صرف مدرسه رفتن دانش آموزان برقراری عدالت آموزشی نیست
معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه صرف مدرسه رفتن اجرای عدالت آموزشی نیست تاکید کرد که توجه به اسناد بالادستی ما را در مسیر عدالت آموزشی قرار میدهد.
خبرگزاری میزان -
- رضوان حکیمزاده معاون آموزش ابتدایی در دومین روز از در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در حال حاضر در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است که امکان پوشش آن از طریق شبکه شاد برای خبرنگاران فراهم شده است، گفت: اهمیت و ضرورت عدالت آموزشی در اسناد بالادستی مشخص است و ابعاد آن و اقدامات هربخش چه چیزی خواهد بود نیز مشخص شده است.
وی بیان کرد: وقتی ما درباره فرصتهای برابر صحبت میکنیم یعنی اینکه هر دانش آموز بعد از ثبت نام باید دسترسی به آموزش داشته باشد و در بحث دسترسی به آموزش باید بتوانیم بدون تبعیض از جنسیت، فرهنگ و طبقه اجتماعی، فرصت برابر را فراهم کنیم.
معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: در موضوع ابعاد نابرابری در عدالت آموزشی و عدم دسترسی به آموزش، بحثهایی مثل منابع، سواد، دسترسی آسان، کیفیت ادامه تحصیل و خروجیهای یادگیری مطرح است.
وی درباره چرایی اهمیت عدالت آموزشی نیز تاکید کرد: باید به این نتیجه برسیم که صرف مدرسه رفتن عدالت آموزشی نیست. در این صورت در تحقق آن موفق میشویم. در اسناد بالادستی نیز همانطور که گفتم این موضوع ذکر شده است.
حکیم زاده گفت: تصویب برنامه به کارگیری راهبران آموزشی برای ارتقای کیفیت بخشی به آموزش، تصویب اساسنامه مدارس روستایی عشایری، تصویب آییننامه کلاسهای چندپایه، تصویب اساسنامه مدارس عشایری و تفاهمنامه تقسیم کار ملی از جمله اقدامات در راستای افزایش عدالت آموزشی است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد در رابطه با دسترسی به آموزش نرخ پوشش ابتدایی افزایش پیدا کرده است، در تعداد بازماندگان جذب شده روند روبه رشدی داشته ایم و تعداد مدارس شبانه روزی افزایش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: وقتی ما درباره فرصتهای برابر صحبت میکنیم یعنی اینکه هر دانش آموز بعد از ثبت نام باید دسترسی به آموزش داشته باشد و در بحث دسترسی به آموزش باید بتوانیم بدون تبعیض از جنسیت، فرهنگ و طبقه اجتماعی، فرصت برابر را فراهم کنیم.
معاون آموزش ابتدایی اظهار کرد: در موضوع ابعاد نابرابری در عدالت آموزشی و عدم دسترسی به آموزش، بحثهایی مثل منابع، سواد، دسترسی آسان، کیفیت ادامه تحصیل و خروجیهای یادگیری مطرح است.
وی درباره چرایی اهمیت عدالت آموزشی نیز تاکید کرد: باید به این نتیجه برسیم که صرف مدرسه رفتن عدالت آموزشی نیست. در این صورت در تحقق آن موفق میشویم. در اسناد بالادستی نیز همانطور که گفتم این موضوع ذکر شده است.
حکیم زاده گفت: تصویب برنامه به کارگیری راهبران آموزشی برای ارتقای کیفیت بخشی به آموزش، تصویب اساسنامه مدارس روستایی عشایری، تصویب آییننامه کلاسهای چندپایه، تصویب اساسنامه مدارس عشایری و تفاهمنامه تقسیم کار ملی از جمله اقدامات در راستای افزایش عدالت آموزشی است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد در رابطه با دسترسی به آموزش نرخ پوشش ابتدایی افزایش پیدا کرده است، در تعداد بازماندگان جذب شده روند روبه رشدی داشته ایم و تعداد مدارس شبانه روزی افزایش پیدا کرده است.
بیشتر بخوانید:
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *