رسوایی کلیسای کاتولیک در پی کشف جسد صدها بومی در کانادا

15:08 - 20 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۵۷۶
موضوع کشف گور‌های دسته جمعی در مدارس شبانه روزی کودکان بومی در کانادا، کلیسای کاتولیک را با رسوایی بزرگی مواجه کرده است.
کلیسای کاتولیک به عنوان اداره کننده مدارس شبانه روزی کودکان بومی در کانادا، در پی کشف گور‌های دسته جمعی در محوطه برخی از این مدارس با چالش‌های جدی مواجه شده است.
 
به گزارش «گاردین و سی تی نیوز»، فشار‌ها بر کلیسای کاتولیک برای پرداخت غرامت به بازماندگان مدارس شبانه روزی کودکان بومی، در پی اعلام فهرست دارایی‌های این نهاد، افزایش یافت.
 
تاکنون کلیسای کاتولیک با ادعای ناتوانی مالی و ناکافی بودن کمک‌های مالی جمع آوری شده، تنها بخشی از غرامت ۲۹ میلیون دلاری براساس توافق سال ۲۰۰۷، پرداخت کرده است.
 
این در حالی است که گزارش‌های «سی بی سی و گلوبال اند میل»، نشان می‌دهد این کلیسا علاوه بر داشتن ۴ میلیارد دلار دارایی، بزرگترین موسسه خیریه کاناداست و همزمان با این ادعا ۳۰۰ میلیون دلار برای ساخت کلیسا‌های جدید هزینه کرده است.
 
در حالی که فشار منتقدان برای دریافت غرامت از کلیسای کاتولیک برای تامین هزینه چند صد میلیون دلاری جست و جوی گور‌های دسته جمعی در مدارس شبانه روزی کودکان بومی، افزایش یافته، کلیسای کاتولیک کانادا تاکنون به این فشار‌ها واکنشی نشان نداده است.
کلیسای کاتولیک کانادا در پی کشف گور‌های حاوی بیش از هزار و ۳۰۰ جسد در ۴ مدرسه از ۱۳۹ مدرسه شبانه روزی کودکان بومی، با مشکلات و انتقاد‌های جدی مواجه شده است.
 
در همین حال روند تحقیقات در مورد قربانیان مدارس مذکور در کانادا تشدید شده و نهاد‌های بومی خود عهده دار این مسئولیت برای تسریع روند جست و جوی گور‌های دسته جمعی شده‎اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *