درخواست سناتور آمریکایی برای برکناری بایدن به دلیل ناتوانی جسمی

14:17 - 30 مرداد 1400
کد خبر: ۷۵۰۸۹۹
یک سناتور آمریکایی می‎گوید جو بایدن توانایی فعالیت در سمت ریاست جمهوری ندارد و باید از کار برکنار شود.

- «ریک اسکات»، سناتور آمریکایی از معاون رئیس جمهور آمریکا و کابینه او خواسته تا «جو بایدن» را بر اساس قوانین برکنار کنند.

به گزارش «اورلاندو سنتینل»، «اسکات» که به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی جمهوریخواهان سنا فعالیت می‌کند، می‎گوید «من این را ساده نمی‌گویم؛ دفتر رئیس جمهور آمریکا قدرتمندترین دفتر در جهان است و مسئولیت پذیری کامل را می‌طلبد.»

به گفته وی، «اگر بایدن دیگر نمی‌تواند به طور شایسته این کشور را مدیریت کند، معاون رئیس جمهور، کابینه و مردم آمریکا می‌دانند که باید چه کار کرد.»

در همین حال دموکرات‌ها اظهارات «ریک اسکات» را مورد انتقاد قرار دادند و «خوزه پارا»، این اظهارات را تلاشی شفاف در جهت ایجاد راهی برای از بین بردن شهرت بایدن خواند.

«اوبری جویت»، استاد علوم سیاسی در دانشگاه فلوریدا، می‎گوید «بعید است کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و وفاداران کابینه بایدن به سخنان اسکات گوش دهند.»

«جویت»، اظهار داشت «من دقیقاً انگیزه‌های او (اسکات) را نمی‌دانم، اما احتمالاً بخشی از آن فقط برای جلب توجه است؛ برخی تصور می‌کنند که او می‌خواهد نامزد ریاست جمهوری شود؛ جمهوریخواهان زیادی درباره او صحبت کرده‎اند؛ بنابراین شاید این یکی از راه‌های جلب توجه رسانه‌های آمریکا باشد.»

«اسکات»، پیشتر بایدن را بی کفایت، از تعادل خارج شده و غیر مناسب برای ریاست جمهوری خوانده بود و در توییتی نوشت «واضح است که ما باید این سوال جدی را بپرسیم که آیا جو بایدن برای هدایت ملت ما به عنوان فرمانده کل قوا مناسب است یا نه؟».

وی اخیرا خواستار استفاده از متمم قانون اساسی آمریکا برای برکناری بایدن شد؛ این متمم، که در سال ۱۹۶۷ تصویب شد، فرآیندی را ارائه می‌دهد که می‌تواند آن‌ها را به تصمیم گیری برساند که رئیس جمهور آمریکا قادر به انجام وظایف خود نیست و بنابراین رئیس جمهور عزل و معاون رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور تعیین می‎شود.

این در حالی است که پزشکان بار‌ها درباره سلامتی رئیس جمهور ۷۸ ساله آمریکا ابراز نگرانی کرده‎اند.

بایدن از ۲ آنوریسم مغزی و یک بیماری قلبی رنج می‌برد که باعث می‌شود عضله قلب دارای تپش خیلی سریع باشد و باعث سرگیجه و گیجی شود.

یک متخصص قلب به «دیلی میل» گفته است که هر ۲ بیماری که بایدن به آن‌ها دچار است با مشکلات حافظه و گیجی و همچنین زوال عقل مرتبط است.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *