جولان بی خانمان‎ها در خیابان‎های آمریکا

0:45 - 24 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۵۷۵۸
رشد بی خانمانی در لس آنجلس با افزایش بحران‎های مختلف در این منطقه همراه شده است.

- شهردار لس آنجلس به تازگی قانونی جدید را امضا کرد که باعث غیرقانونی شدن اسکان افراد بی خانمان در بیشتر نقاط این منطقه می‎شود.

به گزارش «ایندیپندنت»، «اریک گارستتی»، شهردار لس آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا این قانون را که شامل بسیاری از افراد می‎شود، امضا کرد.

در آخرین آمار، شهر لس آنجلس بیش از ۶۶ هزار بی خانمان را در خود جای داده که ۱۲.۷ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.

این افراد اکنون به دلیل نداشتن خانه و اسکان در اماکن عمومی با جریمه روبرو خواهند شد.

شورای شهر لس آنجلس اخیرا این اقدام را با ۱۳ موافق و ۲ مخالف تصویب کرد.

«مایک بونین»، عضو شورای شهر لس آنجلس در جلسه‌ای که این حکم را تایید کرد، گفت «مردم کجا می‌توانند بروند، مردم کجا می‌توانند بخوابند، وقتی که هیچ سرپناهی ندارند.»

«بونین» که خود نیز برای مدتی بی خانمان بوده، اظهار داشت که از این قانون ناراحت است، زیرا این شهر فقط می‌تواند سرپناهی برای نگهداری ۳۹ درصد از جمعیت بدون سرپناه در هر شب داشته باشد.

به گفته وی، «پس تکلیف ۶۱ درصد دیگر چه می‌شود؟ من برخی اوقات شب را در خودرویم می‌خوابیدم؛ برخی اوقات در ساحل می‌خوابیدم. این بسیار ناراحت کننده است وقتی که شب می‌شود شما ندانید که کجا باید بخوابد.»

در همین حال فعالان مسکن از اولویت‌های هزینه‌ای این شهر انتقاد کردند.

بودجه سال مالی ۲۰۲۱، که از اول ژوئن آغاز شد، نزدیک به ۲ میلیارد دلار برای پلیس لس آنجلس اختصاص داد؛ این در حالی است که کمتر از یک میلیارد دلار به بی خانمانی اختصاص یافته است.

یکی از این فعالان می‎گوید «ریاضت اقتصادی یک انتخاب سیاسی است؛ مرگ روزانه ۵ نفر در خیابان یک انتخاب سیاسی است؛ بحران بی خانمانی در لس آنجلس نتیجه مستقیم سیاست‌های ضعیف است و اعضای شورای شهر در عوض بی خانمانی را جرم انگاری می‌کند و برای اجرای آن میلیاردها دلار به اداره پلیس لس آنجلس می‌دهد.»

بر اساس گزارش اخیر دانشگاه «یو سی ال ای»، ریشه بحران بی خانمانی لس آنجلس عمیق است و به سال‌های پس از جنگ جهانی دوم برمی گردد؛ زمانی که ساخت و ساز مسکن از رشد جمعیت عقب ماند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *