اعزام نیرو‌های گارد ملی آمریکا برای کمک به بیمارستان‌های کرونایی

17:48 - 23 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۹۳۳۳
فرماندار اورگان می‎گوید که هزار و ۵۰۰ نیروی گارد ملی را برای کمک به کارکنان بیمارستان‎های کرونایی اعزام می‎کند.

- با افزایش شیوع سویه دلتای کرونا در مناطق مختلف آمریکا، فرماندار اورگان اعلام کرد که وی تا هزار و ۵۰۰ نیروی گارد ملی را برای کمک به کارکنان بیمارستان که به دلیل افزایش موارد با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدند، اعزام می‌کند.

این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرد که تگزاس و فلوریدا به تنهایی تقریباً ۴۰ درصد از موارد جدید بستری در آمریکا را در هفته گذشته، تشکیل می‌دهند.

به گزارش «گاردین»، مقام‎های اورگان می‎گویند که نیرو‌ها به ۲۰ بیمارستان در سراسر این ایالت اعزام می‌شوند.

از روز جمعه، ۷۳۳ نفر در اورگان بستری شده‎اند، از جمله ۱۸۵ نفر که در بخش‌های مراقبت ویژه بستری قرار گرفتند؛ این موارد در مقایسه با روز گذشته آن، ۶۰ نفر افزایش یافته است.

فرماندار اورگان می‎گوید «من هر قدر بر جدی بودن این بحران برای همه مردم اورگان تاکید کنم باز هم کم است؛ بسیاری از افراد به مراقبت‌های اورژانسی و فوری نیاز دارند.»

به گفته وی، «هنگامی که بیمارستان‌های ما مملو از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ است، ممکن است جایی برای فردی که پس از تصادف رانندگی، حمله قلبی یا سایر شرایط اضطراری نیاز به مراقبت دارد، وجود نداشته نباشد.»

در ایالت‌های جنوبی مانند لوئیزیانا و می‌ سی سی پی، که در میان کمترین جمعیت واکسینه شده در این کشور هستند، بیمارستان‌ها در این هفته با افزایش تعداد مرگ و میر مواجه بودند و مقام‎های بهداشتی هشدار دادند که بحران تا هفته آینده تشدید خواهد شد.

«جف زینتس»، هماهنگ کننده کارگروه ویروس کرونا کاخ سفید، می‎گوید «۷ ایالت، از جمله آلاباما، آرکانزاس و میسوری، با وجود تشکیل یک چهارم جمعیت آمریکا، به تنهایی نیمی از بستری شدگان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را به خود اختصاص دادند.»

نرخ واکسیناسیون هر ۷ ایالت بسیار کمتر از میانگین ملی آمریکاست.

بر اساس آمارها، در اورگان، سویه دلتا در حال حاضر ۹۶ درصد از کل نمونه‌های آزمایش شده را تشکیل می‌دهد؛ این در حالی است که این نرخ در ۶ هفته قبل، ۱۵ درصد بوده است.

فرماندار اورگان، می‎گوید «واقعیت تلخ و ناامید کننده این است که سویه دلتا همه چیز را تغییر داده است.»

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، تقریباً ۲.۷ درصد از بزرگسالان این کشور دارای نقص ایمنی هستند؛ از جمله این افراد می‌توان به دریافت کنندگان پیوند اعضا، برخی از بیماران مبتلا به سرطان و افرادی که مبتلا به «اچ آی وی»، هستند، اشاره کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *