ساخت ۷ هزار و ۵۰۰ متر تونل دوقلو در آزادراه خرم آباد- اراک/ پیش بینی عوارض ۱۵ هزار تومانی برای خودروهای سواری
مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک گفت: برای آزاد راه خرم آباد – اراک که به صورت ۶ خطه کار شده عوارض خودروهای سواری ۱۵ هزار تومان پیش بینی شده است.
خبرگزاری میزان -
محمود جلالی در گفتوگو با میزان، در خصوص افتتاح طرح آزاد راه خرم آباد- اراک و ویژگیهای این آزاد راه گفت: طول آزاد راه خرم آباد – اراک ۱۳۴ کیلومتر است که به صورت ۶ خطه کار میشود و خرم آباد را به کمربندی شمالی اراک متصل میکند.
وی بیان کرد: این آزاد راه ۴ قطعه اجرایی دارد که این قطعات قابلیت ورود به ترافیک به صورت مجزا را دارند.
مجری طرح ازاد راه خرم آباد – اراک گفت: در مرحله اول سه قطعه از این پروژه که بیشترین خروجی اقتصادی را برای ارتباطات و ترافیک کشور دارد به عنوان قطعات دارای اولویت اجرا شده است.
وی افزود: بیشترین ابنیهها و مسائل پیچیده پروژه در داخل سه قطعه ۲، ۳ و ۴ به طول ۶۷ کیلومتر بوده است که از خرم آباد به بروجرد اجرای آن را آغاز کردیم که برای بهره برداری از آن آماده هستیم.
جلالی تاکید کرد: افتتاح این پروژه مسیر خرم آباد- اراک را به طول ۳۲ کیلومتر کوتاه میکند و سفری که از شهرستان خرم آباد تا بعد از بروجرد که نقطه اتصالی ما است حدود ۴۳ دقیقه زمان سفر را کوتاه میکند.
مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک گفت: در حال حاضر نقطههای حادثه خیز و برف گیر گردنه زاغه نزدیک خرم آباد و رازان در استان لرستان در جاده قدیم خرم آباد به سمت بروجرد وجود دارد که با احداث این آزاد راه حذف میشود.
وی افزود: این آزاد راه به صورت ۶ خطه احداث میشود و برای اولین بار تونلهای بلندی که در مسیر وجود دارد به صورت سه خط رفت و سه خط برگشت است و برای اولین آزاد راه با تونلهای مسیر ۶ خطه در کشور طراحی و اجرا شده است.
جلالی در خصوص ویژگی این آزادراه گفت: چون این کریدور شمال به جنوب کشور است و جزو کریدورهای پرترافیکی کشور است باتوجه به اهمیت ترافیکی این مسیر امیدواریم بهره وری در نقل و انتقال و ترانزیت کالا و مسافر به خوبی انجام شود.
مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک در توضیح هزینههای این پروژه گفت: تا حدود ۴ سال گذشته هزینههای ساخت بسیار کمتر بود و در دو سه سال اخیر هزینههای پروژه به طور چشم گیری افزایش یافته است، اما چون بیشتر کار پروژه در سالهای گذشته انجام شده است پروژه خیلی متاثر از افزایش قیمتها نشد و به همین دلیل در زمان بهره برداری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده است که بعد از بهره برداری کارهای تکمیلی را در برنامه خود قرار میدهیم تا پروژه استانداردهای روز را داشته باشد و پیش بینی میشود با هزینهای حدود ۳ هزار میلیارد تومان کار قطعات دو، سه و چهار که ۶۷ کیلومتر است به پایان برسد،
وی افزود: براساس بررسی ها ازش روز این پروژه به ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار میلیارد تومان میرسد.
جلالی در خصوص تعیین عوارض این آزاد راه گفت: عوارض خودروهای سواری در این آزادراه حدود ۱۵ هزار تومان پیش بینی شده است که به نسبت پروژه با تعبیه ۷ هزار و ۵۰۰ متر تونل دوقلو در مسیر و برخورداری از استاندارد بالا این رقم که حداقل قیمت است پیش بینی شده است.
مجری طرح آزادراه خرم آباد- اراک در خصوص مدت زمان ساخت این آزادراه گفت: مطالعه و بررسی این پروژه در سال ۹۲ آغاز و قراردادهای آن بسته شد و از سال ۹۳ اجرای کار به طور جدی آغاز شد و تقریباً ساخت این پروژه حدود ۷ سال طول کشیده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *