بازداشت بیش از یک میلیون مهاجر در مرزهای آمریکا و مکزیک

13:26 - 26 تير 1400
کد خبر: ۷۴۲۰۷۱
یک گزارش نشان می‎دهد گشت مرزی آمریکا از اکتبر گذشته تاکنون بیش از یک میلیون مهاجر را در مرز با مکزیک دستگیر کرده است.

- بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی دولت آمریکا، گشت مرزی این کشور از اکتبر گذشته تاکنون بیش از یک میلیون مهاجر را که قصد عبور از مرز‌های آمریکا و مکزیک داشتند، بازداشت کرده است.

به گزارش «آکسیوس»، موج مهاجران برای عبور از مرزهای آمریکا در حالی همچنان ادامه دارد که طرفداران حزب دموکرات و مهاجرت، رئیس جمهور آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهند تا سیاست‌های سختگیرانه دوره ترامپ را لغو کند.

بر اساس اطلاعات اداره گشت مرزی آمریکا، آخرین سالی که گشت مرزی این کشور بیش از یک میلیون دستگیری را انجام داد، در سال ۲۰۰۶ بوده است.

همچنین ماموران مرزبانی آمریکا در ماه ژوئن بیش از ۱۷۸ هزار مهاجر خواهان ورود به آمریکا را بازداشت کردند.

افزایش افرادی که تلاش می‌کنند با عبور از مرز وارد آمریکا شوند به تشدید بازداشت‌ها منجر شده است.

۳۴ درصد از افرادی که ماه گذشته با گشت مرزبانی آمریکا روبرو شده‎اند، در سال گذشته نیز دستکم یک بار دیگر برای عبور از مرز تلاش کرده‎اند.

دولت بایدن تحت فشار قرار گرفته است تا استفاده از سیاست مهاجرتی را پایان دهد و در نظر دارد این کار را به زودی در ماه جاری انجام دهد.

همچنین شمار کودکان بی سرپرستی که در ماه ژوئن قصد عبور از مرز آمریکا را داشتند در مقایسه با ماه‎های مارس و آوریل سال جاری میلادی کاهش یافته، اما تعداد آن‌ها بیشتر از هر ماه دیگری است که طی سالیان گذشته، ثبت شده است.

هزاران نفر از کودکان در اوایل سال جاری میلادی مجبور شدند بیش از ۷۲ ساعت، یعنی بیش از زمان قانونی در بازداشتگاه گشت مرزی که برای کودکان مناسب نیست، در بازداشت بمانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *