بحران کرونای دلتا در آمریکا؛ هشدار کارشناسان درباره افزایش ابتلای روزانه

17:42 - 04 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۴۴۹۳
شیوع ویروس کرونا از نوع دلتا در آمریکا باعث نگرانی مقام‎ها و کارشناسان بهداشتی این کشور شده است.

- یک پیش بینی جدید نشان می‌دهد که موارد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر‌ها در آمریکا ممکن است به سطحی که آخرین بار در ژانویه دیده شده بود، برسد؛ چرا که سویه دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شده، باعث افزایش شدید تعداد مبتلایان می‌شود.

بر اساس تجزیه و تحلیل «دیلی میل» از داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز»، میانگین ابتلا طی ۷ روزه منتهی به شنبه روزانه نزدیک به ۵۰ هزار نفر بوده است که در مقایسه با ۲ هفته قبل، ۱۶۶ درصد افزایش داشته است.

طبق پیش بینی‌های منتشر شده در هفته جاری توسط مرکز مدل سازی سناریوی کووید-۱۹، این یک موضوع خطرناک است که می‌تواند مردم آمریکا را به سمت مرحله جدیدی از فاجعه سوق دهد.

«جاستین لسلر»، متخصص اپیدمیولوژی در دانشگاه کارولینای شمالی اعلام کرد که این وضعیت می‌تواند بسیار خطرناک باشد و هشدار‌ها باید در این رابطه صادر شوند.

یکی از پیش بینی‌ها نشان می‎دهد که با گسترش سویه دلتا در آمریکا، تا اواسط ماه اکتبر، میزان مرگ و میر‌ها به ۸۵۰ مورد و مبتلایان به بیش از ۶۰ هزار مورد در روز برسد.

همچنین یک الگوی پش بینی دیگر بیان می‌کند که ممکن است در بدترین حالت تعداد مبتلایان روزانه به بیش از ۲۴۰ هزار نفر و بیش از ۴ هزار قربانی در روز افزایش یابد.

داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نشان می‌دهد که وضعیت امروزه در آمریکا در مقایسه با پیش بینی‌های قبلی وخیم‌تر است و ۸۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا، به سویه دلتا مبتلا شده‎اند.

«آن ریموئین»، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه «یو سی ال ای»، می‎گوید «وضعیتی که ما اکنون در آن قرار داریم، بسیار متفاوت از وضعیتی است که یک سال پیش داشتیم.»

به گفته وی، «این سویه، یعنی سویه دلتا، ۲۰۰ درصد بیشتر از نوع اصلی انتقال پذیر است؛ بنابراین این سویه بسیار خطرناک‌تر است.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *