سامانه نوبت دهی الکترونیکی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور تقویت میشود
- به منظور رفاه حال مراجعان به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و با توجه به شرایط کشور به جهت شیوع بیماری کرونا و ضرورت توسعهی خدمت رسانی غیرحضوریِ الکترونیکی بر اساس محتوای سند تحول قضائی، یکی از اقداماتِ مهم و محوری در این حوزه، موضوع سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی کشور بوده که با همت کارشناسان و مسئولین حوزه فناوری کانون راه اندازی شده است.
با استفاده از این سامانه مراجعه کنندگان میتوانند در تمامی ساعات با مراجعه به سایت http://nobat.kdke.ir، نوبت و دفتر خدمات الکترونیک قضایی موردنظر خود را در سامانه ثبت نموده و پس از تایید از سوی دفتر موردنظر دریافت پیام، با مراجعه حضوری در زمان و ساعت مقرر نسبت به دریافت خدمت مورد نظر خود اقدام کنند.
این گزارش در ادامه، با اشاره به بیش از ۴۰۰ هزار نوبتِ الکترونیکی اخذ شده در سال ۱۳۹۹ جهت دریافت خدمات قضایی در سطح کشور، میافزاید: استقبال مردم در استفاده از این سامانه رو به افزایش بوده و آمار ثبت نوبت غیر حضوری صعودی میباشد.
مهمترین مزیت سامانه مذکور، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان بوده، همچنین از ازدحام و تراکم جمعیت در دفاتر به شکلِ چشم گیری جلوگیری مینماید.
گزارش مذکور در بخش پایانی خود آورده است که به منظور تسهیل مسیریابی متقاضیان جهت مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، نقشهی دفاتر بر روی نرم افزارهای مسیریاب بومی (نظیر نشان و بلد) و غیربومی (نظیر Google Maps) جانمایی شده و قابل استفاده میباشد.
شایان ذکر است، با توجه به آخرین آمار بدست آمده، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیر ماه ۳۳۷۶۹۰ نوبت به صورت الکترونیکی دریافت شده است.