هزینه رفع گره ترافیکی آزادی-توحید یک چراغ قرمز بود
علی خاکساری در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی میزان، با اشاره به مشکل نشت آب در تونل توحید تهران -بزرگراه چمران و بزرگراه نواب- با اشاره به این که تونل توحید از ابتدا بدون هیچ کارکرد ترافیکی ساخته شد، عنوان کرد: ساخت این تونل یک اشتباه بزرگ مدیریت شهری بود و افرادی که این تونل را ساختند و با ساخت آن موافق بودند از ویژگیهای ترافیکی منطقه اطلاعی نداشتهاند.
وی با اشاره به این که ترافیک این منطقه بدون هیچ هزینهای قابل برطرف شدن بود، اظهار کرد: با نصب یک چراغ قرمز منظم در مسیر تقاطع میدان آزادی و توحید وضعیت ترافیکی منطقه به شیوهای مطلوب ساماندهی میشد و نیازی به هزنیهکرد 300 میلیاردی برای ساخت تونل نبود.
این دکترای برنامهریزی شهری با تاکید بر این که طراحان، سازندگان و مدافعان ساخت این تونل امروز باید در برابر اتفاقات رخ داده پاسخگو باشند، اظهار کرد: این افراد باید بگویند هزنیههای مصرف شده برای ساخت این تونل بر چه اساسی پرداخت شده است.
خاکساری با ابراز تاسف از این که برخی از کارشناسان و مدافعان ساخت این پروژه به دلیل این که موفق به دریافت پروژههای بعدی از شهرداری شوند یا به دلیل انتفاع مالی در مورد مثبت بودن کارکرد ترافیکی تونل توحید جنجال رسانهای به پا کردند، خاطرنشان کرد: به طور مثال یکی از ادلههای مطرح شده در بازه زمانی سال 86 تا 88 برای ساخت این تونل، این بود که به دلیل این که فرودگاه امام 20 میلیون جمعیت را تحت پوشش دارد، ساخت این پروژه میتواند به تسهیل وضعیت ترافیکی در این نقطه کمک کند. این در حالی است که از نظر ترافیکی و عبور و مرور این موضوع کاملا غیر مرتبط است.