی بچه طراحی نشده است.
وی اشاره کرد: توصیه ما این است که بچهها به هیچ وجه به عنوان ترک نشین پشت موتورسیکلت سوار نشوند و حالا اگر پیش آمد که آنها را سوار کردید این نباشد که بچه شما را بگیرد و بچهها حواسشان به اتفاقات پیرامونی میشود و دستشان آن قدرت را ندارد و یک لحظه حواسشان پرت میشود و و آن دست اگر رها شود اتفاقات ناگواری صورت میگیرد و سعی شود بچه در جلوی پدر قرار بگیرد که پدر اگر اتفاقی افتاد بتواند مانع شود.
جوانبخت گفت: من خودم شاهد تصادفی ناراحت کننده بودم که لباس دختر بچهای به میان پرههای موتورسیکلت گیر کرد و تعادل پدر به هم خورد و آنها با هم به زمین برخورد کردند و سر بچه با لبه جدول برخورد کرد و بچه از بین رفت.
وی بیان کرد: این اتفاقات سادهای نیست که ما به راحتی از کنار آن بگذریم و برای همین است که والدین مسئولانهتر در خصوص برخورد با مسائل کودکان خود تصمیم بگیرند.
جوانبخت افزود: ما با عابرین کوچک جثهای روبرو هستیم و عابرین پیادهای هستند که بخاطر جثه کوچکی که دارند در زاویه دید رانندگان بخوبی قرار نمیگیرند بسیاری از تصادفات را داشته ایم که بدلیل بی اطلاعی و ناآگاهی صورت گرفته است و توصیه به همه رانندهها این است که در پارکینگها اگر شروع به حرکت کردند حتما حواسشان به دور خودرو باشد و اگر فکر میکنند که بچهای در محل پارکینگها و شهربازیها هست حتما قبل از حرکت نسبت به حضور بچهها مطلع شوند و حتی با بوق زدن از این موضوع مطلع گردند.
وی گفت: مطمئن شوید که بچهها از حضور شما آگاه هستند و در پاریکنگ و رمپها وجاهایی که گمان میکنید کودکان حضور دارند نسبت به هشدار به انها و عبور مطمئن از محل مطمئن شوید.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص عدم حضور کودکان در پارکینگها و نشستن کودکان زیر ۱۲ سال در صندلی جلوی خودرو توضیح داد.
جوانبخت در پاسخ یه این سوال که چرا کودکان زیر دوازده سال نمیتوانند در صندلی جلوی خودرو بنشینند گفت: در واقع این بند و تصمیم گیری پشتوانه علمی و تحقیقاتی وسیعی دارد.
وی گفت: بررسیها نشان میدهد که کودکان بخاطر اینکه کوچکتر از دیگران هستند و سیستم عضلانی ضعیف و شکننده تری از افراد بالغ دارند و به همین خاطر هست که وقتی در صندلی جلوی خودرو قرار میگیرند و کمربند ایمنی که برای نگه داشتن افراد بزرگ سال طراحی شده است به هیچ عنوان برای آنها مناسب نیست و بازدارندگی مناسب را ندارد.
وی ادامه داد: وقتی که کودک با جثه کوچک در صندلی جلو قرار داده میشود آن کمربند برای آن اثری ندارد و با کوچکترین ترمز ناگهانی بچه پرتاب میشود و سرو اندام وی با متعلقات جلوی خودرو برخورد میکند و، چون اندام کوچکی دارند نمیتوانند آن عکس العمل مناسب را نشان دهند.
جوانبخت گفت: کودکان در چنین مواقعی درکی از خطر را ندارند و واکنشهایی که افراد بزرگسال از خود نشان میدهند را نمیتوانند از خود نشان دهند و بیشترین میزان آسیبها و صدمات را نیز در آنها شاهد هستیم و شکستگی دندهها و جمجمه را میبینیم.
وی افزود: به علاوه مواردی که گفته شد باید اضافه کرد که در خیلی از خودروها سیستم ایربک و سنسور کیسه هوا در جلوی داشبورد و قسمت داخلی خودرو فعال هست و این بر اساس نیرو و فشاری که برای آن تعریف شده فعال میشود و با یک ترمز ناگهانی و اقدامی که در حین رانندگی انجام میدهید و آن فرمولی که برای کیسه هوا تعریف میشود کیسه هوا باز میشود و خیلی از موارد نشان داده که شاهد بودیم که این کیسه هوا باز شده و باعث لطمه و صدماتی به کودکی شده است، چون بر اساس جثه و آناتومی بچه طراحی نشده است.
وی اشاره کرد: توصیه ما این است که بچهها به هیچ وجه به عنوان ترک نشین پشت موتورسیکلت سوار نشوند و حالا اگر پیش آمد که آنها را سوار کردید این نباشد که بچه شما را بگیرد و بچهها حواسشان به اتفاقات پیرامونی میشود و دستشان آن قدرت را ندارد و یک لحظه حواسشان پرت میشود و و آن دست اگر رها شود اتفاقات ناگواری صورت میگیرد و سعی شود بچه در جلوی پدر قرار بگیرد که پدر اگر اتفاقی افتاد بتواند مانع شود.
بیشتر بخوانید:
جوانبخت گفت: من خودم شاهد تصادفی ناراحت کننده بودم که لباس دختر بچهای به میان پرههای موتورسیکلت گیر کرد و تعادل پدر به هم خورد و آنها با هم به زمین برخورد کردند و سر بچه با لبه جدول برخورد کرد و بچه از بین رفت.
وی بیان کرد: این اتفاقات سادهای نیست که ما به راحتی از کنار آن بگذریم و برای همین است که والدین مسئولانهتر در خصوص برخورد با مسائل کودکان خود تصمیم بگیرند.
جوانبخت افزود: ما با عابرین کوچک جثهای روبرو هستیم و عابرین پیادهای هستند که بخاطر جثه کوچکی که دارند در زاویه دید رانندگان بخوبی قرار نمیگیرند بسیاری از تصادفات را داشته ایم که بدلیل بی اطلاعی و ناآگاهی صورت گرفته است و توصیه به همه رانندهها این است که در پارکینگها اگر شروع به حرکت کردند حتما حواسشان به دور خودرو باشد و اگر فکر میکنند که بچهای در محل پارکینگها و شهربازیها هست حتما قبل از حرکت نسبت به حضور بچهها مطلع شوند و حتی با بوق زدن از این موضوع مطلع گردند.
وی گفت: مطمئن شوید که بچهها از حضور شما آگاه هستند و در پاریکنگ و رمپها وجاهایی که گمان میکنید کودکان حضور دارند نسبت به هشدار به انها و عبور مطمئن از محل مطمئن شوید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *