گام روبه جلو در صنعت لوازم خانگی برای کاهش وابستگی به برند‌های خارجی

16:22 - 03 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۴۲۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون امور صنایع وزارت صنعت در جریان سفر به استان اصفهان ضمن افتتاح خط مونتاژ پنل‌های تلویزیون و برد‌های الکتریکی از، کاهش وابستگی در صنعت لوازم خانگی به برند‌های خارجی خبرداد.
- بنا به اعلام شاتا، مهدی صادقی نیارکی در جریان بازدید از، زیر ساخت‌های تولیدی در حوزه لوازم خانگی با اشاره به سیاست های، حمایتی وزارت صنعت از توسعه ساخت داخل بیان کرد: ما در حوزه توسعه داخلی سازی، نهضت ساخت داخل را به عنوان سرفصل برنامه‌های وزارت صمت تعریف کردیم ودر این راستا رویداد‌های ترویجی نظیر میز‌های ساخت داخل را با هدف بهم رسانی نیاز‌ها وتوانمندی‌های صنعتی مورد پیگیری قراردادیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: در پروژه نهضت ساخت داخل علاوه بر میز‌های توسعه ساخت داخل، برنامه ریزی کردیم که با مدیریت واردات، ظرف سه سال کاهش ارزبری در کشور صورت گیرد.

صادقی نیارکی افزود: در این نهضت، بخش اول معطوف به صنایعی بود که ظرفیت و توانمندی آن در کشور وجود داشت، ولی بهره گیری نمی‌شد به طورمثال ظرفیت‌های خوبی در صنعت لوازم خانگی وجود داشت، که حدود ۳۰درصد از این ظرفیت استفاده می‌شد که در سال‌های اخیر استفاده بهینه از ظرفیت‌های منصوبه اتفاق افتاد که به نوعی جایگزین واردات است. موضوع دیگر داخلی سازی قطعات، تجهیزات و ملزوماتی بود که در داخل ظرفیت تولید نداشتیم و نیاز به سرمایه گذاری داشت که خوشبختانه مجموعه‌ای که امروز بازدید شد در این حوزه ظرفیت سازی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با تولید این پنل‌ها و برد‌ها میزان وابستگی به برند‌های خارجی کاهش پیدا می‌کند و می‌توان متناسب با نیاز مشتریان داخلی پلت فرم طراحی شود که این اتفاق یک گام روبه جلو در افزایش خوداتکایی و کاهش وابستگی است.

وی در ادامه به پروژه نهضت ساخت داخل اشاره کرد و افزود: ما با برگزاری میز‌های ساخت داخل، صنعتگران کشورمان را به توسعه داخلی سازی ترغیب کردیم واین میز‌ها با هدف بهم رسانی نیاز‌ها و توانمندی‌های صنعتی برگزار شد و درسال۹۸ یک میلیارد و ۲۰۰میلیون یورو قرار داد و تفاهم نامه ساخت داخل منعقد شد. درسال ۹۹ نیز اجرای این سیاست را با همکاری استان‌ها هدفگذاری کردیم که خوشبختانه ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار داخلی سازی براساس، مستندات دریافتی محقق شده و برای سال جاری نیز ۳میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *