۱۵۰ فقره تصادف خودروهای امدادی در سال ۱۳۹۹
رابعه جوانبخت گفت: رانندگان خودروهای امدادی رانندگان محتاط تری از سایر رانندگان هستند
خبرگزاری میزان -
جوانبخت گفت: تبصره ۱ ماده ۱۶۱ به این موضوع اشاره دارد که حرکت سایر خودروها در پوشش خودروهای امدادی تخلف محسوب شده و ممنوع است.
وی گفت: خیلی تاسف برانگیز است که ما بخواهیم این سوء استفاده را انجام دهیم و خودروهای دیگری که مسیر را برای خودروهای امدادی باز میکنند ما بخواهیم از این فرصت استفاده کرده و بخواهیم چند دقیقه زودتر به مقصد رسیده و جلوتر بیافتیم و میبایست از جهت رفتاری روی خود کار کنیم تا این تخلف را انجام ندهیم.
وی ادامه داد: مشخصا خودروهای آمبولانس به خاطر دقایق طلایی و بدلیل وجود بیماری که با خود حمل میکند جزء اولویت حرکت در معابر میباشد و خودروهای آتش نشانی که در پی ماموریت اطفاء حریق و رفتن به محل حادثه در سطح معابر در حال تردد هستند و بحث زمان در آن حائز اهمیت میباشد و سایر خودروهایی که خدمت رسانی هر کدام از آنها برای مردم حائز اهمیت است اولویت تردد دارند.
جوانبخت گفت: نکته مهم این است که این خودروهای امدادی هم در مواردی که مشغول امداد رسانی فوری هستند بشرطی که از چراغ گردون و آژیر خودشان استفاده کنند و مشخص باشد که صرفا در حال انجام ماموریت میباشند و در حال تردد عادی نباشند در این موارد مجاز هستند برخی تخلفات را که در قانون ذکر شده انجام دهند.
وی افزود: توقف در محل ممنوع، سرعت غیر مجاز، عبو از چراغ قرمز و سبقت از سمت راست مواردی هستند که خودروهای امدادی میتوانند حین ماموریت و با مشخصاتی که ذکر شد جز تخلفاتی میباشند که این خودروها میتوانند با رعایت جوانب احتیاط انجام دهند و احتمال بروز تصادف و حادثه وجود نداشته باشد و حتما باید این موضوع مد نظر قرار داده شود و سایر تخلفات از این بحث مستثنی و نمیتوانند آنرا انجام دهند.
وی اشاره کرد: آمارهای پلیس حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۹ ما بیش از ۱۵۰ فقره تصادف را داشتیم که خودروهای امدادی در آن دخیل بوده اند و به نوعی مقصر در تصادف شناخته شده اند و برای ما فرقی نمیکند که خودروی امدادی در چه حالتی هست و آنها هم اگر به نوعی باشد که تخلفی که انجام داده اند منجر به حادثه و تصادف باشد مقصر شناخته میشوند و آمار ۱۵۰ تصادف حاکی از همین موضوع است.
وی گفت: البته آمار ۱۵۰ فقره تصادف آمار بالایی نیست و این نشان دهنده آن است که رانندگان خودروهای امدادی ما رانندگان محتاط تری از سایر رانندگان هستند، ولی خب همین عدد هم آمار بالایی است و این رانندگان میبایست دقت بیشتری در ترددهای خود در معابر داشته باشند.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تخلفات خودروهای امدادی توضیح داد.
جوانبخت گفت: تبصره ۱ ماده ۱۶۱ به این موضوع اشاره دارد که حرکت سایر خودروها در پوشش خودروهای امدادی تخلف محسوب شده و ممنوع است.
وی گفت: خیلی تاسف برانگیز است که ما بخواهیم این سوء استفاده را انجام دهیم و خودروهای دیگری که مسیر را برای خودروهای امدادی باز میکنند ما بخواهیم از این فرصت استفاده کرده و بخواهیم چند دقیقه زودتر به مقصد رسیده و جلوتر بیافتیم و میبایست از جهت رفتاری روی خود کار کنیم تا این تخلف را انجام ندهیم.
وی ادامه داد: مشخصا خودروهای آمبولانس به خاطر دقایق طلایی و بدلیل وجود بیماری که با خود حمل میکند جزء اولویت حرکت در معابر میباشد و خودروهای آتش نشانی که در پی ماموریت اطفاء حریق و رفتن به محل حادثه در سطح معابر در حال تردد هستند و بحث زمان در آن حائز اهمیت میباشد و سایر خودروهایی که خدمت رسانی هر کدام از آنها برای مردم حائز اهمیت است اولویت تردد دارند.
بیشتر بخوانید:
جوانبخت گفت: نکته مهم این است که این خودروهای امدادی هم در مواردی که مشغول امداد رسانی فوری هستند بشرطی که از چراغ گردون و آژیر خودشان استفاده کنند و مشخص باشد که صرفا در حال انجام ماموریت میباشند و در حال تردد عادی نباشند در این موارد مجاز هستند برخی تخلفات را که در قانون ذکر شده انجام دهند.
وی افزود: توقف در محل ممنوع، سرعت غیر مجاز، عبو از چراغ قرمز و سبقت از سمت راست مواردی هستند که خودروهای امدادی میتوانند حین ماموریت و با مشخصاتی که ذکر شد جز تخلفاتی میباشند که این خودروها میتوانند با رعایت جوانب احتیاط انجام دهند و احتمال بروز تصادف و حادثه وجود نداشته باشد و حتما باید این موضوع مد نظر قرار داده شود و سایر تخلفات از این بحث مستثنی و نمیتوانند آنرا انجام دهند.
وی اشاره کرد: آمارهای پلیس حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۹ ما بیش از ۱۵۰ فقره تصادف را داشتیم که خودروهای امدادی در آن دخیل بوده اند و به نوعی مقصر در تصادف شناخته شده اند و برای ما فرقی نمیکند که خودروی امدادی در چه حالتی هست و آنها هم اگر به نوعی باشد که تخلفی که انجام داده اند منجر به حادثه و تصادف باشد مقصر شناخته میشوند و آمار ۱۵۰ تصادف حاکی از همین موضوع است.
وی گفت: البته آمار ۱۵۰ فقره تصادف آمار بالایی نیست و این نشان دهنده آن است که رانندگان خودروهای امدادی ما رانندگان محتاط تری از سایر رانندگان هستند، ولی خب همین عدد هم آمار بالایی است و این رانندگان میبایست دقت بیشتری در ترددهای خود در معابر داشته باشند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *